11
ورزش بانوان در ادوار المپیک

المپیک توکیو ۲۰۲۰

  • کد خبر : 65068
  • 22 مرداد 1400 - 14:18
المپیک توکیو ۲۰۲۰
المپیک توکیو از یک تا ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ برگزار شد و ۱۰ ورزشکار زن ایران در این مسابقات بخشی از کاروان ۶۵ نفره ایران بودند.

تعداد شرکت‌کننده زن ایران : ۱۰ نفر (از مجموع ۶۵ نفر) – بدون مدال

تاریخ برگزاری: ۱ تا ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

پرچمدار کاروان ایران: هانیه رستمیان و صمد نیکخواه بهرامی


تکواندو

ناهید کیانی : نماینده ایران در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم در دور اول حریف کیمیا علیزاده تکواندوکار ایرانی تیم پناهندگان شد و ۱۹ بر ۹ برابر حریف خود شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.


رویینگ 

نازنین ملایی :پیش از المپیک، هیچ قایقران رویینگ ایران نتوانسته بود به فینال A و B المپیک (دوازده نفر برتر المپیک) راه یابد اما نازنین ملایی با مربیگری افشین فرزام در توکیو اولین و تاریخ ساز شد.

او روز اول مرداد ۱۴۰۰ در دور مقدماتی رویینگ تک نفره زنان در مصاف با پنج حریف خود، با زمان ۷:۵۹٫۰۱ دقیقه به مقام سوم دست یافت و به یک چهارم نهایی، راه یافت.

ملایی روز ۳ مرداد ۱۴۰۰ در یک چهارم نهایی، در مصاف با پنج قایقران دیگر، زمان ۸:۰۷.۳۲ دقیقه را ثبت کرد و پس از اما توویگ نماینده برجسته نیوزیلند و جینین گملین قایقران سوییسی سوم شد و به نیمه نهایی رسید.

ملایی که به اولین قایقران ایران در نیمه نهایی المپیک تبدیل شده بود در مسابقه نیمه نهایی با زمان ۵:۴۴.۷۸ دقیقه در رده ششم جدول ۶ نفره گروه خود قرار گرفت.

در رقابت فینال B برای کسب رتبه های هفتم تا دوازدهم،  نازنین ملایی روز هشتم مرداد ۱۴۰۰  با زمان ۷:۴۲.۵۷ دقیقه پنجم شد و در مجموع رتبه یازدهم جدول کلی مسابقات را کسب کرد.


تیراندازی

نجمه خدمتی : در دومین حضورش در المپیک، در ماده تفنگ میکس به ترتیب ۱۰۴ ، ۱۰۳.۹ و ۱۰۵ امتیاز کسب کرد و با احتساب نتایج مهیار صداقت، مجموع ۶۲۴.۹ امتیاز برای ایران ثبت شد. ایران پانزدهم شد.

همچنین در ماده تفنگ سه وضعیت، نجمه خدمتی در میان ۳۷ تیرانداز با ۱۱۶۵ امتیاز در رده هجدهم قرار گرفت و به مرحله فینال ترسید.

فاطمه کرم زاده : در بخش تفنگ بادی ۱۰ متر با مجموع ۶۲۴.۹ در رده ۲۳ مرحله مقدماتی ایستاد و نتوانست در جمع ۸ نفر راه یافته به فینال ۱۰ متر قرار گیرد. او سپس در رقابت تفنگ سه وضعیت، مسابقه داد و در این ماده نیز به فینال راه نیافت.

در مجموع نتایج سه وضعیت، فاطمه کرم زاده با ۱۱۶۳ امتیاز، بیست و دوم شد و به کار خود در اولین المپیک زندگی اش خاتمه داد.

آرمینا صادقیان : جوان ترین عضو کاروان ایران در توکیو، روز ۲ مرداد ۱۴۰۰ در مرحله مقدماتی تفنگ ۱۰ متر با مجموع ۶۲۲.۶ امتیاز به کار خود پایان داد و سی‌ام شد.

