7
با تصمیم شورای پزشکی فدراسیون پزشکی ورزشی

پریسا جهانفکریان المپیک را از دست داد | پایان زودهنگام یک رویا

  • کد خبر : 63186
  • 17 تیر 1400 - 14:41
پریسا جهانفکریان المپیک را از دست داد | پایان زودهنگام یک رویا
با تصمیم شورای پزشکی فدراسیون پزشکی ورزشی، پریسا جهانفکریان دختر وزنه بردار ایران قادر به همراهی کاروان ایران در المپیک توکیو نخواهد بود.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ پریسا جهانفکریان ملی پوش وزنه برداری زنان ایران که پیش از این سهمیه المپیک را کسب کرده بود در این مسابقات شرکت نخواهد کرد.

شورای پزشکی فدراسیون پزشکی ورزشی امروز با حضور متخصصان در مورد پرونده پزشکی پریسا جهانفکریان تشکیل جلسه داد اما با توجه به وضعیت عمل جراحی دست جهانفکریان، او را برای حضور در المپیک، واجد شرایط ندانست.

در بیانیه کمیته ملی المپیک آمده است:

“پس از اعلام اعطای سهمیه به پریسا جهانفکریان، وزنه بردار کشورمان جهت حضور در المپیک توکیو بحث‌ها و اما و اگرهای زیادی در خصوص شرایط جسمانی و آمادگی وی به‌واسطه جراحی اخیر بر روی کتفش مطرح شد که به همین دلیل فدراسیون پزشکی ورزشی جهت بررسی وضعیت این ملی پوش شایسته و با اخلاق و اظهار نظر تخصصی، شورای تخصصی پزشکی تشکیل داد.

بر اساس این گزارش، شورای پزشکی فدراسیون پزشکی ورزشی که با حضور چند پزشک فوق تخصص، جراح و نمایندگان این فدراسیون تشکیل شده بود پس از بررسی مدارک پزشکی و کنترل گزارشات جراح مربوطه اعلام کردند که وی با وضعیت موجود شرایط حضور در بازی‌های المپیک توکیو را ندارد.”

پریسا جهانفکریان در پی ناامیدی از کسب سهمیه المپیک، پس از جلسه با فدراسیون وزنه برداری تصمیم گرفت کتف خود را شخصاً جراحی کند اما پس از این جراحی بود که اعلام شد او سهمیه المپیک را به دست آورده است.

جهانفکریان پس از این اتفاق، فدراسیون وزنه برداری را متهم کرد که پیگیر امور او برای کسب سهمیه نبوده و شانسی برای او قائل نشده است و به همین دلیل او تصمیم به جراحی کتف خود گرفته است.

ژینا ویسی کارشناس سابق فدراسیون وزنه برداری پس از این که جهانفکریان از قطعیت حضورش در المپیک با هر وضعیتی، خبر داده بود تاکید کرد که وضعیت جهانفکریان نامشخص است و باید منتظر آینده بود.

بدین ترتیب، تعداد دختران ورزشکار ایران در المپیک توکیو از ۱۱ به ۱۰ نفر کاهش یافت. کمیته ملی المپیک تلاش می‌کند با اضافه کردن نام رزیتا علیپور، بار دیگر تیم المپیک ایران در بخش زنان را ۱۱ نفره کند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=63186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.