1
از قدیمی ها تا تازه واردها

دهمین حضور دختران ایران در تکواندو قهرمانی آسیا

  • کد خبر : 96462
  • 04 اردیبهشت 1403 - 11:51
دهمین حضور دختران ایران در تکواندو قهرمانی آسیا
دختران ایران متشکل از ۶ قهرمان اواخر اردیبهشت به ویتنام می‌روند تا در مسابقات تکواندو زنان قهرمانی آسیا شرکت کنند.

به گزارش افرا ورزش، فدراسیون تکواندو اسامی ۶ دختر تکواندوکار را در قالب تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در ویتنام اعلام کرده است.

مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت در شهر دانانگ ویتنام برگزار می‌شود و تیم زنان ایران برای دهمین بار در این رویداد شرکت خواهد داشت.

مینو مداح، سرمربی تیم ملی زنان این نفرات را برای حضور در ویتنام برگزیده است:

  • وزن ۴۶- کیلوگرم: سعیده نصیری
  • وزن ۴۹- کیلوگرم: مبینا نعمت‌زاده
  • وزن ۵۳- کیلوگرم: ناهید کیانی
  • وزن ۶۲- کیلوگرم: الهام حقیقی
  • وزن ۶۷- کیلوگرم: یلدا ولی نژاد
  • وزن ۷۳- کیلوگرم: ملیکا میرحسینی

از این جمع، سعیده نصیری، یلدا ولی نژاد و الهام حقیقی برای نخستین بار، حضور در مسابقات بزرگسالان آسیا را تجربه خواهند کرد.

ملیکا میرحسینی با ۲۸ سال و مبینا نعمت‌زاده با ۱۹ سال سن، مسن‌ترین و جوان‌ترین نفرات تیم ملی تکواندو هستند و میانگین سنی تیم ملی نسبت به متوسط سن تیم ملی در همه ادوار، کاهش یافته است.

مبینا نعمت‌زاده در دوره گذشته در ۱۷ سالگی در ۲۰۲۲ چانچئون کره جنوبی حضور داشت و مدال نقره کسب کرد و اکنون می خواهد درست در سالروز تولدش، مدالی خوشرنگ به کلکسیون افتخاراتش بیفزاید.

ملیکا، مبارز خستگی‌ناپذیر ایران پس از یک دوره غیبت، دوباره به استیج آسیا بازمی‌گردد

میرحسینی اما چهارمین حضور آسیایی‌اش را تجربه می‌کند. او در ۲۰۱۶ فیلیپین برای نخستین‌بار در این رویداد حاضر شد و از ۳ دوره حضور، یک نقره و یک برنز در کارنامه دارد.

ناهید کیانی در حالی در این رقابت‌ها حاضر خواهد بود که پرافتخارترین دختر تکواندوکار ایران در ادوار این مسابقات محسوب می‌شود و ۴ مدال در این پیکارها کسب کرده است.

کیانی یکی از پنج مدال طلای تمام ادوار مسابقات قهرمانی آسیا را برای تکواندو زنان ایران کسب کرده و علاوه بر این یک نقره و ۲ برنز نیز در کارنامه دارد.

چه چیزی، شیرین‌تر و روحیه‌بخش‌تر از طلای آسیا، پیش از المپیک پاریس؟ ناهید، امید ماست

ناهید از سال ۲۰۱۶ در مانیل فیلیپین که تحت رهبری مهرو کمرانی برای نخستین‌بار در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد، در چهار دوره متوالی این رویداد حاضر بوده و در ویتنام برای پنجمین دوره پیاپی روی شیاپ چانگ قاره می‌رود.

تغییرات تیم ملی تکواندو نسبت به چانچئون

چهره تیم ملی نسبت به دوره گذشته در سال ۲۰۲۲ در چانچئون کره جنوبی تغییرات عمده‌ای کرده است. ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده تنها بازماندگان تیم قهرمان آسیا در کره جنوبی هستند.

از تیم سال ۲۰۲۲، زهرا شیدایی به طور غیرسمی از تکواندو خداحافظی کرده است و مدت‌ها است که مسابقه نمی‌دهد و موضوع خداحافظی در مورد اکرم خدابنده نیز صادق است.

زهرا شیدایی، در چانچئون برنز آسیا را صید کرد اما دختر دوست داشتنی مازندران، دیگر در صحنه مبارزه حضور ندارد

نسترن ولی‌زاده نتوانست خود را در تیم ملی حفظ کند و زهرا پوراسماعیل نیز پس از سه دوره حضور متوالی در قهرمانی آسیا در تیم ملی جایی ندارد.

به‌عبارت‌دیگر مینو مداح تیمی کاملا متفاوت را به ویتنام می‌برد. تیمی که با دو مهره المپیکی، ناهید کیانی و مبینا نعمت زاده چشم به طلا دارد و البته ایمانش را به ملیکای جسور و جوانانش حفظ می‌کند.

یادی از نخستین خط‌شکن‌ها

سال ۲۰۰۶ بود که برای نخستین‌بار، فدراسیون تکواندو ایران تیم ملی زنان را به مسابقات قهرمانی آسیا در بانکوک تایلند اعزام کرد و اکنون ۱۸ سال از آن زمان می‌گذرد.

نخستین مدال تاریخ تکواندو زنان در آسیا در همان حضور اول دشت شد. مهروز ساعی که امروز، کمک‌مربی تیم ملی است در بانکوک مدال برنز کسب کرد.

جالب این که مینو مداح، سرمربی فعلی تیم ملی در آن زمان دستیار یک مربی کره‌ای به نام شین دونگ سون در تیم ملی بود.

نازیلا نظامی (۴۶- کیلوگرم) سارا خوش جمال فکری (۴۹- کیلوگرم) زینب حیدری (۵۳- کیلوگرم) نسرین شازده احمدی (۵۷- کیلوگرم) مهروز ساعی (۷۲- کیلوگرم) و افسانه شیخی (۷۲+ کیلوگرم) نخستین تیم ملی تکواندو زنان ایران را تشکیل دادند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=96462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.