14

شادی استاد آقایی ؛ کار برای تامین خرید فشنگ /نگاه فدراسیون به تمام ورزشکاران یکسان باشد

  • کد خبر : 9848
  • 10 شهریور 1397 - 11:43
شادی استاد آقایی ؛ کار برای تامین خرید فشنگ /نگاه فدراسیون به تمام ورزشکاران یکسان باشد

شادی استاد آقایی ورزشکار رشته تیراندازی می گوید مادرم با خیاطی هزینه های من را تامین کرد و خود من هم برای تامین هزینه های ورزش کار کردم.

به گزارش  پایگاه خبری ورزش زنان ایران “آی دبلیو اسپورتس” شادی استاد آقایی، یک تیرانداز متولد سال ۷۸ در تهران است که ورزش را از سنین خردسالی آغاز کرده، پس از تجربه شطرنج، تکواندو، شنا و تیراندازی در تپانچه بادی و حتی قهرمانی کشور در تیراندازی تپانچه ، از سال ۹۳ به تیراندازی تراپ روی می آورد و در اسفند همان سال در اولین مسابقه اش در این رشته شرکت می کند و نفر دوم کشور می شود.

شادی استاد آقایی اما از این نظر که به سختی و به خاطر علاقه شدید به رشته مورد علاقه اش مجبور است شخصا و با کمک خانواده هزینه هایش را تامین کند و از این نظر تحت فشار است مورد توجه قرار گرفته است.

استاد آقایی در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس می گوید:  هزینه های تیراندازی تراپ از نظر مالی برای من خیلی سنگین است و من فقط توان تهیه یک تفنگ ناپل را داشتم که از سطح کیفی پائینی در این رشته برخوردار است،در تمام این چند سال برای تهیه فشنگ خیلی سختی کشیدم،مادرم با خیاطی هزینه های من را تامین کرد و خود من هم برای تامین هزینه ها مجبور به تدریس و ترجمه زبان انگلیسی بودم تا بتونم فشنگ تهیه کنم و وارد رنکینگ بشم.

او ادامه داد :در تیراندازی کمترین امکانات و تمرینات ممکن رو داشتم ولی باز هم نسبت به تمرینات و امکانات موجود ، پیشرفت چشمگیری داشتم. ناراحتی من به این خاطر بود که من را  با وضعیت موجود و بدون حمایت مالی با تیراندازانی مقایسه می کنند که بیشترین امکانات را داشتند،چه امکانات تمرینی چه تجهیزاتی.  من در این رشته با دشوار ترین شرایط هم مقام داخلی دارم هم به تیم ملی دعوت شدم و رشد کردم .

شادی استاد آقایی همچنین در اعتراض به رنکینگ کشوری گفت: در چندمسابقه اخیر توانستم رکورد های خوبی را ثبت کنم و باتوجه به این نتایج رتبه نخست در جوانان و سوم بزرگسالان را کسب کنم که متاسفانه درست در زمانی که باید نتایج اعلام می‌شد فدراسیون اعلام کرد مسابقات رنکینگ که اخیرا برگزار شده بی اثر است علت آن را هم نبود برخی بازیکنان اعلام کرد و تعداد شرکت کنندگان را حدنصاب ندانست و از وجود چنین تبصره و قانونی اظهار فراموشی کردند.

وی افزود: مسابقه آخر ما که با نظارت فدراسیون برگزار شد به دلیل شرکت نکردن تعدادی از ورزشکاران مورد قبول واقع نشد و فدراسیون به ما اعلام نکرد این مسابقه مورد قبول نیست. مسابقه اجرا شد و ما را به انتخاب برای تیم ملی امیدوار کردند و هزینه سنگینی روی دوش ما قرار گرفت اما فدراسیون تیراندازی بدون توضیح و بعد از گذشت دو هفته از پایان مسابقه اعلام کرد این مسابقه مورد قبول نیست.

شادی استاد آقایی عنوان کرد: این استعداد را در خودم می بینم تا با کمی توجه،  پیشرفت کنم و بتوانم روز به روز جایگاه بهتری پیدا کنم اما متاسفانه به دلیل کمبود امکانات نتوانسته ام تا این مرحله بیشتر رشد کنم. از فدراسیون یک خواسته بیشتر ندارم آن هم اینکه از تیراندازانی مثل من که با کمبود امکانات پا به پای بقیه تیراندازان رقابت می کنند حمایت کنند. این ، خواسته زیادی نیست.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=9848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.