هانیه رستمیان :در مسابقه مقدماتی تپانچه ۱۰ متر، در میان ۵۳ تیرانداز، در حالی در جایگاه دهم قرار گرفت که ۸ نفر به فینال صعود می‌کردند و رستمیان با فاصله‌ای میلی متری حضور در فینال را از دست داد.

او در تپانچه میکس، همراه با جواد فروغی به رقابت با ۱۹ تیم دو نفره دیگر پرداخت. این دو تیرانداز توانستند با امتیاز ۵۷۵ و در رقابت نزدیک با کره‌ای ها و آمریکایی‌ها هشتم شوند و به مرحله نیمه نهایی صعود کنند.

در مرحله نیمه نهایی، هانیه رستمیان ۱۸۶ امتیاز با تلاش‌های ۹۴ و ۹۲ امتیازی و جواد فروغی ۱۹۶ امتیاز با تلاش‌های ۱۰۰ و ۹۶ امتیازی کسب کردند و در مجموع ۳۸۲ امتیاز به دست آوردند.

این امتیاز سبب شد ایران با فاصله ۲ امتیاز نسبت به صربستان در رده پنجم قرار گیرد و از صعود به مسابقات کسب سکو باز بماند. در ماده تپانچه ۲۵ متر، رستمیان ۵۷۷ امتیاز به دست آورد و در میان ۴۴ تیرانداز بیست و نهم شد.

هدایت تیراندازان ایرانی را الهام هاشمی بر عهده داشت.


کاراته

سارا بهمنیار : کاراته کای گیلانی وزن منهای 55 کیلوگرم در مرحله گروهی برابر سراپ اوزچلیک از ترکیه پیروز شد اما در ادامه با دو شکست 5 بر یک برابر ژو یون ون از چین تایپه و 5 بر 2 مقابل ایوِت گورانوا از بلغارستان حذف شد در حالی که برای کسب مدال در المپیک، فقط به یک برد دیگر نیاز داشت.

حمیده عباسعلی : کاراته کای وزن به اضافه 61 کیلوگرم ایران، در دور گروهی ابتدا لامیه معتوب از الجزاریر را 4 بر صفر شکست داد اما در بازی دوم با همین نتیجه به النا کی ریچی از سوییس باخت.

عباسعلی در بازی سوم، فریال عبدالعزیز مصری را 9 بر 7 از پیش رو برداشت و در بازی چهارم با شکست 8 بر 4 برابر لی گونگ از چین در شرایطی که مصدوم هم شده بود، با المپیک وداع کرد.

سمانه خوش قدم مربی دو کاراته کای اعزامی ایران بود.


دوومیدانی

فرزانه فصیحی : پس از 57 سال، یک دختر ایرانی در خط صد متر المپیک دوید. فرزانه فصیحی در مرحله مقدماتی گروه دوم در مصاف با ۸ دونده دیگر موفق به ثبت رکورد ۱۱.۷۶ ثانیه شد و در صدر قرار گرفت و با توجه به صعود سه نفر برتر به جدول اصلی، توانست به مرحله اول راه پیدا کند.

با ورود به جدول اصلی، فصیحی با شماره ۲۳۱۶ در خط دوم استارت مرحله اول قرار گرفت و در نهایت زمان ۱۱.۷۹ ثانیه را ثبت کرد و در میان ۸ نفر این مرحله، هشتم و از دور مسابقات حذف شد.


بدمینتون

ثریا آقایی : اولین بدمینتونیست زن ایران در ادوار المپیک در مرحله گروهی برابر فاطمه نباهه عبدالرزاق از مالدیو 2 بر صفر پیروز شد و 48 ساعت بعد با شکست برابر جیائو، نفر شماره 8 رده بندی جهانی از چین با همین نتیجه، از دور مسابقات حذف شد. مربی او، فریبا جلالیان بود.


تصاویر

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=65068

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.