12
گفت‌وگو با مربی با دانش آذربایجان شرقی

الناز دواتگر: درگیری و خودخواهی بانوان مستعد را در فوتبال دل‌زده می‌کند

  • کد خبر : 63018
  • 16 تیر 1400 - 11:08
الناز دواتگر: درگیری و خودخواهی بانوان مستعد را در فوتبال دل‌زده می‌کند
سرمربی با دانش اهل آذربایجان شرقی گفت برای کم کردن میزان اختلاف فوتبال این استان با کشور به همکاری و هماهنگی میان مربیان با دانش نیاز است.

به گزارش ” آی‌دبلیو اسپورتس ” آژانس ورزش زنان ایران؛ الناز دواتگر یکی از مربیان با سابقه و با دانش فوتبال بانوان ایران است که تجارب علمی و فنی زیادی در حوزه کسب کرده.

دواتگر در استان آذربایجان شرقی به عنوان یک مربی برتر شناخته می‌شود و به سبب بینش حرفه‌ای و فوتبالی در مربی‌گری از مقبولیت بالایی برخوردار است.

او دارای مدرک C آسیا، سطح یک فوتبال ساحلی و مربیگری ملی پایه‌ی نروژ (یوفا) است. از سال ۸۹ مربیگری را به صورت حرفه‌ای شروع کرد و از سال اول در تیم‌های مختلف حضور داشت.

از دواتگر به عنوان کمک مربی تیم‌های دسته یکی شهرداری و انصار ولایت یاد می‌شود. سابقه سرمربیگری تیم ایرمان سمنان، تیم لیگ برتری همیاری ارومیه و تیم دسته یکی صبا مهر تبریز را نیز در کارنامه قابل قبول خود جای داده است.

اما کار به اینجا ختم نمی‌شود. الناز دواتگر سرمربی جوانان هلال احمر بوده و از سال ۹۴ تا ۹۶ به عنوان سرمربی تیم‌های آموزش پرورش سابقه فعالیت دارد تا در همین سال، به عنوان مربی برتر کشور انتخاب شود.

از بزرگ‌ترین خدمات دواتگر به فوتبال ایران می‌توان به تزریق ۱۷ بازیکن به تیم ملی فوتبال بانوان اشاره داشت که ۵ نفر از آنها عضو ثابت تیم ملی بودند و به مسابقات ملی اعزام شدند.

تلاش، جنگندگی و پیروزی های پرگل با صبا مهر

الناز دواتگر در گفت‌وگو با آی‌دبلیو اسپورتس در رابطه با حضور خودش در تیم دسته یکی صبا مهر می‌گوید: با توجه به شرایط خاص فوتبال دسته یک بانوان و‌ میزبانی تبریز سعی کردم بازیکنان استانی ، بازیکنان ملی و باتجربه استانهای دیگر را به تیم بانوان تزریق کنم.

به لطف آنالیزهایی که از سایر تیم‌های حاضر در مسابقات داشتیم توانستیم رقبا را با نتایج پرگل شکست داده و به دور بعدی مسابقات صعود کنیم.

ما پرتلاش و جنگنده ظاهر شدیم و مزد زحمات خود را گرفتیم. پیروزی های پرگل؛ درست همان چیزی که شایسته‌اش بودیم.

دیدار تیم های پارس جنوبی بوشهر و شهرداری بم در هفته اول لیگ برتر فوتبال بانوان (14)

جدایی تلخ از صبا مهر

من فرد مستقلی هستم و به دلیل مشکلات شخصی که در زندگی روزمره‌ام اتفاق افتاد، نتوانستم وقت کافی برای تیم صعود کرده‌ام داشته باشم.

لاجرم و علیرغم میل باطنی تصمیم سختی در این برهه زمانی حساس گرفتم و از جمع بازیکنان صبا مهر تبریز جدا شدم. تصمیمی سخت و پر بحث. اما راه دیگری نداشتم.

10 سال جاماندگی از فوتبال کشور

از لحاظ فوتبالی حداقل ۱۰ سالی است که از فوتبال بانوان کشور عقب افتاده‌ایم. برای کم کردن این میزان اختلاف به همکاری و هماهنگی میان مربیان با دانش نیاز است.

اگر درگیری‌ها و خودخواهی‌ها بانوان مستعد را دل‌زده نکند، می‌توان در کنار هم دانش کافی را به فوتبال بانوان استان تزریق کرد.

ما مربیان بسیاری داریم که از دانش بالایی بهره‌منداند و با تجربه فعالیتی که در لیگ برتر دارند، بسیار کارآمد و مفید هستند. می‌توان از این سرمایه‌ها استفاده کرد و سبب رشد فوتبال استان شد.

آینده برای فوتبال آذربایجان شرقی روشن نیست!

صادقانه بگویم؛ آینده روشنی برای فوتبال بانوان استان نمی بینم و با اوضاع حال حاضر پیشرفتی در آن حاصل نخواهد شد.

چرا که عدم آرامش در فوتبال آذربایجان شرقی باعث شده مربیان ما به سوی استان های دیگر بروند و فوتبال این استان فارغ از روزهای روشن شود.

می‌خواهم یک مربی مفید باشم

یادگیری در هرزمانی الزام زندگی یک مربی است تا دانش خود را بالا برده و به بازیکنان انتقال دهد. مربیان باید از آخرین مسائل روز فوتبال دنیا آگاهی داشته باشند و خود را با شرایط وفق دهند.

سعی میکنم هر کجا کلاسی برای ارتقای دانش فوتبالی باشد شرکت کنم تا بتوانم در روزهای مربی‌گری‌ام ، شخصی مفید، با دانش و به‌روزی باشم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=63018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.