15

زهرا نعمتی و دریافت نیمی از پاداش 100 میلیونی / در جاکارتا به دنبال “نتیجه” نیستم

  • کد خبر : 6248
  • 10 تیر 1397 - 10:19
زهرا نعمتی و دریافت نیمی از پاداش 100 میلیونی / در جاکارتا به دنبال “نتیجه” نیستم

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” به نقل از مهر ، این اولین به واسطه قهرمانی در پارالمپیک لندن به نام وی ثبت شد و به همین واسطه زهرا نعمتی جایزه بهترین ورزشکار این بازی ها را هم از سوی بنیاد بین‌المللی اسپورت آکورد به خود اختصاص داد. بعد از اینکه به عنوان پرچمدار کاروان المپیکی […]

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” به نقل از مهر ، این اولین به واسطه قهرمانی در پارالمپیک لندن به نام وی ثبت شد و به همین واسطه زهرا نعمتی جایزه بهترین ورزشکار این بازی ها را هم از سوی بنیاد بین‌المللی اسپورت آکورد به خود اختصاص داد.

بعد از اینکه به عنوان پرچمدار کاروان المپیکی ایران انتخاب شد، نامش را به عنوان اولین بانوی مسلمان معلول که چنین مسئولیتی را عهده دار شده نیز ثبت کرد. اما جدیدترین اولینی که به نام این زهرا نعمتی ثبت شده، کسب مجوز بازی های آسیایی به عنوان اولین ورزشکار معلول ایرانی و آسیایی است.

این پاراکماندار کشورمان که در رقابت با ۶ کماندار دیگر تک سهمیه ریکرو ایران برای بازی های آسیایی را به نام خود ثبت کرد از کسب این مجوز ابراز خرسندی کرد. وی تاکید کرد که حضورش در این بازی ها با توجه به شرایط متفاوتش نسبت به دیگر حریفان، حکم مدال طلا را دارد با این حال تمام تلاش را می کند تا بهترین نتیجه ممکن را در جاکارتا کسب کند.

*به واسطه در اختیار گرفتن تک سهمیه ریکرو بازی های آسیایی، یک «اولین» دیگر را به نام خود ثبت کردید.

زهرا نعمتی: بابت کسب این سهمیه خیلی خوشحالم. این افتخاری است که تنها متعلق به من نیست بلکه به تمام زنان سرزمینم تعلق دارد و به نوعی اثبات می کند ورزش زنان ایران با هر محدودیتی و در هر شرایطی باز هم قادر به انجام کارهای بزرگ و رقم زدن اتفاقات خوب است.

* کاری که شما انجام دادید هم اتفاق بزرگی است چراکه در رقابت به نوعی نابرابر با اعضای تیم ملی تیروکمان صاحب سهمیه بازی های آسیایی شدید.

– البته رقابت های انتخابی نبود. در جریان رکورد گیری که طی چند مرحله از ملی پوشان انجام شد چنین نتیجه ای به دست آمد. بهتر این بود که شرایط مهیا می شد که تیم ریکروبانوان با ترکیب کامل به بازی های آسیایی اعزام شود

ه هر حال و با توجه به همه جوانب تصمیم کمیته ملی المپیک بر این شد که با تک سهمیه ریکرو در این بازی ها حضور داشته باشیم. امیدوارم با در اختیار داشتن این سهمیه، نماینده شایسته برای تیر و کمان ایران در جاکارتا باشم.

* برنامه زهرا نعمتی برای بازی های آسیایی چیست؟ سرانجام اولین حضور در این بازی ها چه خواهد شد؟

– قاعدتاً به دنبال کسب نتیجه نیستم اما تمام تلاشم را می کنم بهترین عملکرد ممکن را در بازی های آسیایی داشته باشم.

* چرا به دنبال نتیجه نیستید وقتی تجربه حضور در بازی های پارالمپیک و حتی المپیک را هم دارید؟

– من قطعا برای کسب بهترین نتیجه ممکن تلاشم را خواهم داشت اما این موضوع باید لحاظ شود که قدرتمندترین کمانداران جهان در این رویداد حضور دارند. بازی های آسیایی به لحاظ سطح برگزاری تفاوتی با بازی های المپیک ندارد.

برترین های دنیا در تیر و کمان از آسیا هستند. همین که بتوانم در این بازی ها توانایی های خود را به رخ حریفانم بکشانم، خوب است. من فکر می کنم حضور زهرا نعمتی در بازی های آسیایی حکم مدال طلا دارد آن هم با وضعیت متفاوتی که من نسبت به حریفانم دارم. من با این شرایط باید با حریفانی قدرتر از خود دست و پنجه نرم کنم و اینگونه توانایی های خود را به رخ آنها بکشانم.

* اما حضور زهرا نعمتی در اکثر میادین به مدال همراه بوده و به نوعی ورزش ایران به این مدال آوری ها عادت کرده است.

