16

شانس های اعزام دو و میدانی به جاکارتا ؛ سپیده توکلی و دیگر هیچ؟

  • کد خبر : 7786
  • 06 مرداد 1397 - 21:44
شانس های اعزام دو و میدانی به جاکارتا ؛ سپیده توکلی و دیگر هیچ؟

رمز گشایی از آخرین زمزمه ها و نیز نتایج به دست آمده در آخرین مرحله لیگ طلایی دو و میدانی بانوان نشان می دهد فدراسیون دو و میدانی ممکن است فقط یک نماینده از دو و میدانی زنان ایران به بازی های آسیایی بفرستد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” ؛ برگزاری آخرین مرحله لیگ طلایی دو و میدانی ، با شگفتی خاصی همراه نبود. دختران دو و میدانی کار برای آخرین بار این فرصت را داشتند تا حد نصاب ورودی بازی های آسیایی جاکارتا را کسب کنند اما هیچ یک موفق به این کار نشدند.

فدراسیون دو و میدانی هم که پیش از این مصرانه تاکید کرده بود شرط حضور در جاکارتا ، کسب ورودی است اکنون توپ را در زمین دو و میدانی کاران می بیند و دخترها باید از هر چه سازمان تیم های ملی تشخیص دهد بی چون و چرا اطاعت کنند.

گرچه هیچ یک از دختران دو و میدانی کار ، وروی جاکارتا را کسب نکرده اند اما قرار نیست کاروان ایران تنها با معدود دوندگان مردی که حد نصاب را کسب کرده اند به جاکارتا برود اما از میان دختران چه کسانی راهی جاکارتا می شوند؟

کسی پاسخ این سوال را با قطعیت نمی داند اما آخرین اظهارات محسن ربانی و سایر زمزمه های موجود نشان داده فدراسیون دو و میدانی به فکر اعزام تنها یک دو و میدانی کار است و او نیز کسی جز سپیده توکلی نیست.

سپیده توکلی به این دلیل ، گزینه اول و اصلی است که در پرش ارتفاع شانس مدال دارد و به نوعی تنها دختر دو و میدانی کار ایرانی است که می توان برای وی در جاکارتا شانس مدال متصور بود. افزون بر این سپیده توکلی هم در پرش ارتفاع می تواند مسابقه دهد و هم هفت گانه و این یعنی یک تیر و دو نشان برای کاروان اعزامی.

اگر این حدس اشتباه باشد و فدراسیون دو و میدانی بخواهد نفر دومی را هم به جاکارتا بفرستد می توان به نام مهسا میرزا طبیبی رسید.

میرزا طبیبی در پرش با نیزه شانس مدال ندارد اما جوان و خوش آتیه است و فرصت دادن به او به عنوان یک پرنده 19 ساله در جاکارتا به معنای زمینه سازی برای آینده است. فرزانه فصیحی نیز که در 100 متر رکوردهای خوبی کسب کرده با ورودی جاکارتا فاصله کمی داشته است یک گزینه است و الهام کاکلی دیگر چهره شایسته ما.

در مورد اعزام به جاکارتا ، کمیته ملی المپیک به دنبال اعزام نکردن کسانی است که شانس مدال ندارند با این حال حضور دو و میدانی کاران بیشتر در جاکارتا ، فرصت دادن به آن ها برای آینده است. دو و میدانی حق دارد در شرایطی که برخی رشته های تیمی کاروان های 30 نفری و بیشتر دارند یکی دو سهمیه بیشتر داشته باشد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=7786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.