شکست دختران بسکتبال 3 نفره ایران برابر چین و حذف از بازی های آسیایی جاکارتا | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
13

شکست دختران بسکتبال 3 نفره ایران برابر چین و حذف از جاکارتا

  • کد خبر : 9735
  • 04 شهریور 1397 - 16:04
شکست دختران بسکتبال 3 نفره ایران برابر چین و حذف از جاکارتا

تیم ملی بسکتبال 3 نفره بانوان ایران در مرحله دوم بازی های آسیایی به مصاف چین رفت و با شکست برابر این حریف از دور رقابت ها حذف شد. این ، پایانی بر حضور دوباره بسکتبال زنان ایران در بازی های آسیایی پس از 44 سال غیبت است.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران “آی دبلیو اسپورتس”؛ در روز هشتم بازی های آسیایی جاکارتا ، تیم ملی بسکتبال 3 نفره دختران ایران در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف چین رفت که با نتیجه 21 بر 7  شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

دختران بسکتبال ایران که به دلیل به رسمیت شناخته شدن حجاب اسلامی برای اولین بار ، حضور در بازی های آسیایی را تجربه می کردند در این رقابت ها به موفقیت خاصی دست نیافتند اما حضور آن ها به عنوان اولین نمایش بسکتبال زنان ایران در بازی های آسیایی قابل قبول بود.

تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران در مرحله مقدماتی با تایلند، قزاقستان و مالدیو هم گروه بود و با شکست 7 بر 11 برابر تایلند، پیروزی 18 بر 11 مقابل قزاقستان و پس از انصراف مالدیو، به یک چهارم نهایی صعود کرد اما در این مرحله نتوانستند تیم قدرتمند چین را شکست دهند.

تیم ایران با ترکیب کیمیا یزدیان طهرانی، شیدا شجاعی، ناهیده اسدی و زهرا عدالت کار و با سرمربیگری آزاده زمان‌پور در این بازی‌ها شرکت کرد.

نکته جالب توجه این که این تیم بدون هیچ بازی تدارکاتی برون مرزی راهی این رقابت‌ها شد اما توانست در اولین حضورش عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد چرا که از سال 1974 که تیم بسکتبال پنج نفره ایران به بازی‌های آسیایی اعزام شدند، بانوان بسکتبالیست ایران امکان حضور در این بازی‌ها را نداشتند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=9735

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.