نروژی‌ها به دلیل عدم استفاده از بیکینی جریمه شدند | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
13
اعتراض تیم ملی هندبال ساحلی بانوان نروژ به کوتاه شدن لباس‌ها

نروژی‌ها به دلیل عدم استفاده از بیکینی جریمه شدند

  • کد خبر : 63644
  • 29 تیر 1400 - 21:38
نروژی‌ها به دلیل عدم استفاده از بیکینی جریمه شدند
تیم ملی هندبال ساحلی زنان نروژ مقابل اسپانیا با لباس های بلندتر ظاهر شد تا نشان دهد بر درخواست خود مبنی بر تغییر در سایز لباس هایشان اصرار دارند این امر موجب جریمه شدن این تیم شد.

به گزارش ” آی‌دبلیو اسپورتس ” آژانس ورزش زنان ایران؛ پس از آنکه فدراسیون هندبال نروژ بواسطه تقاضاهای متعدد زنان ساحلی باز نروژ از فدراسیون هندبال اروپا درخواست کرد که در نوع پوشش زنان ساحلی باز تجدید نظر کند، حالا رئیس فدراسیون جهانی هندبال دست به قلم شده و به فدراسیون نروژ گفته است که برای این موضوع پرونده ویژه ای باز میکند.

این در حالی است که کمیسیون انضباطی فدراسیون هندبال اروپا روز دوشنبه تیم هندبال ساحلی زنان نروژ را به دلیل عدم رعایت دستورالعمل پوششی در جریان بازی با اسپانیا جریمه کرد.

زمستان گذشته بود که فدراسیون هندبال نروژ با جمع آوری امضا از چندین فدراسیون هندبال اروپایی درخواستی را مبنی بر تغییر در اندازه لباس هندبال ساحلی زنان به کمیته ساحلی هندبال اروپا ارائه کرد.

اعضای تیم ملی هندبال ساحلی نروژ معتقد هستند که لباس های زنان هندبال ساحلی سال به سال بواسطه تصمیمات سران فدراسیون جهانی هندبال کوتاه تر می شوند که این امر باعث معذب شدن بازیکنان در زمین مسابقه شده است.

به دنبال بی توجهی فدراسیون جهانی هندبال و کنفدراسیون هندبال اروپا مبنی بر افزایش اندازه لباس هندبال ساحلی زنان، این هفته و در جریان برگزاری رقابت‌های هندبال ساحلی در شهر وارنا بلغارستان، تیم ملی هندبال ساحلی زنان نروژ در دیدار رده بندی در مقابل اسپانیا با لباس‌های بلندتر ظاهر شد تا نشان دهد بر درخواست خود مبنی بر تغییر در سایز لباس‌هایشان اصرار دارند.

این سبک اعتراض به سرعت توسط نشریات معتبر جهان بازتاب داده شد تا آنجا که مصطفی حسن رئیس فدراسیون جهانی هندبال امروز در یک بیانیه رسمی ضمن دلجویی از زنان نروژی به آنها قول داد که فدراسیون جهانی هندبال و کنفدراسیون هندبال اروپا به این درخواست  احترام گذاشته و به آن در اسرع وقت رسیدگی خواهد کرد.

ماجرا آن‌قدر بالا گرفته است که نشریات معتبر اروپایی و آمریکایی که معمولاً اخبار سیاسی را بازتاب می‌دهند به هواداری از این تصمیم زنان نروژی برخواسته اند و روزانه دستکم یک خبر به پیگیری این موضوع اختصاص می دهند.

نشریات معتبر دیلی میل، نیوز وییک، هیل، میرور و ده‌ها نشریه معتبر آمریکایی و اروپایی به‌شدت از این درخواست حمایت و اقدام به پوشش گسترده این موضوع هستند.

موضوع پوشش شرکت کنندگان در ورزش های ساحلی زنان طی سال های گذشته به دفعات بحث برانگیز شده است. بسیاری از زنان ورزشکار استفاده از بیکینی را «تحقیرآمیز» و «ناکارآمد» می دانند.

ابید رایا، وزیر فرهنگ نروژ که مسئول امور تربیت بدنی در این کشور نیز هست روز دوشنبه جریمه تیم هندبال ساحلی زنان کشورش را «کاملا مضحک» خواند.

بازیکنان تیم ملی هندبال ساحلی زنان نروژ تا آخرین بازی خود در رقابت های هندبال ساحلی اروپا به استفاده از بیکینی تن داده بودند اما در آخرین بازی خود از شورت ورزشی استفاده کردند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=63644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. مردان قدرت مندوهوس باز روزبروز زن را برهنه تر می کنن.غیرت حتی روی زن خودشون هم ندارن….این زنان هستن که باید ازعفت وابروی خود دفاع کنن….پوشش درمقابل برهنگی…زنان اروپا در دهه های قبل پوشش عزت مندی داشتن…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.