2
درخشش ادامه دار؛ از کوراش تا کشتی آلیش

هت تریک به سبک ریحانه گیلانی

  • کد خبر : 97071
  • 07 خرداد 1403 - 16:05
هت تریک به سبک ریحانه گیلانی
سومین قهرمانی متوالی ریحانه گیلانی در کشتی آلیش حالا او را تبدیل به یکه‌تاز این رشته در وزن خودش کرده. ورزشکاری که در دو رشته می‌درخشد.

یگانه عصاری – افرا ورزش: ریحانه گیلانی ملی‌پوش کوراش ایران است که چند سالی است در این رشته فعالیت می‌کند و مدال‌های بسیار دارد.

نکته جالب‌تر شاید این است که او عضو تیم ملی کشتی آلیش هم هست و چند روز پیش برای سومین بار متوالی موفق به کسب مدال طلای مسابقات کشتی آلیش قهرمانی کشور شد و هم‌چنان در 70 کیلوگرم بی رقیب می‌درخشد.

 از سوی دیگر با حضورش در تیم ملی کوراش او تا چند روز دیگر باید خود را برای حضور در مسابقات آسیایی آماده کند و باز هم برای مدال طلا و ایستادن روی سکوی اول مسابقات بجنگد. مسابقاتی که سه هفته دیگر به میزبانی ایران برگزار خواهد شد.

قهرمانی کشور برای سومین بار؛ یکه تاز در 70 کیلو

ریحانه گیلانی می‌گوید:

از زمانی که وارد کشتی آلیش شدم از همین وزن 70 کیلو شروع به کار کردم و امسال، سومین سالی بود که توانستم در مسابقات کشوری مدال طلا بگیرم.

از همان سال نخست، اگرچه چندان به کشتی آلیش علاقه نداشتم اما به دلیل اینکه کشتی کلاسیک از برنامه فدراسیون حذف شده بود، مجبور شدم به سمت آلیش بیایم و امسال برای سومین سال پیاپی موفق به کسب مدال طلا شدم و خدا را از این بابت شکر می‌کنم.

امسال سطح کشتی‌ها و مسابقات بالاتر رفته بود و از قهرمانان رشته‌های دیگر مثل ووشو و موی‌تای و حتی رشته‌های دیگری مثل کبدی و راگبی در مسابقات این رشته شرکت کرده بودند.

وضعیت تیم ملی کوراش

قهرمان برجسته کشتی آلیش تنها در این رشته، قهرمان نیست. او توانمندی‌هایی به مراتب بالاتر دارد:

چندین سال است که رشته جودو را هم دنبال می‌کنم و چون کوراش بسیار شبیه جودو است توانستم در کوراش هم موفق شوم. امسال سال سومی بود که در کوراش مسابقه دادم.

از چند هفته دیگر مسابقات آسیایی کوراش را پیش داریم که از 17 تا 21 خرداد است و ایران میزبان مسابقات است. خداراشکر در ترکیب تیم ملی کوراش هستم و در مسابقات آسیایی شرکت می‌کنم.

طلای دوباره ریحانه گیلانی در کوراش؟

گیلانی امیدوار است تا چند هفته دیگر مدال خوشرنگ آسیایی را بر گردن بیاویزد:

امیدوارم حالا که کشور خودمان میزبان مسابقات است هم تیم بانوان و هم تیم آقایان کوراش روی سکوی اول باشیم. البته تیم‌های بسیار خوبی در این مسابقات هستند و برای شرکت در مسابقات آسیایی ثبت نام کرده‌اند.

کشورهایی مثل چین تایپه و ازبکستان و حریفان اصلی مثل ترکمنستان که تیم‌های بسیار خوبی هستند و ما کار راحتی پیش رو نداریم اما تلاشمان همیشه برای کسب بهترین نتیجه است و امیدوارم این بار هم این اتفاق بیفتد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=97071

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.