20
مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ لبنان؛

ملیکا میرحسینی مدال نقره آسیا را به دست آورد

  • کد خبر : 61894
  • 28 خرداد 1400 - 15:03
ملیکا میرحسینی مدال نقره آسیا را به دست آورد
ملیکا میرحسینی وکیلی تکواندوکار شایسته در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا در لبنان مدال نقره را به دست آورد و تنها دختر نقره ای ایران شد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ در روز پایانی مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا در بیروت و در بخش زنان، ملیکا میرحسینی تکواندوکار خوشنام ایران موفق شد مدال نقره دسته منهای ۶۷ کیلوگرم را به دست بیاورد.

میرحسینی امروز از مرحله یک چهارم نهایی کار خود را آغاز کرد و به آسانی ۲۱ بر یک برابر لیلا دلو از فیلیپین به پیروزی رسید تا به نیمه نهایی برسد.

در این مرحله برای رسیدن به فینال، ملیکا میرحسینی وکیلی کار سختی در پیش نداشت و یک تکواندوکار قطری به نام مرام فتناسی را ۱۶ بر ۵ برد تا راهی فینال بیروت شود.

در دیدار نهایی و در مبارزه‌ای دشوار بر سر کسب عنوان قهرمانی، دختر تکواندوکار ایران ۱۶ بر ۴ برابر جولیانا الصادق از اردن نتیجه را واگذار و مدال نقره آسیا را کسب کرد.

مسابقات لبنان، سومین حضور متوالی ملیکا میرحسینی در مسابقات تکواندو زنان آسیا به شمار می‌رود و مدال او، دومین مدالش پس از برنز سال ۲۰۱۶ است.

او در سال ۲۰۱۶ در مانیل فیلیپین یکی از ۳ برنز ایران در آن مسابقات را کسب کرد اما در سال ۲۰۱۸ در ویتنام، دستش به مدال نرسید.

با مدال نقره امروز ملیکا میرحسینی، تیم ملی تکواندو بانوان ایران با یک طلا، یک نقره و ۴ برنز به کار خود پایان داد و هدایت این تیم را مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی به عنوان مربی بر عهده داشتند.

این آمار مدال، بیشترین تعداد مدالی است که تیم تکواندو زنان در ادوار مسابقات قهرمانی آسیا به دست آورده البته این تعدد مدال بی ربط به وضعیت کرونا و کاهش حضور تکواندوکاران آسیایی در مسابقات قهرمانی قاره نیست.

نگار اسماعیلی در این مسابقات طلایی شد و پس از سیزده سال برای تکواندوی زنان در قهرمانی آسیا، طلا آورد. ملیکا میرحسینی مدال نقره و زهرا پوراسماعیل، ناهید کیانی، پریسا جوادی و غزل سلطانی صاحب مدال برنز شدند.

فرشته خزایی و زینب اسماعیلی نیز صاحب نشان برنز شدند اما چون به عنوان سهمیه مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی و خارج از ترکیب تیم ملی در این مسابقات حاضر بودند مدال آنها به عنوان مدال تیم ملی ایران محسوب نشد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=61894
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.