14
چه کسی هدایت تیم ملی را بر عهده خواهد گرفت؟

تعلل در معرفی کادر فنی | تمام گزینه‌های نیمکت تیم ملی هندبال زنان

  • کد خبر : 60701
  • 11 خرداد 1400 - 22:25
تعلل در معرفی کادر فنی | تمام گزینه‌های نیمکت تیم ملی هندبال زنان
با توجه به حضور تیم ملی هندبال بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا هنوز فدراسیون هندبال اقدامی برای انتشار اسامی کادر فنی نشان نداده است. در این گزارش گزینه‌های احتمالی نیمکت تیم ملی بررسی شده اند.

به گزارش ” آی‌دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ در پی دعوت فدراسیون هندبال آسیا مبنی بر ثبت نام در رقابت های هندبال زنان آسیا در کره جنوبی، ایران با ارسال نامه‌ای به طور رسمی در این رقابت‌ها ثبت نام کرد.

این رقابت‌ها از ۲۴ شهریور تا ۳ مهرماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و در صورت حضور ۱۲ تیم در این مسابقات، ۶ تیم برتر این رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات هندبال زنان جهان ۲۰۲۳ را کسب خواهند کرد. در غیر اینصورت و حضور کمتر از ۱۲ تیم، سهمیه آسیا ۵ تیم خواهد بود.

با توجه به اعلام فدراسیون هندبال، حضور تیم بانوان در این رقابت‌ها قطعی است. این در حالی است که هنوز وضعیت کادر فنی تیم ملی هندبال زنان در هاله‌ای از ابهام است.

تردیدی نیست که وقفه در روند آماده‌سازی، نتایج خوبی را برای تیم ملی بانوان در بر نخواهد داشت و شانس حضور بانوان را برای حضور راهیابی به مسابقات جهانی کمرنگ می‌کند.

باتوجه به اینکه تیم ملی بانوان ایران پتانسیل افتخار آفرینی و صعود را می‌تواند داشته باشد البته اگر فدراسیون هندبال قدر لحظاتی که در گذر است را بداند.

چه کسانی بر نیمکت تکیه می‌زنند؟

آی‌ دبلیو اسپورتس با توجه به بررسی‌ ظرفیت فنی مربیان هندبال کشورمان چهار گزینه را بخت اصلی حضور در کادر فنی تیم ملی را در نظر گرفته است.

نشمین شافعیان

نشمین شافعیان مربی پرافتخار باشگاهی، چندسالی است که روی نیمکت تیم ملی بعنوان مربی یا سرمربی حضور داشته است. او با تیم منحل شده شهید چمران لارستان در مسابقات غرب آسیا قهرمان شد و با تیم ملی سکوی پنجم مسابقات آسیایی را کسب کرد.

نشمین شافعیان

نقطه قوت نشمین شافعیان در لیگ برتر هندبال بانوان است. او در سه سال گذشته اجازه نزدیک شدن هیچ مربی را به جام قهرمانی نداده.

او که معمولا تیم‌هایش از تعداد مهره‌های ملی پوش بالایی برخوردار است با وجود پراکندگی محسوس تر ملی پوشان، باز هم از قهرمانی دور نشده است. قهرمانی در لیگ به واقع تخصص اوست.

خدیجه قانع

قانع در دو سال اخیر سکوی دومی لیگ برتر را به تصاحب خود درآورده. او نخستین بانوی ایرانی است که مدرک مربیگری درجه B جهانی را اخذ کرد و دانش فنی این مربی بر هیچ کس پوشیده نیست .

از نقاط قوت قانع بی‌حاشیه بودن اوست گرچه به نظر می رسد او به روابط همومی بالاتری برای مطرح شدن بعنوان مربی ملی نیاز دارد.
وی ترجیح می‌دهد در سکوت کارش را پیش‌ برد و با توجه به بضاعتی که داشته نمره قبولی کسب می‌کند.

فاطمه محمدخانی

شهرت فاطمه محمدخانی به رده‌های پایه و کار در سنین نوجوانان و جوانان برمی‌گردد و نام او با سپاهان عجین است.

مربی اصفهانی همیشه سایه سنگین اعظم قینانی مربی با تجربه‌ هم استانی‌اش را بر سر خود احساس می‌کرد، تا اینکه این فرصت به محمدخانی رسید و تجربه هدایت تیم بزرگسالان را برعهده بگیرد.

گروهی بر این عقیده اند که فاطمه محمدخانی هنوز پختگی لازم برای چالشی ملی را ندارد و در سپاهان جدال‌های حساس را در نیمه دوم که نیمه مربیان است واگذار می‌کرد.

همین امر سبب شد بازیکنان شاخص و ملی‌پوش سپاهان هم نتوانند اصفهانی‌ها را به قله لیگ برتر هندبال زنان ۹۹ برسانند.

عزت‌ الله رزمگر

رزمگر اهل استان لرستان و در پست بغل راست سالیان سال در تیم ملی درخشیده است، او حدودا از سال ۹۵ در کنار تیم ملی هندبال بانوان به عنوان سرپرست فنی حضور داشته است.

رزمگر همچنین به عنوان سرپرست فنی نماینده ایران در مسابقات غرب آسیا روی نیمکت نشسته و قهرمانی را با این تیم تجربه کرده است همچنین همراه با تیم ملی بانوان روی سکوی پنجم آسیا ایستاده است، تا اکنون نیز این شانس را داشته باشد بار دیگر در کنار تیم هندبال بانوان قرار گیرد.

غلام‌علی اکبرآبادی

اکبرآبادی سابقه ریاست هیات هندبال استان مرکزی، سرمربیگری صبای قم، سرمربیگری تیم ملی نوجوانان پسر را در کارنامه دارد.

او نیز فعالیت خوبی در رده‌های بانوان و آقایان داشته است ولی بیشتر شهرت هندبالی اکبرآبادی به استان مرکزی ختم می‌شود با این وجود می‌توان برای اون نیز این شانس را قائل شد.

با تمام این اوصاف باید همچنان منتظر ماند و دید انتخاب فدراسیون هندبال چه ترکیبی است و برای نیمکت تیم ملی چه ترکیبی را ایده آل می بیند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=60701
  • نویسنده : مهتا قره‌داشی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.