3
فاش شدن تلاش برای حذف فرخناز ارباب

روایت پگاه زنگنه | فدراسیون کاراته به دنبال تلافی؟

  • کد خبر : 97076
  • 08 خرداد 1403 - 8:29
روایت پگاه زنگنه | فدراسیون کاراته به دنبال تلافی؟
پگاه زنگنه مربی وقت تیم ملی کاراته از تلاش برای جلوگیری از حضورش در کاراته‌وان و نیز اقدام برای یارکشی جهت حذف فرخناز ارباب پرده برداشته است.

به گزارش افرا ورزش، پگاه زنگنه قهرمان و مربی سابق تیم ملی کاراته در صفحه شخصی خود به انتقاد از سیاست‌های دوگانه فدراسیون کاراته پرداخته و آن را نوعی تلافی‌جویی قلمداد کرده است.

زنگنه که پیش‌تر به‌عنوان مربی در کنار فرخناز ارباب در جایگاه سرمربی، در کادر تیم ملی کاراته زنان حضور داشت اخیراً فرصت حضور در لیگ جهانی کاراته در مراکش را از دست داده است.

دلیل این موضوع، اقدام نکردن فدراسیون کاراته برای دریافت روادید زنگنه است. موضوعی که سبب عصبانیت این مدال‌آور سابق ایران شده است و زنگنه عقیده دارد علت آن، همسو نبودن او با سیاست‌های پیشین اشخاصی در بدنه فدراسیون است.

زنگنه در صفحه شخصی خود نوشته است:

روز ۴ اردیبهشت برای دریافت ویزای مراکش از طریق هیئت کاراته استان کرمانشاه درخواست داده‌ام که اقدام لازم برای ویزا از سوی فدراسیون کاراته، برای سه نفر دیگر انجام شد؛ اما برای من خیر.

بر اساس قوانین فدراسیون جهانی کاراته، من و هر مربی دیگری می‌توانیم با هزینه شخصی در کاراته‌وان‌ها شرکت کنیم و حامی مالی نیز در کنار خود داریم؛ اما متاسفانه به دلیل صادر نشدن ویزا از این سفر محروم شدم.

آتوسا گلشادنژاد در حالی به کاراته‌وان مراکش می‌رود که با مربی اعزامی تمرین مؤثری نداشته و در یک اردوی برگزار شده، تنها ۲ روز حضور داشته است.

به گفته پگاه زنگنه، در اعزام به کاراته‌وان مراکش، بلیت ۶۰ میلیون‌تومانی پرواز و هزینه تغذیه و ایاب‌وذهاب به عهده ورزشکار یا اسپانسر است و تنها سوییت محل اقامت توسط فدراسیون کاراته تقبل شده است.

مربی پیشین تیم ملی کاراته این سؤال را مطرح کرده است:

وقتی بخش اعظم هزینه‌های حضور در کاراته‌وان به‌عنوان یک رویداد آزاد، بر عهده شخص هست چطور فدراسیون تعیین می‌کند چه کسی به‌عنوان مربی اعزام بشود؟ اگر این اعزام ملی است پس چرا فدراسیون کاراته تمام هزینه‌ها را تقبل نمی‌کند؟

از اظهارات زنگنه چنین بر می آید که در این شرایط، فدراسیون کاراته از قدرت خود برای اقدام جهت صدور روادید، به‌عنوان ابزاری برای تسویه‌حساب خود استفاده می‌کند. موضوعی که فدراسیون کاراته در مورد آن توضیحی نداده است.

زنگنه در ادامه اظهارات خود از تلاش برای کودتا و حذف فرخناز ارباب سرمربی سابق تیم ملی پرده برداشته است:

با تمام این اوصاف اگر به گذشته برگردم باز هم در فاصله یک ماه مانده به مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در مالزی پیشنهاد شما – فدراسیون کاراته – برای همکاری در برکناری فرخناز ارباب سرمربی تیم را نمی‌پذیرم.

باز هم به حذف ناعادلانه مبینا حیدری اعتراض می‌کنم حتی اگر به قیمت حذف من تمام بشود. باز هم غرور و عزت‌نفسم را حفظ می‌کنم و در مقابل ادبیات نامناسب واکنش نشان می‌دهم.

از این نظرات زنگنه چنین برمی‌آید فدراسیون کاراته در آن زمان برای یافتن فرصتی کم‌هزینه و کم حاشیه برای پایان‌دادن به همکاری فرخناز ارباب با تیم ملی به دنبال یارکشی بوده است.

فدراسیون کاراته در فاصله چند روز پیش از مسابقات قهرمانی جهان در مجارستان، فرخناز ارباب و پگاه زنگنه را برکنار کرد. این فدراسیون در آن زمان توضیحی در مورد علل فنی این برکناری نداد و احتمالا در مورد اظهارات تازه زنگنه نیز سکوت خواهد کرد.

اسناد

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=97076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.