دوچرخه سواری کراس کانتری آسیا ؛ تاریخ سازی فرانک پرتو آذر با کسب مدال برنز

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports ؛  رقابت های دوچرخه سواری کراس کانتری قهرمانی آسیا در فیلیپین برگزار شد و فرانک پرتو آذر تنها دختر دوچرخه سوار تیم اعزامی ایران به این رقابت ها بود که توانست برای اولین بار ایران را در بخش انفرادی بانوان صاحب مدال کند.

مسیر این مسابقه شامل 25.8 کیلومتر بود و فرانک برای کسب مدال برنز جدال سختی با مینگ هان یانگ از چین داشت. رکابزن چینی با زمان یک ساعت و 34 دقیقه و 13 ثانیه و فرانک پرتو آذر با یک ساعت و 34 دقیقه و 35 ثانیه به خط پایان رسیدند تا این جدال برای کسب مدال نقره و برنز ، نماینده ایران را در جایگاه سوم قرار دهد.

هونگ فنگ یو ، دیگر دوچرخه سوار چینی توانست با یک ساعت و 30 دقیقه و 47 ثانیه قهرمان آسیا شود. در این مسابقه 17 نفر حضور داشتند و نکته جالب این که دوچرخه سوار شیرازی ما تنها رکابزن از غرب آسیا بود و همه حریفان فرانک از کشورهای شرق و جنوب آسیا در دوچرخه سواری کراس کانتری آسیا حضور داشتند.

این مدال از سوی فرانک پرتو آذر از این نظر که ایران برای اولین بار در کراس کانتری انفرادی زنان آسیا مدال می گیرد دارای ارزش ویژه ای است. فرانک ماه ها تلاش کرده و این مدال را پس از اردوی تقریبا طولانی در کردکوی گلستان به دست می آورد.

پرتو آذر سال گذشته در همین مسابقات به عنوان یکی از اعضای تیم رلی ایران موفق به کسب مدال تیمی شده بود و اکنون یک مدال انفرادی را از آن خود می کند.