– همیشه تلاش زهرا نعمتی برای موفقیت بوده و هست. خدا رو شکر همیشه در در بخش پاراالمپیک حرفی برای گفتن داشته ام. ۸ سال است که رکور دار دنیا در این بخش هستم اما بپذیریم که شرایط در بازی های المپیک و آسیایی بسیار متفاوت است.

در این بخش افرادی شرکت دارند که از کودکی در این رشته فعالیت کرده اند آن هم با سرمایه گذاری قابل توجه؛ همه آنها که سهمیه چنین رویدادهایی را می گیرند در دنیا حرفی برای گفتن دارند و از مدعیان به حساب می آیند. همانطور که من در پاراالمپیک یک مدعی به حساب می آیم.

* با این اوصاف قولی برای مدال آوری و ثبت یک اولین دیگر در بازی های آسیایی نمی دهید؟

– کسب مدال در چنین بازی های آسیایی با شرایط متفاوتی که من نسبت به دیگر کمانداران شرکت کننده دارم، خیلی سخت است؛ یاد آور می شوم که رکوردداران دنیا در آسیا هستند اما هیچ چیز بعید نیست.

تمام تلاشم را خواهم کرد. اما در عین حال این را یادآور می شوم که در نگاه جهانیان یک دختر ایرانی با شرایط خاص خودش در میان ورزشکارانی که شرایط کاملا طبیعی دارند قرار می گیرد و این اتفاق ساده ای نیست. من فکر می کنم این اولین بار است که در بازی های آسیایی، فردی از ورزشکاران پاراالمپیکی حضور دارد و این خود برای من یک افتخار است.

* ظاهرا هم قرار است فعلا تمریناتتان را با تیم ملی تیروکمان معلولان ادامه دهید؟

– به هر حال برای من بهتر و راحت تر است که با پاراالمپیکی ها تمرین داشته باشم. البته میسر شدن این مهم نیازمند تعامل مسئولان فدراسیون تیروکمان با مسئولان فدراسیون جانبازان و معلولان بود که خوشبختانه این تعامل از طرف مدیریت جدید فدراسیون تیروکمان حاصل شد.

از این بابت باید از آنها تشکر کنم چون با توجه به شرایط من و مسابقاتی که در بخش پاراالمپیک داشتم این موافقت حاصل شد که تمریناتم را با پاراکمانداران ادامه دهم. البته که آنها (مسئولان تیروکمان) بر وضعیت و رکوردهای من نظارت لازم را خواهند داشت.

* ظاهرا تورنمنت بین المللی چک را هم در پیش دارید. سال گذشته در همین رقابت ها رکوردشکنی کردید و مدال گرفتید. این مدال ها تکرار می شود؟

– بله؛ سال گذشته در تورنمنت چک ضمن رکوردشکنی جهانی دو مدال طلا و یک مدال نقره گرفتم اما امسال نمی دانم چه نتیجه ای رقم می خورد. مثل همیشه هیچ قولی برای مدال نمی دهم اما قطعاً تلاش و حضورم برای کسب نتیجه مطلوب است. در تیر و کمان کسب نتیجه به روز مسابقه و شرایط آن خیلی زیاد بستگی دارد.

* اتفاق خوب دیگری که اخیرا در مورد شما رقم خورد این بود که بالاخره بخشی از پاداش معوقه خود را دریافت کردید.

– به خاطر کسب سهمیه بازی های المپیک و طبق وعده مسئولان فدراسیون تیر و کمان باید صد میلیون بابت پاداش دریافت میکردم اما این قولی بود که هیچ وقت به آن عمل نشد. با تغییر ریاست فدراسیون و پیگیری های شخص آقای شعبانی بهار نصف این پاداش پرداخت شد ضمن اینکه وی (رئیس فدراسیون) این اطمینان را داده که بخش باقی مانده پاداش هم در ماه های آینده پرداخت شود.

* زیر نظر مربی اختصاصی پیگیر تمرینات هستید؟

– خیر؛ مربی اختصاصی ندارم. در حال حاضر زیر نظر مربیان پاراالمپیکی تمریناتم را پیگیری می کنم.

* به خاطر حضور در بازی های آسیایی لازم نیست با مربیان تیم ملی تیروکمان پیگیر تمرینات تان باشید؟

– شرایط من متفاوت است. اینکه بخواهم زیر نظر دو مربی (مربی تیم ملی تیروکمان و مربی تیم ملی معولان) تمریناتم را پیگیری کنم، خیلی سخت است. خوشبختانه مسئولان فدراسیون تیر و کمان این موضوع را به خوبی درک کرده اند و این همکاری را با من داشتند که با مربیان پاراالمپیکی تمریناتم را ادامه دهم.

* با این اوصاف تکلیف شما برای بازی های آسیایی چیست؟ یعنی مربیان پارالمپیکی شما را در این بازی ها همراهی می کنند؟

– هنوز چیزی مشخص نیست؛ فعلا با مربیان پارالمپیکی پیگیر تمریناتم خواهم بود. مسئولان در این باره تصمیم گیرنده خواهند بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=6248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.