2
مسابقات تکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی

شگفتی سازی آیدا خورشیدی با شکست ناهید کیانی

  • کد خبر : 95851
  • 28 بهمن 1402 - 17:07
شگفتی سازی آیدا خورشیدی با شکست ناهید کیانی
مسابقات تکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی در بخش زنان عصر امروز به پایان رسید و آیدا خورشیدی، شگفتی‌ساز روز دوم و پایانی این مسابقات بود.

به گزارش افرا ورزش، روز دوم و پایانی مسابقات تکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی در بخش زنان عصر امروز شنبه ۲۸ بهمن با معرفی نفرات برتر چهار وزن باقی‌مانده به پایان رسید.

در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم، شگفتی بزرگ مسابقات رقم خورد جایی که ناهید کیانی، قهرمان جهان در دیدار نهایی برابر آیدا خورشیدی، ۲ بر صفر تن به شکست داد و به نایب‌قهرمانی بسنده کرد.

کیانی ۵ روز قبل در مسابقات بین‌المللی جام فجر به مقام قهرمانی رسیده بود اما در شرایطی که پیش‌بینی می‌شد طلای دیگری را به دست بیاورد در فینال برابر حریفی کم نام و نشان غافلگیر شد. کیانی برای حضور در فینال، نرگس کاظیمووآ از جمهوری آذربایجان و تینا مدانلو را شکست داده بود.

در این وزن، علاوه بر تینا مدانلو، تکواندوکار مازندرانی، زهرا وطن دوست نیز که در نیمه‌نهایی مغلوب آیدا خورشیدی شده بود به رتبه سوم و مدال برنز دست یافت.

در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم، یلدا ولی نژاد، مدال نقره جام فجر را با طلای جام ریاست فدراسیون جهانی پاسخ داد. او این بار در فینال، ساغر مرادی را در پیش رو داشت و او را در دو راند شکست داد و قهرمان شد.

 “کامیلا آیموکاشه وا” از قزاقستان و پریسا جوادی تکواندوکار کهنه‌کار مازنی در این وزن در رتبه سوم مشترک ایستادند. فرشته فتحی و یاسمن محمدی از جمله حذف‌شدگان این وزن پیش از نیمه نهایی بودند.

در وزن منهای ۴۹ کیلوگرم، مهلا مومن زاده بازگشت موفقی داشت. او ۵ روز قبل در مسابقات جام فجر ناکام بود اما این بار درخشید و تا فینال پیش رفت و در نهایت با شکست ۲ بر صفر برابر بوتاکوژ کاپونووآ از قزاقستان به مدال نقره بسنده کرد.

مریم ملکوتی خواه، قهرمان جام فجر این بار در نیمه‌نهایی برابر نماینده قزاقستان متوقف شد و به برنز بسنده کرد. دیگر نفر سوم این وزن نیز تکواندوکاری قزاق به نام “نارگیزا کویشی بِکووآ” بود.

سوگل شیری و معصومه رنجبر مدال‌آور مسابقات جام فجر در این وزن، ناموفق بودند و حذف شدند.

در دسته سنگین‌وزن ۷۳+ کیلوگرم، زهرا پوراسماعیل در دیدار نهایی ۲ بر صفر نیوشا شادلو، جوان نوظهور این وزن را شکست داد. شادلو طلای مسابقات بین‌المللی فجر را به دست آورده بود.

زینب علیزاده و زینب اسماعیلی نیز در رتبه سوم مشترک و جایگاه مدال برنز قرار گرفتند. زینب اسدی نیز که در جام فجر به مدال نقره رسیده بود این بار جام ریاست را دست‌خالی ترک کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=95851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.