13
قرعه کشی بدمینتون المپیک توکیو

ثریا آقایی با بدمینتون بازان چین و مالدیو همگروه شد

  • کد خبر : 63220
  • 17 تیر 1400 - 21:01
ثریا آقایی با بدمینتون بازان چین و مالدیو همگروه شد
ثریا آقایی دختر المپیکی بدمینتون ایران حریفانش را در المپیک توکیو شناخت.. او درگروهی سه نفره با نمایندگان چین و مالدیو همگروه شد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ قرعه کشی مسابقات بدمینتون المپیک توکیو ۲۰۲۰ امروز انجام شد و ثریا آقایی نماینده بدمینتون ایران حریفانش را شناخت.

بر این اساس، آقایی در گروه G به مصاف هی بینگ جیائو از چین و فاطمه عبدالرزاق از مالدیو می‌رود و از این گروه یک نفر به مرحله بعد صعود خواهد کرد.

در مسابقات بدمینتون زنان المپیک توکیو، ۴۳ نفر در ۱۳ گروه ۳ نفره و یک گروه ۴ نفره رقابت می‌کنند.

هی بینگ جیائو، رقیب دشواری برای ثریا آقایی است که نفر شماره ۹ رنکینگ جهانی بدمینتون به شمار می‌رود. او ۲۴ ساله است، ۱۶۹ سانتی متر قد دارد و چپ دست است و سابقه صعود تا رده دوم رنکینگ جهانی را نیز دارد.

فاطمه نباها عبدالرزاق اما بدمینتون نامداری نیست. او ۲۲ ساله و در رده ۲۲۱ رنکینگ جهانی قرار دارد و شکست دادن او برای ثریای آقایی که خود نفر ۹۹ جهان به شمار می‌رود، در دسترس به نظر می‌رسد.

مرحله گروهی مسابقات بدمینتون زنان المپیک توکیو از شنبه ۲ مرداد آغاز می‌شود. حضور در المپیک، برای دختر بدمینتونیست ایران تحقق رویای دیرین اوست.

ثریا آقایی در توکیو به نخستین دختر ایرانی تبدیل می‌شود که در بدمینتون المپیک مسابقه داده است. او به زودی به باشگاه تاریخ سازان المپیک ورزش ایران خواهد پیوست.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=63220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.