درباره تیم پناهندگان المپیک توکیو بیشتر بدانید | از کیمیا علیزاده تا سرود المپیک | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
15
۲۹ ورزشکار بی پرچم زیر پرچمی مشترک

درباره تیم پناهندگان المپیک توکیو بیشتر بدانید

  • کد خبر : 61085
  • 19 خرداد 1400 - 16:02
درباره تیم پناهندگان المپیک توکیو بیشتر بدانید
کمیته بین‌المللی المپیک IOC اعلام کرد ۲۹ ورزشکار از جمله کیمیا علیزاده و دینا پوریونس تیم پناهندگان المپیک را در توکیو ۲۰۲۰ تشکیل می‌دهند.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد تیمی ۲۹ نفره را زیر پرچم تیم پناهندگان از جمله کیمیا علیزاده و دینا پوریونس در المپیک توکیو ۲۰۲۰ شرکت خواهد داد.

رسم تیم پناهندگان از المپیک ریو در سال ۲۰۱۶ پایه گذاری شد و هدف از آن، حمایت از ورزشکارانی بود که به دلایل مختلف مجبور به جدایی از وطن خود شده‌اند و باید به فرصت برابری با ورزشکاران کشورهای مختلف دست می‌یافتند.

اکنون کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرده است که ۲۹ ورزشکار از ۱۳ کشور (پنج نفر از ایران) در رشته‌های بدمینتون، بوکس، قایقرانی، دوچرخه سواری، جودو، کاراته، تکواندو، تیراندازی، شنا، وزنه برداری و کشتی با پرچم پناهندگان به رقابت خواهند پرداخت.

اعضای تیم پناهندگان برای اولین بار به عنوان تیمی واحد ۱۲ و ۱۳ ژوئیه در کمپ اسپایر دوحه در قطر گرد هم می‌آیند و یک روز بعد به طور جمعی به توکیو پرواز می‌کنند.

هر یک از ورزشکاران این تیم که مدالی کسب کند پرچم المپیک برایش به اهتزار در می‌آید و اگر طلا کسب کند سرود رسمی المپیک به عنوان سرود ملی او پخش خواهد شد.

تگلا لوروپ دونده استقامت ۴۸ ساله کنیایی و سفیر جهانی صلح، سرپرست این تیم خواهد بود و استیفن پتیسون از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل او را همراهی خواهد کرد.

تیم پناهندگان المپیک توکیو از نظر نفرات، تقریباً سه برابر تیم ۱۰ نفره پناهندگان در ریو ۲۰۱۶ است. این تیم با پرچم ۵ حلقه المپیک در مسابقات ظاهر می‌شود و در مراسم افتتاحیه، پس از یونان رژه خواهد رفت.

۲۹ نفر شامل ۴ ایرانی

از جمع ۲۹ نفره، ۶ نفر در المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز در تیم پناهندگان حاضر بودند: یسرا ماردینی دختر شناگر سوری، پوپول میسنگا جودوکای جمهوری دموکراتیک کنگو و ورزشکاران دو و میدانی آنجلینا نادای لوهالیث، جیمز نیانگ چیگنجیک، پائولو آموتون لوکورو و رز ناتیکه لوکونین از سودان جنوبی.

علا ماسو شناگر سوریه نیز قرار است در توکیو حضور یابد. ساندا آلداس دختر جودوکای سوری به هلند پناهنده شده و مونا دهوک هموطن او نیز پناهنده هلند است. نگارا شاهین دختر جودکای افغان نیز پناهنده روسیه است. این سه نفر نیز در تیم پناهندگان حضور دارند.

همچنین پوپول میسنگا نیز از جمهوری دموکراتیک کنگو به برزیل پناهنده شده و جواد محجوب از ایران به کانادا و احمد علیکاج از سوریه به آلمان پناهنده شده‌اند. دوریان کلتلا دونده اهل کنگو، جمال عبدالماجی اهل سودان و تاچلوینی گابریسوس از اریتره به عنوان دیگر ورزشکاران دو و میدانی انتخاب شده‌اند.

آرام محمود بازیکن بدمینتون، وسام سالامانا از سوریه و الدریک سلا رودریگز از ونزوئلا در بوکس، سعید فضل الله قایقران ایرانی و معصومه علیزاده دوچرخه سوار افغان که به فرانسه پناهنده شده و احمد بدرالدین دوچرخه سوار سوری نیز برای این تیم گزینش شده‌اند.

آنها در کنار وائل شوئب کاراته کای سوری پناهنده به آلمان و هامون درفشی پور کاراته کای ایرانی پناهنده به کانادا، لونا سلیمان دختر تیراندازی از اریتره، دینا پوریونس، کیمیا علیزاده و عبدالله صدیقی در تکواندو، سیریل چاچه وزنه بردار کامرونی و آکر العبیدی کشتی گیر عراقی در توکیو حاضر خواهند بود.

تیم پناهندگان، پیام مقاومت و امید است

توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک در پیامی خطاب به اعضای تیم پناهندگان گفت: “من به نمایندگی از کل جنبش المپیک صحبت می‌کنم و می گویم ما بی صبرانه منتظر ملاقات و تماشای مسابقه شما در توکیو هستیم.”

مقام اول المپیک گفت: “هنگامی که شما، تیم المپیک پناهندگان IOC و ورزشکاران کمیته‌های ملی المپیک از سراسر جهان، سرانجام در ۲۳ ژوئیه در توکیو گرد هم آیید، این یک پیام قدرتمند برای همبستگی، مقاومت و امید به جهان خواهد بود. شما بخشی جدایی ناپذیر از جامعه المپیک ما هستید و ما با آغوش باز از شما استقبال می‌کنیم.”

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=61085
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.