المپیک تابستانی جوانان 2018 بوئنوس آیرس | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
29
ورزش بانوان در ادوار المپیک

المپیک تابستانی جوانان 2018 بوئنوس آیرس

  • کد خبر : 47810
  • 06 مرداد 1399 - 16:24
المپیک تابستانی جوانان 2018 بوئنوس آیرس
ورزش زنان ایران در المپیک تابستانی جوانان 2018 در بوئنوس آیرس آرژانتین حضوری پررنگ داشت. رشد تعداد دختران شرکت کننده و دومین طلای ادوار این مسابقات؛ باز هم توسط یک تکواندوکار

تعداد شرکت کننده دختران: 14 نفر (از مجموع 49 نفر)

تاریخ برگزاری : 14 مهر تا 26 مهر 1397

پرچمدار کاروان ایران: –


تیراندازی با کمان

سوگند رحمانی پس از کسب سهمیه در مسابقات 2017 جوانان جهان در این رقابت ها در دور رنکینگ، با امتیاز 631 در سید 20 قرار گرفت و سپس در یک شانزدهم نهایی به مصاف ژانا نائوموآ از اوکراین رفت و با شکست 6 بر 2 از دور مسابقات کنار رفت.

رحمانی در بخش میکس همراه با داوید کادنا از کلمبیا با امتیاز 1298 در دور رنکینگ و کسب سید 21 ، وارد مرحله یک شانزدهم نهایی شد و در این مرحله با شکست 6 بر صفر برابر تیم میکس میانمار و ترکیه از دور مسابقات کنار رفت.


بسکتبال 3 به 3

تیم دختران ایران در مرحله گروهی با 4 شکست 22 بر صفر برابر مجارستان، 14 بر 18 برابر رومانی، 9 بر 19 برابر آلمان و 13 بر 15 برابر چین در گروه خود پنجم شد.

اعضای تیم ایران در این مسابقات شامل فاطمه آقازادگان، فاطمه بیدار، آیدا گل محمدی، نگین رسولی پور بودند و الهه دارستانی مربی این تیم بود.


قایقرانی کانو

اسپرینتنیروانا اسدبیگی  در مرحله مقدماتی با زمان 2 دقیقه و 27 ثانیه و 28 صدم ثانیه هشتم شد و در جدول شانس مجدد نیز با قرعه استراجت روبرو شد.

او سپس در مرحله یک هشتم نهایی با زمان 2 دقیقه و 26 ثانیه و 89 صدم ثانیه برابر لیفا مالاپانه از موزامبیک پیروز شد و در یک چهارم نهایی با زمان 2 دقیقه و 28 ثانیه و 81 صدم ثانیه برابر النورا نورلانووآ از قزاقستان مغلوب شد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

اسلالوم: نیروانا اسدبیگی در مرحله مقدماتی با زمان یک دقیقه و 28 ثانیه و 57 صدم ثانیه دوم شد و در یک هشتم نهایی برابر لورا گونژول از مجارستان با زمان یک دقیقه و 29 ثانیه پیروز شد. او سپس در یک چهارم نهایی کالیا کولوویک از نیوزیلند را با زمان یک دقیقه و 29 ثانیه و 87 صدم ثانیه مغلوب کرد.

در نیمه نهایی نیروانا با زمان یک دقیقه و 28 ثانیه و 53 صدم ثانیه مقابل دوریان دلاسو از فرانسه شکست خورد و در مسابقه رده بندی، با زمان یک دقیقه و 29 ثانیه و 56 صدم ثانیه مقابل امانوئلا لوکنارووا از اسلواکی نتیجه را واگذار کرد و به مقام چهارم رسید.


جودو

مارال مردانی در وزن منهای 78 کیلوگرم تنها دختر جودوکار ایران در این مسابقات بود که به دلیل حجاب به او اجازه مسابقه داده نشد تا در یک هشتم نهایی با شکست فنی 10 بر صفر برابر اوماریا رامیرز از دومینیکن مواجه شد تا مردانی بدون مسابقه به ایران بازگردد.


