داستان زهرا شجاعی و و امید به بازگشت به شیاپ چانگ ؛ "مبارزه" کسب و کار من است | پایگاه ورزش زنان ایران | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
13

زهرا شجاعی و امید به بازگشت به شیاپ چانگ ؛ “مبارزه” کسب و کار من است

  • کد خبر : 6570
  • 18 تیر 1397 - 7:54
زهرا شجاعی و امید به بازگشت به شیاپ چانگ ؛ “مبارزه” کسب و کار من است

زهرا شجاعی یکی از ستاره های جوان تکواندوی ایران پس از عمل جراحی اخیر اکنون امیدوار است به میادین برگردد. او ماه های سختی را سپری کرده. روزی که او به شیاپ چانگ برگردد ، روز جشن خانواده تکواندو است. روز پیروزی صبر و مبارزه بر ناامیدی.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” ؛ زهرا شجاعی نامی است که به عنوان یک پدیده در تکواندوی ایران مطرح شده بود اما آسیب دیدگی امان زهرا را برید و حاصل این آسیب دیدگی و اتفاقات سریالی پس از آن در روند درمانش این بود که نام زهرا شجاعی از حافظه کوتاه مدت ورزش زنان ایران در یک سال اخیر پاک شده است.

با این وجود زهرا ، پس از عمل موفقیت آمیز اخیرش برای بازگشت به شیاپ چانگ بی اندازه امیدوار است. بازگشت زهرا شجاعی به معنای افزایش ظرفیت بالقوه تکواندوی ایران برای ظهور ستاره های تازه است.

حیرت انگیز است که معدن پرورش استعداد در تکواندو حتی در سخت ترین و پیچیده ترین شرایط هنوز هم غنی و تمام نشدنی به نظر می رسد. زهرا شجاعی فقط یکی از الماس های تراش نخورده ماست.

داستان زهرا

زهرا در مسابقات قهرمانی جهان سال 2014 در فینال برابر کریستینا شکست خورد تا به مدال نقره برسد! اشک های زهرا بیشتر از مدالش مورد توجه رسانه ها قرار گرفت! زهرا بعد از قهرمانی جهان به همراه کیمیا در تورنمنت آزاد ترکیه طلایی و آماده حضور در مسابقات قهرمانی آسیا شد! زهرا بی حرف و حدیث به فینال قهرمانی آسیا رسید اما این بار هم در فینال دو بر یک برابر حریفی از کره جنوبی شکست خورد.

شاید خیلی ها با کسب یک مدال نقره باارزش از خوشحالی اشک بریزند اما دختر ایرانی از مدال نقره اش به هیچ وجه راضی نبود و اشک هایش هنگام مراسم اهدا مدال توجه همه را به خود جلب کرد.

زهرا دوباره به تورنمنت آزاد ترکیه رفت و طلایی شد. او حالا آماده بود تا این بار با کسب مدال طلا حقش را در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان بگیرد اما باز هم ناکام ماند. شکست میلی متری در آستانه رسیدن به نیمه نهایی یکی ازتلخ ترین شکست های دختران ایرانی در سال 2016 را رقم زد.

زهرا کنار نکشید،جا نزد، تلاش،تلاش،تلاش و حالا او آماده برای طلای آسیا بود. طلسم ناکامی در آخرین گام ها تا طلا بالاخره شکست و زهرا شجاعی با شکست دادن تمامی مدعیان ، بی حرف و حدیث قهرمان آسیا شد.

اشک های شوقش از مدالش دل نشین تر بود! زهرا بالاخره توانست و به حقش رسید و با کسب این مدال طلا خود را در میان پرافتخارترین دختران تکواندوکار ایران و سرمایه ای برای آینده تکواندوی ایران قرار دارد.

زهرا در مسابقات ازبکستان دست به کار بزرگی زد و در بخش جوانان در حضور مدعیان جهانی و آسیایی به فینال رسید، در حالی که مسابقه اش با نفرسوم قهرمانی جهان سال 2017 موجو کره جنوبی پایاپای پیش میرفت ، فاجعه از راه رسید. آسیب دیدگی بی موقع و دردسرساز!

5 عمل جراحی طی یک سال

زهرا شجاعی در 10 ماه اخیر بارها تحت برنامه های درمانی از عمل جراحی تا آرتروسکوپی قرار گرفته است. در چنین شرایطی ، بازگشت به میدان و تلاش برای قهرمانی برای هر ورزشکاری دشوار است اما زهرا قصد ناامیدی ندارد و می گوید: کسی که ماه ها با شرایط سخت درمانی دست و پنجه نرم می کرده به اندازه ای قوی هست که بخواهد به اوج برگردد.

باور کردنی نیست که یک ورزشکار برای چنین مصدومیتی در این سن و سال ، طی 10 ماه چنین برنامه درمانی پیچیده و سختی را پشت سر گذاشته باشد. آخرین عمل جراحی وی نیز تیرماه امسال انجام شد و حالا همه خوش بین هستند که این ، آخرین عمل زهرا و خط پایانی بر روزهای سخت او باشد.

به میدان برمی گردد؟ چرا که نه. پس از سپری کردن روزهای دشوار ، بازگشت به شیاپ چانگ ، حداقل پاداش او برای صبوری هایش است. بازگشت او و تبدیل شدن به ستاره ای که سراغ داشتیم گرچه با متر و معیار علمی و پزشکی کار ساده ای نیست اما غیر ممکن هم نیست به ویژه با عزم جدی زهرا ، اوضاع می تواند به سرعت تغییر کند.

روزی که او به شیاپ چانگ برگردد ، روز جشن خانواده تکواندو است. روز پیروزی صبر و مبارزه بر ناامیدی.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=6570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.