7
حذف همه دختران کماندار ایران در پاریس

تیراندازی با کمان ایران از رسیدن به المپیک بازماند

  • کد خبر : 62107
  • 31 خرداد 1400 - 18:20
تیراندازی با کمان ایران از رسیدن به المپیک بازماند
تیراندازی با کمان ایران در بخش زنان از رسیدن به المپیک توکیو بازماند. این اتفاق در پی ناکامی ۳ دختر کماندار ایران در مسابقات انتخابی المپیک در پاریس رخ داد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ تیم ملی تیراندازی با کمان زنان ایران در بخش ریکرو در مسابقات کسب سهمیه المپیک در فرانسه، شگفتی ساز نشد و در نتیجه، ایران در المپیک توکیو فاقد کماندار خواهد بود.

تیم تیراندازی با کمان ریکرو بانوان با ترکیب زهرا نعمتی، شیوا شجاع مهر و مهتا عبداللهی در مرحله مقدماتی با امتیاز ۱۸۶۰ در رده ۱۶ قرار گرفت و مجوز حضور در بخش حذفی را کسب کرد در حالی که ۲۴ تیم به جدول اصلی راه می‌یافتند.

با آغاز مسابقات در جدول اصلی، تیم ریکرو ایران در دور نخست مسابقات با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب تیم اسلواکی و حذف شد. از میان ۲۸ تیم حاضر در این مسابقات، ۳ تیم اول راهی المپیک می‌شدند.

در بخش ریکرو انفرادی، زهرا نعمتی با امتیاز ۶۳۲ در رده هفتم مرحله مقدماتی، شیوا شجاع‌مهر با امتیاز ۶۰۷ در رده سی و چهارم و مهتا عبداللهی با امتیاز ۶۲۱ در رده بیست و پنجم مرحله مقدماتی قرار گرفتند.

با شروع مسابقات جدول اصلی، مهتا عبداللهی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف کمانداری از جمهوری آذربایجان رفت و با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی رسید و به دور سوم راه یافت.

مهتا عبداللهی که برای نخستین بار، حضور در مسابقات کسب سهمیه را تجربه می‌کرد در یک شانزدهم نهایی ۶ بر ۵ برابر نماینده رومانی مغلوب شد و نتوانست به جمع ۱۶ نفر برتر برسد.

شیوا شجاع مهر که در فصل اخیر لیگ تیراندازی با کمان، کماندار برتر شناخته شده بود پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در جمع ۶۴ نفر، به مصاف کمانداری از یونان رفت و با نتیجه ۶ بر ۴ شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

زهرا نعمتی نیز که با اتکا به رتبه هفتم مرحله مقدماتی کار خود را از مرحله یک شانزدهم نهایی آغاز کرده بود ۶ بر ۵ برابر حریفی از سوییس شکست خورد و با مسابقات وداع کرد.

در مجموع، زهرا نعمتی با رتبه ۳۷، مهتا عبداللهی با رتبه ۵۶ و شیوا شجاع مهر با رتبه ۷۱ به کار خود پایان دادند.

بهزاد پاکزاد سرمربی تیم اعزامی بود. غلامرضا شعبانی بهار رییس فدراسیون تیراندازی با کمان پیش از این وعده داده بود که اگر هر یک از اعضای تیم، المپیکی شوند صد میلیون تومان پاداش دریافت می‌کنند.

پاکزاد در پی اختلاف با نیلوفر علیپور کماندار جوان و دارای جایگاه قابل توجه در رده بندی جهانی، او را از تیم کنار گذاشت و تیم ملی بدون مهره مهم و دارای شانس المپیکی خود به فرانسه رفت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=62107

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.