12
شروع رویایی برای تکواندوکار سابق ایران

کیمیا علیزاده، قهرمان تکواندو اروپا از بلغارستان

  • کد خبر : 96712
  • 25 اردیبهشت 1403 - 14:32
کیمیا علیزاده، قهرمان تکواندو اروپا از بلغارستان
کیمیا علیزاده چندی پس از دریافت گذرنامه بلغاری خود توانست در مسابقات تکواندو قهرمانی اروپا مدال طلا به دست بیاورد.

به گزارش افرا ورزش، مسابقات تکواندو مردان و زنان اروپا در حالی در بلگراد صربستان برگزار شد که مدال طلای کیمیا علیزاده برای کشور جدیدش اتفاق مهم این رویداد بود.

دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو، مدت کوتاهی پس از دریافت تابعیت بلغارستان برای تیم ملی این کشور در مسابقات اروپایی به میدان رفت و مدال طلای وزن ۶۲ کیلوگرم را به دست آورد.

کیمیا علیزاده در نخستین دیدار خود ۲ بر صفر لیانا آسومایا از فرانسه را شکست داد و سپس با همین نتیجه، لونا دی متئو از ایتالیا را حذف کرد.

علیزاده سپس در مرحله یک‌چهارم نهایی ۲ بر صفر برابر نادیا تسیچ از صربستان به برتری رسید تا راهی دیدار نیمه‌نهایی و مقابله با حریفی کروات شود.

برتری ۲ بر صفر کیمیا علیزاده برابر ایوانا آرلیچ از کرواسی او را به فینال رساند و سرانجام کیمیا در فینال، ۲ بر یک برابر آلیا پاول از بریتانیا به برتری رسید و برای نخستین‌بار صاحب نشان طلای اروپا شد.

این موفقیت برای کیمیا علیزاده در حالی به دست آمد که او تنها در فینال در یک راند بازنده شد و در مسابقه دیگری، راندی را به حریف واگذار نکرد.

از سوی دیگر مدال طلای کیمیا علیزاده برای بلغارستان، تنها طلای بلغارها – چه در بخش زنان و چه در بخش مردان – در این مسابقات بود تا آن‌ها از جذب این تکواندوکار سابق ایران و تیم پناهندگان خوشحال باشند.

علیزاده پس از سپری‌کردن دو دوره المپیک در ریودوژانیرو و توکیو، مرداد امسال برای سومین بار پیاپی در المپیک حاضر خواهد بود و با تیم بلغارستان در افتتاحیه رژه خواهد رفت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=96712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.