12
تعداد لژیونرهای والیبال رو به افزایش است

چالش جدید سودابه باقرپور در شبه جزیره بالکان

  • کد خبر : 63403
  • 24 تیر 1400 - 14:10
چالش جدید سودابه باقرپور در شبه جزیره بالکان
سودابه باقرپور بازیکن سرعتی تیم ملی والیبال زنان ایران امسال در اسلوونی بازی خواهد کرد. در لیگی 8 تیمه و در ادامه حضور بازیکنان ایرانی در اروپا.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ سودابه باقر پور بازیکن ۳۱ ساله تیم ملی بانوان والیبال ایران قرار است امسال در تیمی در شرق اروپا بازی کند. بازیکن سرعتی فصل گذشته سایپا به تیم جن آی نوآ گوریتسا پیوسته است.

باقر پور که سال گذشته تا آستانه لژیونر شدن پیش رفت اما به دلیل حجاب اسلامی، مذاکراتش با تیم گالاتاسرای ترکیه نتیجه نداد، حالا به واسطه ارتباط با مایدا چیچیچ با تیمی اسلوونیایی به مدت یک سال قرار داد بسته است.

مایدا چیچیچ در مقطعی به ایران آمد و هدایت تیم‌های ملی والیبال زنان ایران را بر عهده داشت و این آشنایی، زمینه ساز حضور باقر پور در اسلوونی شده است.

باقر پور باید از شهریور ماه سال جاری به نووآ گوریتسا، شهری که تیم نواگوریکا در آن مستقر است، برود. با این وجود او در حال حاضر خودش را با تیم ملی ایران برای مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ که از ۲۹ اوت تا ۵ سپتامبر در فیلیپین برگزار می‌شود، آماده می‌کند.

به نظر می‌رسد لیگ اسلوونی با حضور ۸ تیم از سطح فنی مناسبی برخوردار باشد زیرا اسلوونی تیم شماره ۲۸ رنکینگ فدراسیون جهانی است و در مقایسه با ایران رده ۶۰، شرایط فنی بهتری دارد.

Gen_I volly تیمی که لژیونر ایرانی در آن بازی خواهد کرد از سال ۱۹۷۳ تا به امروز عناوین داخلی متعددی را به دست آورده و در لیگ این کشور، تیمی نسبتاً موفق بوده است.

با این حال، بهترین نتیجه این تیم در سطح قاره‌ای، رده شانزدهم مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۱۵ بوده اما باید دید سودابه ایرانی در این تیم چه عملکردی خواهد داشت.

پیوستن سودابه باقر پور به تیم Gen-i Volley ادامه روند حضور ایرانی‌ها در لیگ‌های خارجی است چنان که پیش از این خبر پیوستن نگین شیرتری و مهتاب رحمانی به تیم‌های آوِش و بوآویشتا در لیگ پرتغال رسانه‌ای شده بود.

مطرح‌ترین لژیونر ورزش زنان ایران نیز مائده برهانی کاپیتان تیم ملی والیبال زنان ایران است که در سال‌های اخیر، حضوری با ثبات در لیگ یک والیبال ترکیه به عنوان کشوری صاحب قدرت در والیبال جهان داشته است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=63403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.