ورزش زنان در المپیک ۲۰۱۶ ریو | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
21
ورزش بانوان در ادوار المپیک

ورزش زنان در المپیک ۲۰۱۶ ریو

  • کد خبر : 47759
  • 06 مرداد 1399 - 12:43
ورزش زنان در المپیک ۲۰۱۶ ریو
آمار و نتایج ورزش زنان در المپیک ۲۰۱۶ ریو که ایران با ۹ دختر ورزشکار شرکت کرد و یک مدال برنز توسط کیمیا علیزاده به‌دست آورد.

تعداد شرکت کننده زن ایران : ۹ نفر (از مجموع ۶۳ نفر) – یک مدال برنز

تاریخ برگزاری : ۱۵ تا ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

پرچمدار کاروان ایران: زهرا نعمتی


 تیراندازی با کمان

زهرا نعمتی با موفقیت در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۵ در بانکوک تایلند جواز حضور در ریو را کسب کرد و در المپیک، در مرحله رنکینگ با امتیاز ۶۰۹ در سید ۴۹ قرار گرفت و سپس با شکست ۶ بر ۲ برابر اینا استپانووآ از روسیه در یک سی و دوم نهایی از دور مسابقات حذف شد.


قایقرانی رویینگ 

مهسا جاور سهمیه حضور در ریو را در مسابقات انتخابی آسیا و اقیانوسیه در سال ۲۰۱۶ در چونگ جو کره جنوبی به دست آورد و در المپیک در نهایت با زمان ۸ دقیقه و ۴۳ ثانیه و ۳۴ صدم ثانیه در جایگاه ۲۸ قرار گرفت.


تیراندازی

الهه احمدی در تفنگ بادی ۱۰ متر در مرحله مقدمانی با رتبه سوم راهی فینال شد و در فینال با امتیاز 122.5 به مقام ششم رسید.

مه لقا جام بزرگ در پنجاه متر سه وضعیت در مرحله مقدماتی با امتیاز ۵۷۴، در رتبه ۲۷ ایستاد و به فینال نرسید.

نجمه خدمتی در تفنگ بادی ۱۰ متر در مرحله مقدمانی با امتیاز ۴۱۵٫۷ در رتبه یازدهم قرار گرفت و نتوانست به فینال برسد اما در تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت با امتیاز ۵۸۳ در مقدماتی ششم شد و در فینال با کسب امتیاز ۴۰۲٫۳ و کسب رتبه هشتم به کار خود پایان داد.

گلنوش سبقت اللهی تنها تیرانداز تپانچه ایران در ۱۰ متر در مقدماتی با امتیاز ۳۷۹ به رتبه ۲۱ رسید و در ۲۵ متر نیز امتیاز ۵۷۲ را کسب کرد و بیست و هشتم شد تا نتواند از مرحله مقدماتی این ۲ ماده صعود کند.


دوومیدانی

لیلا رجبی در ماده پرتاب وزنه با پرتابی به طول ۱۶ متر و ۳۴ سانتی‌متر در مرحله مقدماتی در جایگاه ۳۲ قرار گرفت و از صعود به مرحله نهایی بازماند


تنیس روی میز

ندا شهسواری در بخش انفرادی در دور مقدماتی با قرعه استراحت روبرو شد و در مرحله اول به مصاف الکساندرا پریلووآ از بلاروس رفت و با شکست ۴ بر ۳ برابر حریفش از دور مسابقات کنار رفت.


تکواندو (یک مدال برنز)

کیمیا علیزاده تنها دختر تکواندوکار ایران در المپیک ریو، در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم در یک‌هشتم نهایی برابر آنا زانینوویچ از کرواسی ۷ بر ۶ به پیروزی رسید. در یک‌چهارم نهایی برابر اوا کالوو گومز از اسپانیا ۷ بر ۸ شکست خورد.

او سپس در جدول شانس مجدد به مصاف فاناپا هارنسوجین از تایلند رفت و ۱۴ بر ۱۰ او را شکست داد تا برای کسب مدال برنز حریف نیکیتا گلاسنوویچ از سوئد شود و سرانجام با پیروزی ۵ بر یک برابر گلاسنوویچ صاحب مدال برنز شد و اولین مدال تاریخ ورزش زنان ایران در ادوار المپیک را به‌دست آورد.


تصاویر

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=47759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.