مهلا محروقی: بدون هیچ امنیتی کنار خیابان تمرین می‌کنم | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
11
دختر تاریخ‌ساز دوومیدانی ایران؛

مهلا محروقی: بدون هیچ امکاناتی کنار خیابان تمرین می‌کنم

  • کد خبر : 61271
  • 25 خرداد 1400 - 12:23
مهلا محروقی: بدون هیچ امکاناتی کنار خیابان تمرین می‌کنم
مهلا محروقی به شرایط نامناسب خود در آستانه مسابقات قهرمانی جوانان جهان اشاره کرد و گفت: کنار خیابان و در زمین خاکی تمرین می‌کنم که هیچ امکاناتی ندارد.

به گزارش ” آی‌دبلیو اسپورتس ” آژانس ورزش زنان ایران؛ مهلا محروقی، پرتابگر ۱۸ ساله به عنوان اولین دختر ایرانی توانست سهمیه حضور در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان جهان را در ماده پرتاب دیسک بدست بیاورد.

او که به گفته خود بدون حامی توانسته این سهمیه را کسب کند اکنون و در آستانه مسابقات جهانی خواستار حمایت مسئولان شده تا شانس خود را برای کسب مدال جهانی امتحان کند.

این ورزشکار اکنون امکان حضور و تمرین در پیست را ندارد و طبق فیلم‌هایی که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته کنار خیابان و در زمینی خاکی پرتاب می‌کند که شرایط را برای او سخت کرده است.

از طرفی مشکلات مالی باعث شده تا نتواند در شرایطی مناسب کار خود را ادامه بدهد و نیازمند حمایت مسئولان ورزشی دوومیدانی و مسئولان استان خراسان رضوی است.

محروقی در مورد کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان گفت: خوشبختانه به عنوان اولین دختر ایران سهمیه را گرفتم اما متاسفانه در این راه هیچ حمایتی از من نشده است. امیدوارم از این به بعد حمایتم کنند چون امکاناتی برای تمرین ندارم، در حالی که اگر شرایط خوبی داشتم در مسابقات ترکیه نسبت به سایر رقبایم رکورد بهتری را ثبت می‌کردم.

او به تمرین در زمین خاکی اشاره و بیان کرد: مربی من آقای حمید ابراهیم‌نژاد است. در مشهد اجازه نمی‌دهند که مردان و زنان در یک پیست تمرین کنند، به همین دلیل نمی‌توانم از پیست استفاده کنم و تمریناتم را در یک زمین خاکی کنار خیابان انجام می‌دهم. مکان کثیفی است و استانداردهای لازم پرتاب را ندارد. از طرفی هر نوع آدمی رفت و آمد می‌کند و امنیت نداریم. اگر دیسک، مکمل و شرایط خوبی داشته باشم و مربی در پیست بالای سرم باشد، قطعا رکوردهای خوبی می‌زنم.

این پرتابگر دیسک با اشاره به هزینه‌های زیاد دوومیدانی، بیان کرد: ماهانه حدود ۱۵ میلیون تومان هزینه دارم اما با پنج میلیون تومان از جیب خودم سر می‌کنم. به عنوان جایزه کسب سهمیه مسابقات جهانی می‌خواهند مبلغ سه میلیون تومان به من بدهند که پول رفت و آمدم هم نمی‌شود چون سه شیفت در روز تمرین و هزینه پرداخت می‌کنم. دختران زیادی هستند که می‌توانند بهتر باشند اما حامی ندارند. من هم اگر اسپانسری داشته باشم، می‌توانم رکوردهای بهتری بزنم و حتی درمسابقات جهانی برای مقام تلاش کنم.

او افزود: خیلی دنبال حامی بودم چون از پس هزینه‌هایم برنمی‌آیم. نیشابوری هستم و در این شهر فولادخراسان اسپانسر خیلی از فوتبالی‌ها شده است اما هر چه پیگیری کردم، حامی من نشد. نمی‌دانم چرا بقیه ورزشکاران  را حمایت می‌کنند اما من را نه؟

محروقی با بیان اینکه با وجود شرایطی که دارم همیشه در حد توان تلاش کرده‌ام، ادامه داد: برای کسب ورودی جهان بیشتر از بدنم استفاده کردم. در حالی که مکمل لازم دارم و هر دو هفته باید دو کیلو پروتئین مصرف کنم که نزدیک دو میلیون تومان می‌شود. از طرفی کفش‌های پرتابم پاره شده و دیسک هم ندارم. البته گفته‌اند دیسک می‌دهند اما هنوز چیزی به دست من نرسیده است. با وجود این شرایط، باز هم می توانم رکوردم را بزنم اما اگر وضعیت بهتر شود قطعا امید مدال دارم.

او در مورد وضعیت دوومیدانی زنان گفت: در اعزام‌هایی که امسال انجام شد، بیشتر ورزشکاران مرد بودند در حالی که زنان دیگری هم شایستگی حضور در تیم اعزامی را داشتند. در کل به زنان خیلی اهمیت نمی‌دهند. پخش زنده نداریم و همیشه می‌گویند دوومیدانی رشته‌ای فقیر است. اگر مردم این رشته را بشناسند و حامیان مالی زیاد شوند، قطعا استعدادهای بیشتری شناسایی می‌شوند.

محروقی به اهداف خود در دوومیدانی اشاره و بیان کرد: هدفم این است که سال آینده در بازی‌های آسیایی شرکت کنم و رکورد بزنم و پس از آن به مسابقات سطح بالاتری چون دایموند لیگ وارد شوم. از طرفی امیدوارم که سهمیه المپیک ۲۰۲۴ را کسب کنم اما در مرحله اول به آسیا فکر می‌کنم. با رکورد آسیا ۱۰ متر فاصله دارم اما از سال گذشته تا الان ۹ متر ارتقاء رکورد داشته‌ام و اگر محکم تمرین کنم و شرایط خوبی داشته باشم قطعا این ۱۰ متر را هم جبران می‌کنم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=61271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.