22

تنها مدال پنجاک سیلات ایران به تهمینه کربلایی رسید/ ایران در مدال های “رشته مهمان” سهیم شد

  • کد خبر : 9732
  • 04 شهریور 1397 - 16:00
تنها مدال پنجاک سیلات ایران به تهمینه کربلایی رسید/ ایران در مدال های “رشته مهمان” سهیم شد

تهمینه کربلایی صادقی آخرین ملی‌پوش پنچاک‌سیلات کار ایران در بخش بانوان با شکست در مسابقه نیمه‌نهایی، به مدال برنز رسید. بدین ترتیب او تنها ورزشکار ایرانی شد که در رشته پنچاک سیلات، رشته ای که مهمان این بازی ها بود مدال گرفت.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران “آی دبلیو اسپورتس”؛ هشتمین روز از بازی های آسیایی جاکارتا ؛ با کسب تنها مدال ایران در رشته ای همراه بود که به واسطه میزبانی اندونزیایی ها وارد جدول مسابقات شده بود و مهمان موقت بازی های آسیایی بود.

تهمینه کربلایی صادقی نماینده وزن منهای 65 کیلو گرم ایران در رشته پنچاک سیلات با شکست برابر تی هام نگیوم ویتنامی به تنها مدال کشورمان در این رشته رزمی آن هم از جنس برنز دست یافت تا پرونده تیم ملی مردان و زنان پنچاک سیلات کشورمان با تک مدال برنز وی بسته شود.

پنچاک سیلات رشته ای رزمی و کهن اندونزی است که در سه راند دو دقیقه ای برگزاری می شود که اندونزی از شرایط میزبانی بهره برده و این رشته را برای نخستین بار وارد بازی های آسیایی کرد تا مدال های آن به صورت رسمی در جدول رده بندی توزیع مدال ها محاسبه شود.

همچنین فیلیپین، ویتنام، سنگاپور و مالزی هم قدرت های برتر آسیا و جهان در این رشته محسوب می شوند. رقابتهای فرم پنچاک سیلات فردا و مسابقات فینال و مراسم اهدا مدال آن پس فردا برگزار می شود.

این رشته در 2 سال گذشته در ایران مورد تمرکز فعالیت فدراسیون ورزش های رزمی قرار گرفته است اما بعید است در بازی های آسیایی آینده خبری از حضور آن باشد.

کربلایی پس از کسب برنز چه گفت؟

تهمینه کربلایی پس از کسب مدال برنز بازی های آسیایی گفت:با توجه به اهمیت کسب مدال طلا در بازیهای آسیایی سطح رقابتها خیلی بالا بود و من تمام تلاشم را کردم تا در میان مدعیان جهان این رشته که اکثرا آسیایی هستند به فینال برسم ولی حریف ویتنامی من خیلی قوی بود.

وی ادامه داد: شرمنده مردم،مسوولین و مربیان تیم ملی شدم آنها خیلی زحمت کشیدند و بچه های تیم همه جنگیدند ولی حریفان خیلی با تجربه تر بودند.

دارنده تنها مدال پنچاک سیلات تصریح کرد: به رغم برنامه ای که داشتم نتوانستم آنطور که باید مبارزه کنم و حریف از من پیش افتاد و در نهایت کار را با همان مدال برنز تمام کردم در حالیکه هدفم حداقل حضور در فینال بود ولی همین که دست خالی از این مسابقات برنگشتیم خدا رو شکر می کنم و شرمنده مردم شدم که نتوانستم با طلا به کشور بازگردم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=9732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.