9
درباره وعده شیرین مریم ایراندوست

چرا فدراسیون فوتبال از اعلام خبر پخش زنده فوتبال زنان طفره می رود؟

  • کد خبر : 63439
  • 25 تیر 1400 - 16:24
چرا فدراسیون فوتبال از اعلام خبر پخش زنده فوتبال زنان طفره می رود؟
سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران در صفحه شخصی اش از پخش زنده دیدار تیم ملی در آینده نزدیک خبر داده اما چرا ارکان رسمی فدراسیون در این باره اظهار نظری نداشته اند؟

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان، در یک پست اینستاگرامی، خبر از پیدایش قطعه مفقود پازل فوتبال زنان را داد : پخش زنده تلویزیونی.

بازی تیم ملی در ورزشگاه آزادی و پخش زنده آن را از تلویزیون زمزمه‌های آشنایی است که این‌ بار از صفحه‌ مجازی ایراندوست به گوش می‌رسد.

تیم ملی ایران که از زمان حضور شهاب‌الدین عزیزی خادم و شهره موسوی، دوباره جان گرفته و چندین اردو و بازی دوستانه نیز برگزار کرده است، این بار به دنبال حضور در قاب تلویزیون است.

با این وجود واضح است که مریم ایراندوست سخنگوی فدراسیون فوتبال نیست، حوزه شهره موسوی در فدراسیون فوتبال بخش رسانه ای مجزا ندارد و اختیار روابط عمومی فدراسیون فوتبال هم به ایراندوست داده نشده است.

اگر این خبر رسمی است، چرا ارکان مسئول اطلاع رسانی در فدراسیون فوتبال نسبت به اطلاع رسانی عمومی اقدامی نکرده اند و خبری به این مهمی باید از یک تریبون غیر رسمی یعنی اینستاگرام مربی تیم ملی اعلام شود؟

پاسخ به این سوال را در سیاست فدراسیون فوتبال نسبت به اقدامی حساسیت برانگیز جستجو کرد. فدراسیون فوتبال هنوز هم به درستی نمی داند که آیا این اقدام، در میدان عمل و نه در زمین بایر قول و وعده، انجام شدنی هست یا خیر.

به عبارت بهتر، فدراسیون فوتبال به موضوع پخش زنده بازی تیم ملی فوتبال زنان از تلویزیون به چشم یک پروژه بی سر و صدا نگاه می کند و این احتمال را هم در نظر گرفته که ممکن است در آخرین روز، ورق برگردد و به همین دلیل از اعلام موضوعی که خودش هم درباره آن اطمینان ندارد، حذر می کند.

از بعد از زمان تاسیس دوباره‌ تیم ملی فوتبال زنان، در سال ۱۳۷۲، تلویزیون به تیم ملی فوتبال زنان بی توجه بوده است و این بی توجهی از مسائل حاکمیتی سرچشمه می گیرد.

دیدارهای تیم ملی فوتبال حتی با وجود حضور تیم در رقابت‌های پراهمیت بین‌المللی، پخش مستقیم و حتی غیرمستقیم از تلویزیون ملی نداشتند و این، قطعه‌ی گمشده‌ای است که سهم به سزایی در شکوفایی و ارتقای سطح فوتبال دختران دارد.

به نظر می‌رسد دختران ایرانی که پیش از این، بازی‌های خود را در ورزشگاه آرارات برگزار می‌کردند، قرار است اولین حضور خود در آزادی را با حضور تماشاگران (به صورت محدود) تجربه کنند؛ وعده‌ای شیرین که فعلاً جز سرمربی تیم ملی فوتبال، توسط هیچ مسئولی تأیید یا تکذیب نشده است.

آیا ۵۰ سال بعد از تأسیس ورزشگاه آزادی و ۶۰ سال بعد از ورود تلویزیون به ایران، دختران فوتبال ایران، می‌توانند در قاب تلویزیون صاحب جایگاه شوند؟

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=63439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.