14

مشهد میزبان اولین دوره قهرمانی کشور/ آلمانی ها سراغ دختران وزنه بردار ایران را می گیرند

  • کد خبر : 6240
  • 09 تیر 1397 - 11:00
مشهد میزبان اولین دوره قهرمانی کشور/ آلمانی ها سراغ دختران وزنه بردار ایران را می گیرند

ریحانه طریقت نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری روند رشد وزنه برداری زنان ایران را امیدبخش می داند. بعد از یک سال فعالیت وزنه برداران زن در ایران ، اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور نهم مرداد ماه به میزبانی مشهد برگزار می‌شود و بدنه‌ی تیم ملی بزرگسالان در این مسابقات مشخص می‌شود.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” سالیان سال است که مردان وزنه‌بردار ایرانی در جهان به رقیبی اصلی برای کشورهای مطرح این رشته مبدل شده‌اند و عنوان قویترین مرد جهان را بین خود دست به دست می‌کنند و گاها رکوردهایی ثبت می‌کنند که تنها یک ایرانی می‌تواند جابه‌جا کند.

آن ها مدال‌های ارزشمندی برای ایران کسب کردند بااین وجود رئیس فدراسیون وقتی از خاطرات حضور یک مهمان خارجی را در ایران روایت می‌کند، خلأیی که در تمام این سال‌ها در وزنه برداری بوده بیش از پیش نمایان می‌شود.

علی مرادی می‌گوید وقتی گروهی از آلمان به ایران آمده بودند ؛ سراغی از قهرمانان مرد نگرفتند بلکه مشتاق صحبت با وزنه‌برداران زن ایرانی بودند، چرا که دختران وزنه بردار ایران در مدت کوتاهی توانسته بودند ترس و نگرانی را از پدیدار شدن قدرت جدید در زنه برداری زنان جهان در وجود رقبا بیندازند

وزنه برداری ایران حتی در طلایی‌ترین دوران تنها از 50 درصد ظرفیت انسانی استفاده کرده و نیمی دیگر که زنان هستند از حضور در وزنه برداری بی بهره بوده اند تا این که سال گذشته با ارائه پوشش اسلامی مختص این رشته و حل برخی موانع ، رقیبی جدی در عرصه وزنه برداری وارد شد.

دختران سخت کوش ایران حالا باید به مصاف پولاد سرد بروند و با مهار آن بار دیگر به همگان نشان دهند دنیا تاکنون از وجود آنها بی بهره بوده و فرصت جذابی را برای تماشای توانایی آن ها از دست داده است.

دختران نوجوان وزنه بردار در اولین حضور خود در مسابقات ازبکستان توانستند رتبه نهم آسیا را از آن خود کنند تا خط و نشانی برای حریفان خود بکشند اما بی تردید این رتبه برای اولین حضور در مسابقات بین المللی آرزوی چندین ساله بسیاری از کشورهاست که هنوز محقق نشده است.

نایب رئیس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با “آی دبلیو اسپورتس” در مشهد در خصوص وضعیت دختران در این رشته اظهار کرد: تاکنون تنها در رده نوجوانان مسابقات بین المللی داشتیم و هنوز بدنه تیم ملی بزرگسالمان را تشکیل ندادیم به همین دلیل 2 مسابقه کشوری برگزار می‌شود که این رقابت ها ، به نوعی حکم انتخابی تیم ملی را دارد.

وی افزود: برای نوجوانان نیز در طی سال جاری برنامه هایی پیش بینی کردیم و همچنین در رده بزرگسالان برای شرکت در مسابقات غرب آسیا درخواست داده ایم. با حضور در برنامه‌های بین المللی و مسابقات کاپ که بصورت آزاد برگزار می‌شود سعی داریم تا ورزشکاران ما به تدریج به عرصه بین المللی معرفی شوند و سال آینده زمینه را برای برگزاری لیگ مهیا کنیم.

طریقت تصریح کرد: در اغلب رشته‌ها ، ورزش بانوان به آهستگی رشد کرده اما در وزنه برداری، دختران ما به خوبی و سرعت قابل توجهی در کمتر از یک سال  پیشرفت داشته اند.

نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری بیان کرد: اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور 9 تا 13 مرداد به میزبانی مشهد برگزار می‌شود، علاوه براین ، استان خراسان رضوی در جلسه کارشناسی و برنامه ریزی سالانه هیئت های وزنه برداری استان‌های منطه یک کشور پیشنهاد برگزاری مسابقات کشورهای اسلامی را مطرح کرد که این موضوع قابل بررسی است اما به طور حتم، این مسابقات امسال برگزار نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح نخبه پروری و استعدادیابی در سراسر کشور به روش علمی از مشهد آغاز می‌شود به نتایج این طرح وآینده وزنه برداری خوش بین هستم و امیدوارم به‌زودی قوی ترین زن جهان نیز یک دختر ایرانی باشد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=6240

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.