درباره دینا پوریونس ؛ غریب آشنا در توکیو | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
16
سرانجام به المپیک رسید اما نه با پرچم خانه

درباره دینا پوریونس ؛ غریب آشنا در توکیو

  • کد خبر : 63562
  • 28 تیر 1400 - 16:16
درباره دینا پوریونس ؛ غریب آشنا در توکیو
دینا پوریونس عضو اسبق تیم ملی تکواندو ایران در المپیک توکیو با پرچم پناهندگان مسابقه میدهد. او یکی از دو دختر ایرانی تکواندو است که در المپیک زیر پرچم ایران نیست.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ دینا پور یونس تکواندوکار ۳۰ ساله حال حاضر هلند با آمادگی کسب مدال وارد رقابت‌های المپیک توکیو می‌شود اما چرا این مدال نباید به اسم ایران ثبت شود و افتخاری دیگر برای بانوان ایرانی باشد؟

پور یونس پس از تصمیم بر ترک میهن و مهاجرت، در ایران مورد بایکوت رسانه‌ای واقع شد. به اعتقاد برخی، او از خط قرمز عبور کرده بود و برای آن‌ها، تلاش برای زندگی متفاوت در نقطه دیگری از جهان به معنای پاک شدن افتخارات گذشته‌اش برای ایران بود.

پور یونس می‌گوید: تیم ملی را به دلیل حمایت نشدن از سوی فدراسیون و رفتار نامناسب توسط سرمربی کره‌ای تیم ملی ترک کردم. او عنوان کرده یک روز قبل از مسابقات جهانی در سال ۲۰۱۱ به دلیل آسیب‌های ناشی از رفتارهای سرمربی کره‌ای این رقابت‌ها را از دست داده و این اتفاق ناگوار آغازگر تصمیم او برای ترک ایران شده.

پور یونس سپس به هلند رفت و با ورود خود، اتفاقات تازه‌ای برای تکواندوی هلند رقم زد. گرچه قوانین جهانی اجازه نمی‌داد در مسابقات المپیک با پرچم کشور جدیدش مسابقه دهد.

با وجود سابقه مدال آوری در مسابقات قهرمانی آسیا، دینا پور یونس توانست با هلند نایب قهرمان اروپا شود. او طی سال های اخیر؛ مبارزه کرد و در نهایت با ورود به المپیک نامش را جاودانه کرد.

آرزوی او حضور در المپیک بود و این آرزو با فرصتی که تیم پناهندگان المپیک در اختیارش گذاشت، محقق شد گرچه او امیدوار است در المپیک پاریس نیز حاضر باشد.

کیمیا علیزاده نیز دیگر دختر ایرانی تیم پناهندگان در المپیک است که با پور یونس در تیم پناهندگان روی شیاپ چانگ می‌رود.

دو هم تیمی راهی مشابه برای رسیدن به توکیو طی کرده‌اند و باید دید توکیو چه سرنوشتی به را آنها رقم می زند. در تکواندو همه چیز غیرقابل پیش بینی است. آن‌ها توکیو را با خاطرات خوش ترک می‌کنند؟

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=63562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.