14
مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ – لبنان

غزل سلطانی نشان برنز آسیا را کسب کرد

  • کد خبر : 61332
  • 26 خرداد 1400 - 17:42
غزل سلطانی نشان برنز آسیا را کسب کرد
غزل سلطانی نماینده شایسته وزن ۵۳- کیلوگرم تکواندو کشورمان با واگذاری نتیجه به قهرمان بازی‌های آسیایی بر سکوی سومی رقابت‌های قاره آسیا ایستاد.

به گزارش ” آی‌دبلیو اسپورتس ” آژانس ورزش زنان ایران؛ بیست و چهارمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ لبنان با حضور ۱۸۹ تکواندوکار از ۲۱ کشور از امروز در بیروت آغاز شد و غزل سلطانی برای این مدال کسب کرد.

غزل سلطانی نماینده وزن ۵۳– کیلوگرم کشورمان در این رقابت‌ها بود که موفق شد مدال برنز آسیا را به‌دست آورد. دختر سمنانی تکواندوی زنان ایران غزل ابتدا باید با نماینده ویتنام مبارزه می‌کرد که با انصراف این هوگو پوش برنده اعلام و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله با “پو یا سو” نماینده چین تایپه که قهرمانی بازی‌های آسیایی و یونیورسیاد را در کارنامه دارد و در سال جاری موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو شده است، مبارزه کرد.

او در این مسابقه با پذیرش شکست ۱۸ بر ۶ برابر این هوگو پوش تایوانی، نشان برنز آسیا را بر گردن آویخت و نخستین مدال آسیایی خود در رده سنی بزرگسالان را کسب کرد.

پو یا سو همان تکواندوکاری است که چند هفته قبل در مسابقات کسب سهمیه المپیک در اردن با مهلا مومن زاده مبارزه کرد و مانع المپیکی شدن مهلای جوان شد.

مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان است و فاطمه صفر پور و ریحانه فولادی مربیان تیم هستند.

** مسابقات قهرمانی آسیا G۴ است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۴۰، ۲۴ و ۱۴٫۴ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=61332

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.