16

توضیح صبور ؛ خط خوردن شیرین گرامی ربطی به اقامتش در انگلیس ندارد

  • کد خبر : 6400
  • 13 تیر 1397 - 19:27
توضیح صبور ؛ خط خوردن شیرین گرامی ربطی به اقامتش در انگلیس ندارد

شیرین گرامی تنها نماینده بانوان سه‌گانه‌کار که قرار بود به مسابقات آسیایی جاکارتا اعزام شود، نامش از لیست مسافران جاکارتا خط خورد. سردار صبور رئیس فدراسیون ورزش‌ سه‌گانه کشورمان در این خصوص توضیحاتی را ارائه داد و گفت خط خوردن شیرین گرامی ربطی به اقامتش در انگلیس ندارد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” مدتی زیادی تا شروع بازی‌های آسیایی جاکارتا باقی نمانده در این مدت بسیاری از رشته‌ها دچار تغییر و تحولات بسیاری بودند و ورزشکارانی توانستند به عنوان مسافر جاکارتا معرفی شوند که انتظاری از آنها نبود. آن ها فراتر از آنچه تصور می‌شد، ظاهر شدند و مسئولین را مجاب کردند تا در عرصه این آزمون بزرگ قدرت نمایی کنند.

ورزش سه گانه نیز از رشته‌هایی بود که درگیر حواشی زیادی شد، در حالی که از شیرین گرامی به عنوان اولین نماینده زن در تاریخ ایران در این رقابت‌ها یاد می‌شد و قرار بود به مسابقات آسیایی جاکارتا اعزام شود ناگهان با اعلام نظر فدراسیون از  این مسابقات نامش خط خورد  و یک ورزشکار سه گانه کار مرد ، جایگزین این دختر سه گانه کار شد.

شیرین گرامی که در انگلستان اقامت دارد، یک بار در مسابقات جهانی زنان با پوشش اسلامی و پرچم ایران شرکت کرده بود، بعد از قطعی شدن حذف نام  شیرین از جاکارتا دلایل مختلفی مطرح شد اما رئیس فدراسیون می گوید خط خوردن شیرین گرامی ربطی به اقامتش در انگلیس ندارد.

سردار محمد علی صبور  رئیس فدراسیون ورزش‌های سه گانه در خصوص دلایل حذف شیرین گرامی در گفت‌وگو با “آی دبلیو اسپورتس” می‌گوید: خط خوردگی اسم گرامی از مسابقات جاکارتا به خاطر حجاب و یا موضوع زندگی‌اش در انگلستان نیست، خوشبختانه شیرین گرامی یکی از ورزشکارانی است که در سه گانه بسیار موفق بوده و تمامی شرایط که فدراسیون برای او مقرر کرده را انجام داده است و از این جهت فدراسیون ورزش‌های سه گانه از این ورزشکار بسیار رضایت دارد.

تنهایی تلخ، شیرین را از رسیدن به مسابقات جاکارتا بازداشت

با توجه به اینکه اولین بار است که در سه گانه قرار است یک نفر از ایران در این مسابقات مهم که بازتاب بین المللی دارد، شرکت کند؛ با تصمیم فدراسیون و کمیته فنی بنا شد ورزشکاری در این مسابقات حضور داشته باشد که احتمال مدال آوری او زیاد باشد و از جایی که شیرین گرامی فقط در مسابقات آیرون من ( مردان آهنین) حضور داشته و تجربه حضور در مسابقات ورزش‌های سه گانه ندارد. او همچنین مربی مخصوص ندارد و اگر در جاکارتا شرکت کند، تنهاست به همین دلیل یکی از ورزشکاران با تجربه‌تر را جایگزین وی کردیم.

گرامی مستعد کسب سهمیه المپیک است

در حال حاضر چون گرامی استعداد لازم را دارد، زمینه این ورزشکار برای سهمیه المپیک که مهم‌تر از مسابقات آسیایی است، فراهم بوده و بنا به برنامه ریزی که انجام شده، قرار است شیرین گرامی در مسابقات بین المللی دیگر شرکت داده شود تا نتیجه خوبی بگیرد و بتواند سهمیه حضور در مسابقات المپیک را کسب کند.

50 درصد از فعالیت فدراسیون به بانوان اختصاص یافته

من اعتقاد دارم حضور بانوان به عنوان تعیین کننده ارزش‌ها در عرصه‌های مختلف اجتماعی با رعایت اصولی که حاکم در نظام است میتواند زمینه‌ساز تربیت نسل صحیح در آینده این نظام باشد، لذا تغییراتی در فدراسیون به وجود آورده و بانوان فعال را سرکار آوردم.

بنا بر این شده حداقل 50 درصد فعالیت‌های فدراسیون ورزش‌های سه گانه برای فعالیت‌های بانوان باشد. اگر به بانوان بها داده شود و زمینه حضورشان را در ورزش فراهم کنیم، هم در کسب مدال و در بعد بین المللی و هم در تبلیغات فرهنگی بیشتر از مردان اثرگذار هستند.

برنامه جذب مربی خارجی و اقتصاد مقاومتی

فدراسیون تصمیم دارد رقابتی بین بانوان به وجود آورد تا نتیجه رضایت‌بخشی بگیرند نه اینکه بانوان صرفا در مسابقات برون مرزی “شرکت” داشته باشند، به همین دلیل آزمون هایی گرفتیم و ورزشکارانی را مشخص کردیم که قرار است تا پایان سال چند اردو را برای آنها برگزار کنیم تا رشد کیفی آنها فراهم شود و سال آینده در مسابقات بین المللی حضور داشته و نتایج خوبی بگیرند.

به همین منظور به یک مربی خارجی که شاگردانش در المپیک یکی از سکوهای اول تا سوم را را کسب کرده است رایزنی داشتیم که منتظر تایید نهایی وزارت ورزش هستیم اما با توجه به وضعیت اقتصادی مملکت تلاش می کنیم بار مالی کمتری روی دست وزارت ورزش به وجود آوریم که ما هم نقشی در اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=6400

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.