7
مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ لبنان؛

ناهید کیانی نشان برنز آسیا را بر گردن آویخت | ورود به تالار بزرگان

  • کد خبر : 61337
  • 26 خرداد 1400 - 17:55
ناهید کیانی نشان برنز آسیا را بر گردن آویخت | ورود به تالار بزرگان
ناهید کیانی تکواندوکار وزن ۵۷- کیلوگرم کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا نتیجه را به قهرمان جهان واگذار کرد و مدال برنز این دوره را از رقابت‌ها را بر گردن آویخت.

به گزارش “ آی‌دبلیو اسپورتس ” آژانس ورزش زنان ایران؛ بیست و چهارمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ لبنان با حضور ۱۸۹ تکواندوکار از ۲۱ کشور از امروز در بیروت آغاز شد و ناهید کیانی مدال برنز را به دست آورد.

ناهید کیانی هوگو پوش وزن ۵۷– کیلوگرم ایران بود که با واگذاری نتیجه به قهرمان جهان به مدال برنز این دوره از رقابت‌ها رسید اما با همین برنز به پرافتخارترین تکواندوکار ایران در ادوار مسابقات قهرمانی آسیا تبدیل شد.

ناهید کیانی حالا تکواندو دختر تکواندوکار ایرانی است که طی ۳ دوره متوالی از مسابقات قهرمانی آسیا، مدال کسب کرده است. او بار اول در سال ۲۰۱۶ در فیلیپین مدال برنز و در سال ۲۰۱۸ در ویتنام مدال نقره آسیا را کسب کرده بود.

ناهید کیانی امروز در گام نخست به مصاف “پائولینا لوئیس لوپز” از فیلیپین که برنز بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد، رفت و مقتدرانه و با نتیجه ۲۹ بر ۹ به برتری رسید.

کیانی در ادامه برابر “یو جین کیم” نماینده کره جنوبی قرار گرفت و ۱۳ بر ۸ نتیجه را واگذار کرد تا با دو بازی بر سکوی سومی آسیا بایستد. کاهش تعداد شرکت کنندگان پس از بحران کرونا بر بازی‌های اوزان مسابقات آسیایی اثر گذاشته است.

تکواندوکار موفق ایران، تنها نماینده تکواندو بانوان در المپیک توکیو است. او سهمیه المپیک را چندی پیش در مسابقات انتخابی در اردن به دست آورده است و در توکیو حاضر خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=61337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.