نگین امیری ‌پور: سهمیه المپیک ثریا آقایی، امید را به بدمینتون ایران تزریق کرد | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
14
حوزه کارشناسان آژانس ورزش زنان ایران در المپیک

نگین امیری ‌پور: سهمیه المپیک ثریا آقایی، امید را به بدمینتون ایران تزریق کرد

  • کد خبر : 63683
  • 30 تیر 1400 - 16:41
نگین امیری ‌پور: سهمیه المپیک ثریا آقایی، امید را به بدمینتون ایران تزریق کرد
نگین امیری پور معتقد است حضور ثریا آقایی در المپیک توکیو سبب شده امید و انگیزه تازه ای برای نسل دختران جوان بدمینتون ایران خلق شود.

نگین امیری ‌پور ملی‌پوش سابق بدمینتون در گفتگو با “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان اظهار کرد: حضور معجزه‌وار آقایی در المپیک باعث شد، که جامعه بدمینتون ایران انگیزه‌ای دوباره پیدا کند. با توجه به شرایط سخت و هزینه‌های بالای آماده‌سازی در بدمینتون ایران، ثریا آقایی نشان داد که ایران هنوز هم می‌تواند در صحنه بین المللی خودی نشان دهد.

او افزود: با توجه به اینکه بهترین‌های بدمینتون جهان از قاره آسیا هستند، کسب سهمیه و حضور در المپیک توکیو افتخاری بزرگ برای بدمینتون ایران است و حالا جوان ترهای بدمینتون ایران، انگیزه ای دوچندان برای ادامه راه آقایی دارند.

ثریا آقایی در مرحله گروهی باید به مصاف حریفان چینی و مالدیوی برود. امیری پور درباره بدمینتون باز ایرانی گفت: بازیکن چینی از مطرح‌ترین بدمینتون بازان جهان و نفر شماره ۹ رنکینگ جهانی است و مسابقه ثریا آقایی با او، تجربه‌ای بی‌نظیر خواهد بود. رقابت یک ایرانی در چنین سطحی، نه تنها به آقایی بلکه به سطح فنی بدمینتون ایران کمک می‌کند.

او همچنین اضافه کرد: ثریا چندین بار در اردوهای مالزی، با بازیکن مالدیو روبرو شده است و با توجه با شناخت از او و رنکینگ بالاتر آقایی، می‌توانیم عملکردی خوب از نماینده ایران را در این بازی متصور شویم.

امیری پور اظهار کرد: ثریا آقایی توانست در شرایط سخت کرونا و با بازگشتی سریع و شگفت آور در یک بازه زمانی کوتاه، آماده حضور در المپیک شود. با توجه به آن چه او تجربه کرد، حضورش در المپیک، یک حضور رؤیایی بود.

ملی‌پوش سابق بدمینتون ایران در خصوص نقطه قوت آقایی گفت: با وجود جراحی اخیر، می توان روی تکنیک و سرعت ثریا آقایی حساب باز کرد. این، اولین تجربه المپیکی او و در یک شرایط خاص است و انتظارات از او باید معقول باشد.

نگین امیری پور، ژو ئینگ تای از چین تایپه و دارنده رنک شماره 2 بدمینتون زنان جهان را شانس اول مدال طلای المپیک توکیو د.انست.

ثریا آقایی در گروهG مسابقات سینگل بدمینتون زنان المپیک توکیو به مصاف هی ‌بینگ جیائو از چین و فاطمه عبدالرزاق از مالدیو می‌رود و از این گروه یک نفر به مرحله بعد صعود خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=63683

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.