کاراته

فاطمه خنکدار در وزن 53 کیلوگرم / مدال برنز

در مرحله گروهی یک بر صفر برابر رینکا تاهاتا از ژاپن شکست خورد اما سپس با پیروزی 2 بر صفر برابر آیکا اوکازاکی از تایلند و 6 بر صفر برابر تیانیا ده باروش از پرتغال به نیمه نهایی رسید. خنکدار در این مرحله با شکست 5 بر صفر برابر یاسمین نصر الغویلی ازمصر به کار خود پایان داد و مدال برنز گرفت.

مبینا حیدری در وزن 59 کیلوگرم / مدال برنز

در مرحله گروهی مقابل آنا چرنیشوآ از روسیه 8 بر صفر بازنده شد و سپس با برد یک بر صفر مقابل آسیه اوخاتو از فرانسه و 2 بر صفر مقابل شارلوت هوپ از بریتانیا به نیمه نهایی رفت.  شکست مبینا حیدری برابر کوکورو ساکاجی از ژاپن سبب شد حیدری با مدال برنز به کار خود پایان دهد.

نگین آلتونی در وزن به اضافه 59 کیلوگرم / مدال برنز

سومین و آخرین دختر کاراته کای ایران در بوئنوس آیرس در مرحله گروهی ساکورا ساواشیما از ژاپن را 5 بر یک شکست داد و برابر جانسا فونسکا از کوبا نیز به تساوی صفر صفر رسید و در نهایت یک بر صفر به لورا لیک از دانمارک باخت و جواز صعود به نیمه نهایی را به دست آورد. نگین آلتونی در این مرحله 4 بر صفر به آنیکا سالید از نروژ باخت و به مدال برنز رسید.

مربی تیم اعزامی ایران سمانه خوش قدم بود.


قایقرانی رویینگ

هانیه بیداد در گروه 4 نفره اول در مصاف با نمایندگان گواتمالا ، آلمان و آرژانتین سوم شد و سپس در راند دوم، در رقابت با قایقرانانی از چین تایپه ، ازبکستان و کانادا در جایگاه سوم قرار گرفت و نتوانست به مرحله بالاتر صعود کند.


تکواندو

مهلا مومن زاده – وزن 44 کیلوگرم

او در یک هشتم نهایی 32 بر صفر صفا اسماعیل عدن از جیبوتی را حذف کرد اما در یک چهارم نهایی در یک بازی نزدیک و نفس گیر 14 بر 15 مغلوب میرا کانگ از کره جنوبی شد و از دور مسابقات کنار رفت.

یلدا ولی نژاد – وزن 63 کیلوگرم / مدال طلا

در یک هشتم نهایی با قرعه استراحت روبرو شد، در یک چهارم نهایی ناتالی عندنان حمیدی از اردن را 12 بر 2 شکست داد ، در نیمه نهایی 26 بر 22 لزلی سولته رو گارسیا از مکزیک را از پیش رو برداشت و سرانجام در فینال 23 بر 17 برابر نادیکا بوزانیچ از صربستان برنده شد و به مدال طلا رسید. دومین مدال طلای ورزش زنان ایران از ادوار المپیک تابستانی جوانان پس از طلای 2014 کیمیا علیزاده.

کیمیا همتی – وزن به اضافه 63 کیلوگرم / مدال نقره

همتی در دور یک هشتم با قرعه استراحت روبرو شد و در یک چهارم نهایی  برابر شاریسا گاناوی از بریتانیا 19 بر 8 برنده شد. همتی در نیمه نهایی 21 بر 19 برابرکریستینا آدبایو از روسیه برنده شد و  در فینال 16 بر 18 به فاطمه زهرا ابوفراس از مراکش باخت و به مدال نقره دست پیدا کرد.

مربی تیم اعزامی ایران فاطمه صفرپور بود.


تصاویر

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=47810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.