ورزش زنان در المپیک ۲۰۱۲ لندن | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
24
ورزش بانوان در ادوار المپیک

ورزش زنان در المپیک ۲۰۱۲ لندن

  • کد خبر : 47764
  • 06 مرداد 1399 - 12:54
ورزش زنان در المپیک ۲۰۱۲ لندن
آمار و نتایج ورزش زنان در المپیک ۲۰۱۲ لندن که هشت دختر ایرانی از جمله ندا شهسواری و الهه احمدی در این مسابقات شرکت کردند

تعداد شرکت کننده زن : ۸نفر (از مجموع ۵۳ نفر )

تاریخ برگزاری : ۶ تا ۲۲ مرداد ۱۳۹۱

پرچمدار کاروان ایران : علی مظاهری


تیراندازی با کمان

زهرا دهقان با امتیاز ۶۱۴ در مرحله رنکینگ در سید ۵۵ قرار گرفت تا در یک سی و دوم نهایی حریف ماریانا آویتیا مارتینز از مکزیک شود و با شکست ۶ بر ۲ برابر مارتینز با المپیک وداع کرد.


دوومیدانی

لیلا رجبی در ماده پرتاب وزنه تنها نماینده زنان ایران در رشته دوومیدانی بود که در مرحله مقدماتی با حد نصاب ۱۷ متر و ۵۵ سانتی‌متر در رتبه ۲۲ قرار گرفت و نتوانست به فینال راه پیدا کند.


قایقرانی آب های آرام 

آرزو حکیمی مقدم نماینده ایران در بخش اسپرینت یک‌نفره ۲۰۰ متر و ۵۰۰ متر بود که در ۲۰۰ متر با زمان ۴۴ ثانیه و ۵۷۶ هزارم ثانیه هفتم شد و در ۵۰۰ متر نیز با زمان یک دقیقه و ۵۸ ثانیه و ۵۹۸ هزارم ثانیه همین جایگاه را تکرار کرد و نتوانست در این دو ماده به مرحله بالاتر برسد.


قایقرانی رویینگ

سولماز عباسی 

نماینده رویینگ ایران با زمان ۸ دقیقه و ۱۷ ثانیه و ۴۶ صدم ثانیه در دور اول، به جدول شانس مجدد راه یافت و در این مرحله با زمان ۸ دقیقه و ۵ ثانیه و ۹۹ صدم ثانیه دوم شد و به یک‌چهارم نهایی راه پیدا کرد.

در این مرحله حاصل کار سولماز عباسی ثبت زمان ۸ دقیقه و ۲۷ ثانیه و ۲۸ صدم ثانیه بود و او را در رتبه ششم قرار داد تا عباسی به نیمه‌نهایی برسد. او در نیمه‌نهایی با زمان ۸ دقیقه و ۳۰ ثانیه و ۷۴ صدم ثانیه ششم شد و سرانجام در فینال سی با زمان ۸ دقیقه و ۵۷ ثانیه و ۹۸ صدم ثانیه رتبه ۲۴ را کسب کرد.


تیراندازی

الهه احمدی در تفنگ ۱۰ متر در مرحله مقدماتی با امتیاز ۳۹۷ در رتبه پنجم قرار گرفت و فینالیست شد و در فینال با امتیاز ۴۹۹٫۱ به مقام ششم رسید. احمدی همچنین در ماده ۵۰ متر سه وضعیت با امتیاز ۵۶۷ در مرحله مقدمانی، چهل و سوم شد و نتوانست به فینال برسد.

مه لقا جام بزرگ دیگر تیرانداز ایران در المپیک لندن، در تفنگ ۱۰ متر در مقدماتی، امتیاز ۳۹۱ و رتبه ۴۳ را ثبت کرد و در ۵۰ متر سه وضعیت نیز امتیاز ۵۸۱ و رتبه ۱۴ را به دست آورد و در هر دو ماده، از رسیدن به فینال بازماند.


تنیس روی میز

ندا شهسواری در بخش انفرادی در مرحله مقدماتی به مصاف اولوفونکه اوشونایکه از نیجریه رفت و با شکست ۴ بر ۳ از رسیدن به جدول اصلی بازماند.


تکواندو

سوسن حاجی پور تنها دختر تکواندوکار ایران در المپیک لندن، در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف کارمن مارتون استرالیایی رفت و با شکست ۵ بر ۴ از رسیدن به یک چهارم نهایی بازماند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=47764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.