15
گفتگوی اختصاصی با دختر مصدوم اما امیدوار کاروان المپیک

پریسا جهانفکریان : کسی پیگیر سهمیه المپیک من نبود | هر طور شده به توکیو می روم

  • کد خبر : 62641
  • 13 تیر 1400 - 7:21
پریسا جهانفکریان : کسی پیگیر سهمیه المپیک من نبود | هر طور شده به توکیو می روم
پریسا جهانفکریان بانوی وزنه‌بردار دسته فوق سنگین تیم ملی گفت که منتظر تایید تیم پزشکی برای حضور در المپیک است اما با کمترین آمادگی هم در المپیک حاضر خواهد شد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ وزنه‌برداری طی هفته‌های اخیر حاشیه‌ترین دوران خود را در تاریخ پشت‌سر گذاشت و خبر المپیکی شدن پریسا جهانفکریان به عنوان نخستین بانوی وزنه‌برداری راه یافته به المپیک شور و شوق زیاده را در میان اهالی ورزش به‌پا کرد.

اما پس از گذشت چند دقیقه و خبر جراحی دست این وزنه‌بردار به زعم اینکه دیگر شانسی برای المپیکی شدنش وجود ندارد، آب سردی بر سر هواداران ریخت تا همه نگران‌تر از پیگیر اوضاع این وزنه‌بردار شوند.

پریسا جهانفکریان که یکی که یک روز پر ترافیک خبری را پشت سر گذاشته بود، شنبه شب در گفت‌وگویی اختصاصی با آی‌ دبلیو اسپورتس اظهار کرد: هفته پیش در جلسه کمیته انضباطی به من گفته شد به این دلیل که در صفحه شخصی به فدراسیون انتقاد کرده‌ام باید مدتی تعلیق و محروم شوم.

بانوی ملی پوش شیرازی وزنه‌برداری با بیان اینکه در این جلسه مصدومیت دستش را با اعضای فدراسیون وزنه برداری در میان گذاشته، عنوان کرد: دکتر باقری به من گفت به این دلیل که خارج از اردو مصدوم شده‌ام، خودم باید پیگیر مصدومیتم باشم و این ماجرا ارتباطی به فدراسیون وزنه برداری ندارد.

عمل کردم چون ناامید شده بودم

وی در ادامه گفت: پس از آن، من هم ناامید شدم و شانس المپیکی شدنی برای خود قائل نبودم. زمان را مناسب آن دیدم که دستم را جراحی کنم تا پس از گذشت مدتی با قدرت به میادین برگردم.

نخستین دختر وزنه‌بردار ایرانی راه یافته به المپیک در خصوص مصدومیت کهنه‌اش بیان کرد: یکی از تاندون‌های سرشانه من آسیب دیده و ۶ ماه است که درد آن را احساس می‌کنم. من جراحی را عقب انداختم تا بتوانم سهمیه را کسب کنم چون بسیار به آن نزدیک بودم.

او با بیان اینکه وقتی چنین رفتاری را از سوی فدراسیون دیده نوبت عمل گرفته، تشریح کرد: با فیزیوتراپی خودم را در سطح رقابت‌ها نگه‌داشته بودم و به فدراسیون گفتم من جراحی دستم را به بعد از المپیک موکول می‌کنم اما وقتی رفتارهای بد آن‌ها را دیدم و با تشکیل کمیته انضباطی مواجه شدم با هزینه شخصی خودم جراحی کردم.

چشم دختر وزنه بردار به نظر پزشکان متخصص

۶ روز پس از جراحی دست پریسا جهانفکریان، اعلام شد که او سهمیه المپیک را کسب کرده است و این یک چالش برای او بود. اما چه بر سر سهمیه ایران در وزنه برداری زنان می‌آید؟ ملی پوش ایران به آینده امیدوار است.

جهانفکریان در این باره می‌گوید: قرار است که جلسه‌ای با حضور پزشک شخصی و چند پزشک فوق تخصص دیگر برگزار کنیم و اگر امکان رساندن من به بازی‌های المپیک وجود داشته باشد، به این رقابت‌ها اعزام می‌شوم.

