11

لیگ بسکتبال بانوان و شمایل تازه ؛ 12 تیم در 2 گروه / خبری از کرمان و مشهد نیست

  • کد خبر : 9876
  • 10 شهریور 1397 - 11:18

فصل جدید سوپر لیگ بسکتبال بانوان ایران در حالی از پاییز آغاز می شود که دیگر خبری از سوپر لیگ A و B نیست و لیگ برتر در یک دسته و 2 گروه برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران“آی دبلیو اسپورتس” ؛ لیگ برتر بسکتبال بانوان در سال های گذشته در قالب سوپر لیگ A و B برگزار می شد. نامگذاری و تقسیم بندی عجیب و سرگیجه آوری که باید برای دیگران توضیح می دادید سوپر لیگ A و B چه فرقی با هم دارند.

این رسم را فدراسیون بسکتبال در روش مدیریتی جدیدش بر هم زده. قرار است نام سطح اول بسکتبال زنان ایران ، سوپر لیگ بسکتبال بانوان باشد و بس.

تالین طهماسیان مسئول کمیته داوران و مسابقات بانوان فدراسیون بسکتبال در گفتگو با “آی دبلیو اسپورتس” می گوید: امسال در لیگ12 تیم در لیگ حضور خواهند داشت و در 2 گروه 6 تیمی جای می گیرند و به صورت رفت و برگشت و متمرکز مسابقه می دهند. از هر گروه تیم های برتر به پلی آف می روند و امسال ، قرار است رتبه همه تیم ها تا رده پایانی مشخص شود.

طهماسیان می گوید با این روش برگزاری ، در رده های پایین جدول نیز مسابقات رودررو برگزار می شود و تیم ها تا پایان فصل درگیر مسابقه خواهند بود. سوپر لیگ احتمالا آبان ماه آغاز می شود و قرعه کشی آن در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

نمایندگان باشگاه‌های خانه بسکتبال اصفهان، حسینی تهران، خانه بسکتبال بندرعباس، باژوند بوشهر، پالایش نفت آبادان، گروه بهمن ، صدرا شیراز، شرکت ملی گاز ، عباسی تهران ، دانشگاه گلستان، نارسینای تهران و دانشگاه آزاد تهران در جلسه نخست هماهنگی لیگ شرکت کرده اند اما تا زمان برگزاری قرعه کشی ممکن است تیم هایی اضافه یا کم شوند.

غیبت ساسان کرمان که یکی از 4 تیم برتر سوپر لیگ A فصل قبل بود بارز ترین اتفاق در آستانه فصل جدید است. گفته می شود ساسان ، اسپانسر خود را از دست داده. در مشهد نیز خبری از سیاه جامگان نیست و مشکلات مالی ، تیم های بانوان این باشگاه را تعطیل کرده و مشهد فعلا در بسکتبال بانوان در این سطح تیمی ندارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=9876

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.