نگاهی به حضور ۵ دختر رکاب‌زن ایران در ترکیه به لطف تیمی عراقی | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
15
فرصت بها دادن به دختران دوچرخه سوار، بی نهایت نیست

نگاهی به حضور ۵ دختر رکاب‌زن ایران در ترکیه به لطف تیمی عراقی

  • کد خبر : 63696
  • 31 تیر 1400 - 2:21
نگاهی به حضور ۵ دختر رکاب‌زن ایران در ترکیه به لطف تیمی عراقی
حضور ۵ دختر رکاب‌زن ایران در تور ترکیه فرصتی دوباره برای ورود آن‌ها به فضای بین‌المللی بود. دختران دوچرخه سوار تشنه مسابقه هستند اما درها، پیش روی آن‌ها بسته است.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران، ۵ دختر دوچرخه سواری ایران در قالب تیمی عراقی در تور دوچرخه سواری ترکیه شرکت کردند.

این تور با شرکت ۴۶ رکاب‌زن از ۷ کشور ازبکستان، اوکراین، ترکیه، عراق، ایران، روسیه و قزاقستان و در ۴ مرحله یک روزه برگزار شد.

حضور قهرمانانی از اروپای شرقی و آسیای مرکزی بر سطح فنی مسابقات ترکیه افزود و در شرایطی که دختران دوچرخه سوار مجال زیادی برای شرکت در مسابقات بین‌المللی پیدا نمی‌کنند، یک فرصت باارزش برای آن‌ها به شمار می‌رفت.

در مرحله اول ماندانا دهقان ۳۳ ، ساجده سیاحیان ۳۴ ، فروزان عبدالهی ۳۹ ، در مرحله دوم ماندانا دهقان ۱۰ ، در مرحله سوم ساجده سیاحیان ۱۳، فروزان عبدالهی ۱۴، سمیه یزدانی ۱۷ و ماندانا دهقان ۲۳ و مرحله چهارم ماندانا دهقان ۱۲، سمیه یزدانی ۱۴، فروزان عبدالهی ۲۰ و ساجده سیاحیان سی و سوم شدند.

یزدانی : مسابقات ترکیه تمرین کار گروهی برای تیم بود

سمیه یزدانی رکاب‌زن خوش‌نام ایران درباره حضور در ترکیه به آژانس ورزش زنان ایران گفت: خوشحالم که توانستیم در این مسابقات تجارب بسیاری کسب کنیم. شخصاً با محک زدن خودم با قهرمانان روسیه و اوکراین فهمیدم که اختلاف سطح خیلی خیلی کمی با بهترین‌ها در سطح دنیا دارم و این به من انگیزه می‌دهد که برای جبران این فاصله کم، بیشتر تلاش کنم.

او ادامه داد: متأسفانه در مسابقه اول دوچرخه‌ام نقص فنی پیدا کرد و نتوانستم مسابقه را ادامه بدهم و در مسابقه بعدی می‌توانستم نتیجه بهتری کسب کنم اما فکر می‌کنم بی تجربگی کردم.

یزدانی با تاکید بر این که در تور، نتیجه تیمی و کار گروهی مهم است و نه رتبه‌ای که هر دوچرخه سوار کسب می‌کند ادامه داد: می‌توانستیم نتایج بهتری بگیریم. باید بپذیریم که کم تجربه هستیم. پس از مدت‌ها در یک مسابقه بین‌المللی حاضر شدیم و تفاوت دوچرخه سوارها در چنین تورهایی، تجاربی است که از حضور پرتعداد در تورنمنت‌های مختلف کسب کرده‌اند.

این فرصت، بی نهایت نیست

اظهارات سمیه یزدانی بار دیگر روشن کرد عدم حضور دختران رکاب‌زن ایران در تورها و مسابقات برون مرزی تا چه اندازه توانمندی‌های فعلی آن‌ها را به انزوا می‌کشاند.

صرف نظر از موضوع شیوع کرونا، عزم جدی برای بها دادن به دختران دوچرخه سوار و اعزام آن ها به مسابقات برون مرزی معتبر، در حال حاضر دیده نمی شود و این، حداقل انتظار از فدراسیون دوچرخه سواری در دوران ریاست جدید است که طرحی نو دراندازد.

زمان به سرعت در حال سپری شدن است و سمیه یزدانی، فروزان عبداللهی، ماندانا دهقان و سپس جوان ترها فرصتی بی نهایت برای باز شدن درهای افتخار به سوی خود، در اختیار ندارند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=63696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. خانم يزداني اشاره كردن فاصله ي كمي دارن ؟؟؟!!!!!!مسابقات به صورت زنده نشان داده ميشد ايشون ته گروه بودن چه جوري فهميدن فاصله ي كني دارن ؟؟ جايگاهشون هم كه كاملا مشخص ؟!!!! چي ميزنن اينا به خدا

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.