11

نشست خبری کیهانی: بین دختر و پسرها فرق نگذاشتیم/ کاکلی به فینال برسد ، موفق شده ایم

  • کد خبر : 8436
  • 15 مرداد 1397 - 22:54
نشست خبری کیهانی: بین دختر و پسرها فرق نگذاشتیم/ کاکلی به فینال برسد ، موفق شده ایم

به گزارش آی دبلیو اسپورتس به نقل از ایسنا، مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی در نشست خبری خود که در فدراسیون برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کرد: وی ادامه‌ داد: تصمیمی که در سازمان تیم های ملی گرفته شد بر اساس واقعیت های موجود در دوومیدانی بوده است. مگر می‌شود  ورزشکاری شایستگی حضور […]

به گزارش آی دبلیو اسپورتس به نقل از ایسنا، مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی در نشست خبری خود که در فدراسیون برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کرد:

وی ادامه‌ داد: تصمیمی که در سازمان تیم های ملی گرفته شد بر اساس واقعیت های موجود در دوومیدانی بوده است. مگر می‌شود  ورزشکاری شایستگی حضور در بازیهای آسیایی داشته باشد و ما او را نفرستیم؟ ما فقط استراتژی و اصول خود را رعایت کردیم و پای اصول خود ایستادیم. اردوهایمان برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا  را در ۹ ماه گذشته بدون وقفه در شرایط مطلق ایده آل ورزشکاران برگزار کردیم. اردوهایی را برای آنها  در نظر گرفتیم که برابر حریفان آنها  باشد.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در ادامه‌، خاطر نشان کرد: برخی ورزشکاران ما تلاش های زیادی کردند در رقابت‌های زیادی جنگیدند اما نتوانستند در ترکیب تیم‌ ‌ملی اعزامی قرار بگیرند که باید به انها بگویم که دوومیدانی  تمام نشده است، با بودن یا نبودن کیهانی چیزی تمام  نمی‌شود. به همه کسانی که می گویند حق شان بوده است  ولی  به جاکارتا نخواهند رفت خسته نباشید می گویم و از آنها می‌خواهم  برای رقابت‌های آتی تلاش کنند.

کیهانی در پاسخ به این سوال که چرا مثل بسیاری از فدراسیون ها فرصت را به نوجوانان دارای استعداد برای حضور در بازی‌های آسیایی در نظر گرفته نشده است، گفت‌:  نگاه خیلی از  فدراسیون ها نگاه کسب تجربه و دیده شدن است اما استراتژی ما کاملا فرق دارد.  در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا موضوع متفاوت و استراتژی حضور حداکثری بود. من هم معتقدم ورزشکار ما باید در مسابقات مختلف حضور پیدا کند و تجربه خوبی داشته باشد اما  ما این استراتژی را برای بازی‌های آسیایی نخواهیم داشت. برخی فدراسیون‌ها  شاید صرفا حضور در بازیهای آسیایی برای‌شان افتخار آفرینی باشد اما ما ورزشکار ناآماده را به بازی‌ها   نخواهیم برد. ما هم اعتقاد داریم روی ورزشکارانی همانند آرانی باید سرمایه گذاری شود اما  نه در بازی‌های آسیایی. برخی از  ورزشکاران را اگر در جاکارتا می بردیم توی ذوقشان می خورد و معتقدیم این فرصت را باید در رقابتهای دیگر در اختیار آنها  قرار دهیم.

وی افزود:  سپیده توکلی با رنک پنج در آسیا، الهام کاکلی با رنک هفدهم آسیا، ساجده فانی با رنک ۲۱ در آسیا، فرزانه فصیحی  با رنک ۲۲ در آسیا و ریحانه آرانی با رنک ۱۸ در آسیا پنج ورزشکاری هستند که شانس حضور در بازی‌های آسیایی  را داشتند و از  بین آنها بیشترین شانس ها را انتخاب کردیم.

کیهانی در مورد انتخاب پرچمدار کاروان نیز، گفت‌: اگر آسیب‌دیدگی کیمیا علیزاده جدی باشد ، احسان حدادی پرچمدار خواهد بود. حدادی سه طلای بازی‌های آسیایی  و چندین مدال دیگر را دارد و اگر چهارمین مدال طلا را بگیرد در جاکارتا بهترین می‌شود.

به عنوان رییس فدراسیون دوومیدانی در جلسه انتخاب پرچمدار کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا که  علیزاده انتخاب شد، به حدادی رای دادم و قطعا از نظر ما حق احسان و رشته دوومیدانی است که پرچمدار شود. همه رشته‌ها پرچمدار داشتند، اما دوومیدانی پرچمدار نداشته است.

کیهانی در ادامه‌ بیان‌ کرد:  هدف گذاری ما برای کاکلی رسیدن به فینال دوی ۲۰۰ متر در بازی‌های آسیایی جاکارتا است که اگر این نتیجه‌ حاصل شود از نظر فدراسیون به موفقیت رسیده است  حالا هر چه نتیجه‌ بهتری باشد به قول کاسبان بهتر. اگر تک تک ۱۲ نفر را بررسی کنید می‌بینید که این ۱۲ نفر جزو ۱۳ نفر بالا در رنک آسیایی هستند. دختر و پسر هم ندارد. نگاه ما حمایتی نبوده و شایستگی بوده است. هدفگذاری هم بر مبنای وضعیت و سطح عملکردی در آسیا بود.

رییس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این سوال که آیا تعداد ورزشکاران به جهت حذف نکردن همراهان انجام شده است یا خیر گفت: امکان ندارد. ما نمی‌توانیم ورزشکار شایسته را کنار بگذاریم. وجدان ما را نمیتوان کنار گذاشت. ما از  روز اول ۱۶ سهمیه گرفتیم و طبق قانون ۵۰ درصد تعداد ورزشکاران به عنوان همراه راهی خواهند شد. با کم شدن تعداد ورزشکاران باید همراهان ما کمتر شود. اما  من از تعداد خودمان دفاع کردم. مربی حدادی تنها یک شب در جاکارتا است. در فوتبال همه با هم می روند ولی ما تقسیم‌بندی کردیم و در چند مقطع اعزام می‌شویم. من هم که به عنوان سرپرست خواهم رفت و قانون ۵۰ درصدی را رعایت کردیم. امکان ندارد که  ورزشکار خط بزنیم و جای او همراه ببریم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=8436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.