جهانفکریان با اظهار به اینکه قصدی مبنی بر غیبت در اردو نداشته، تصریح کرد: من ۴ سال شب و روز تمرین کردم. عقلم را از دست ندادم و دلیلی ندارد من که با اختیار خودم به اردو نرفته‌ام بروم به فدراسیون بگویم چرا من را اعزام نکرده‌اید چون شانس کسب سهمیه را داشتم!

شانس المپیک داشتم اما کسی به من توجه نکرد

عضو تیم ملی وزنه‌برداری زنان در واکنش به کسب سهمیه‌اش خاطرنشان کرد: این سهمیه کار خدا بوده تا همه بدانند آن‌همه حرف و اعتراض من بیهوده و بی‌اساس نبوده. من به فدراسیون گفتم می‌توانم سهمیه بگیرم به من سالن و تجهیزات بدهید اما هیچ‌کس توجه نکرد و سپس من را به کمیته انضباطی فرا خواندند.

او در ادامه با ذکر اینکه حتی حاضر شده با رکوردگیری وارد اردو شود، اظهار کرد: اگر به دنبال اهداف شخصی بودم چنین شروط سختی را تقبل نمی‌کردم تا دوباره به اردو بیایم. حتی حاضر بودم تست دوپینگ هم بدهم اما نایب رییس فدراسیون وزنه برداری با ورود من مخالفت کرد.

جهانفکریان همچنین گفت: درخواست شرایط تمرینی استاندارد برای ورزشکاری که شانس المپیکی شدن دارد چیز زیادی نیست و این سهمیه برای نایب رییس سابق فدراسیون که پیش‌تر گفته بودند ” برای دختران ما کسب سهمیه خیلی زود است” خیلی چیزها را روشن کرد.

هر طور شده به توکیو می‌روم، حتی با آمادگی پایین

وزنه‌بردار دسته فوق سنگین تیم ملی وزنه برداری بانوان تصریح کرد: حالا من سهمیه گرفتم؛ آن‌هم نه با وایلد کارت بلکه بین ۱۴ نفری که به المپیک می‌روند بالا آمده‌ام و نتیجه تلاش خودم را دیدم و اثبات کردم هیچ‌چیزی برای ما دختران زود نیست.

پریسا جهانفکریان شانس اعزام خود را به المپیک ۱۰۰ درصد می‌داند حتی با وجود این که یک تیم پزشکی باید تأیید کنند او می‌تواند وارد المپیک شود یا خیر: “در تلاشم که دستم را زودتر درمان کنم و اگر با نهایت آمادگی هم نشد، با ۷۰ درصد توانم به توکیو می‌روم. این سهمیه حق من است. چرا از آن استفاده نکنم؟”

جهانفکریان مصدومیت سهراب مرادی وزنه بردار خوشنام ایران را الگویی برای شرایط فعلی می‌داند و عقیده دارد پارگی تاندون‌های دست او و آسیب دیدگی کتف نتوانست مانع از اعزام مرادی شود پس او نیز می‌تواند طی کمتر از یک ماه با تأیید پزشکش به شرایط حضور در مسابقه برسد.

عضو تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران با ذکر اینکه هیچ‌کس در فدراسیون وزنه برداری پیگیر ماجرای المپیکی شدنش نبوده اظهار کرد: من با امتیازی که آوردم المپیکی شدم و فدراسیون اگر مدعی پیگیری سهمیه برای من است، همان پنج ماه پیش می‌توانست با اخذ وایلد کارت تکلیف سهمیه وزنه‌برداری زنان را مشخص کند.

او همچنین بیان کرد: از صبح روز شنبه 12 تیر که خبر کسب سهمیه من آمده جز آقای خورشیدی هیچ‌کسی از فدراسیون با من تماس نگرفته و هیچ پیامی هم دریافت نکرده‌ام. اما مربی شخصی‌ام در شیراز پیگیر کارهای من هستند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=62641
  • نویسنده : احمدرضا احمدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.