نگار اسماعیلی پس از ۱۳ سال تکواندو ایران را طلایی کرد | IWSPORTS | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
14
مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ لبنان؛

نگار اسماعیلی پس از ۱۳ سال تکواندو ایران را طلایی کرد

  • کد خبر : 61342
  • 26 خرداد 1400 - 18:19
نگار اسماعیلی پس از ۱۳ سال تکواندو ایران را طلایی کرد
نگار اسماعیلی در اولین تجربه حضور در تکواندو بزرگسالان قهرمانی آسیا به مدال طلای وزن ۴۶- کیلوگرم رسید و پس از ۱۳ سال، ایران را طلایی کرد.

به گزارش ” آی‌دبلیو اسپورتس ” آژانس ورزش زنان ایران؛  مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ لبنان با حضور ۱۸۹ تکواندوکار از ۲۱ کشور از امروز در بیروت آغاز و نگار اسماعیلی موفق به کسب مدال طلای آسیا شد.

نگار اسماعیلی تکواندوکار وزن اول کشورمان در دسته منهای ۴۶ کیلوگرم بود که با غلبه بر تمامی حریفان خود با شایستگی بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد و ۱۳ سال پس از فاطمه نعمتی، برای تکواندو زنان ایران در آسیا مدال طلا کسب کرد.

ایران در ۷ دوره گذشته حضور در مسابقات تکواندو زنان آسیا فقط یک بار و آن هم در سال ۲۰۰۸ توسط فاطمه نعمتی در این مسابقات مدال طلا گرفته بود و امروز این طلا تکرار شد.

تیم ملی تکواندو این موفقیت را مدیون استراتژی کادر فنی است جایی که چند هفته قبل، نگار اسماعیلی که عضو تیم ملی نبود، به جای مهلا مومن زاده که پس از مسابقات کسب سهمیه المپیک در اردن، روحیه مناسبی نداشت به تیم ملی فراخوانده شد.

مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی تکواندو زنان در آن مقطع گفت که به این دلیل نگار اسماعیلی را دعوت کرده که در وزن اول، شانس خوبی برای کسب طلا به وجود آمده و نگار اسماعیلی از پس این کار بر می‌آید و همین اتفاق هم رخ داد.

اسماعیلی که برای نخستین بار است حضور در مسابقات رده بزرگسالان آسیا را تجربه می‌کند در اولین دیدار با “زیودا آیریماتو” از قزاقستان مبارزه کرد و ۲۹ بر ۹ به برتری رسید.

تکواندوکار اصفهانی او در ادامه برابر “ورونیکا گارسس” هوگو پوش فیلیپینی و دارنده مدال برنز قهرمانی نوجوانان آسیا قرار گرفت و ۲۲ بر ۴ پیروز شد. 

هوگو پوش وزن ۴۶– کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی “شوخسانام ازاموا” از ازبکستان را ۲۸ بر ۷ شکست داد و فینالیست شد و در فینال نیز “می رئو کانگ” نماینده کره جنوبی قهرمان نوجوانان جهان و آسیا را ۳۱ بر ۹ شکست داد تا نشان طلا را بر گردن بیاویزد.

مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان است و فاطمه صفر پور و ریحانه فولادی مربیان تیم هستند.

 مسابقات قهرمانی آسیا G۴ است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۴۰، ۲۴ و ۱۴٫۴ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=61342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. سلام ایران در تکواندوی بانوان تا تونست برنز گرفت و انتظارات بیش از اینا از تکواندو می رفت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.