0
درباره فینال لیگ برتر والیبال زنان

چرا مهرسان در فینال آخر ناتوان و تسلیم بود؟

  • کد خبر : 96137
  • 10 اسفند 1402 - 9:33
چرا مهرسان در فینال آخر ناتوان و تسلیم بود؟
مهرسان در سومین فینال لیگ برتر والیبال زنان، برابر سایپا شکست خورد؛ اما این شکست در روزی رقم خورد که آنها تیمی تسلیم شده و ناتوان نشان دادند.

به گزارش افرا ورزش، بر خلاف رویارویی‌های اول و دوم در فینال لیگ برتر والیبال زنان ۱۴۰۲، فینال سوم رقابت نزدیکی را در بر نداشت. مهرسان به‌سادگی سه بر صفر برابر سایپا شکست خورد.

با عبور از احساسات حاصل از نورپردازی اختتامیه و قاب های خندانی که توسط عکاسان ثبت شد، به واقعیت های فنی آخرین فینال رجوع می کنیم، جایی که مهرسان جام را از کف داد.

تیمی که در فینال اول تا ست پنجم مقاومت کرده بود و در بازی دوم، با جنگندگی تمام، سایپا را شکست داده بود در بازی سوم، در ست دوم حتی به امتیاز دو رقمی نرسید و در ست‌های دیگر هم بی‌خطر بود.

در زمینه افت فنی فاحش مهرسان می‌توان به دو مسیر کلی رسید:

فشار بدنی روی بازیکنان مهرسان

برای بررسی این عامل باید به پیش از برگزاری فینال اول برگردیم؛ جایی که مسیر صعود سایپا و مهرسان به فینال متفاوت بود. یکی به‌آسانی این کار را انجام و دیگری، با عبور از میدان موانع.

سایپا با دو پیروزی بر ذوب آهن به فینال رسید؛ اما مهرسان برابر سپاهان ابتدا باخت، سپس در تهران پیروز شد و کار را به بازی سوم کشاند و در نصف جهان، سپاهان را کنار زد.

مصاف سوم مهرسان و سپاهان در روز شنبه ۲۸ بهمن برگزار شد؛ یعنی مهرسان شنبه‌شب به تهران برگشت و باید سه‌شنبه در فینال با سایپا روبرو می‌شد درحالی‌که سایپا برای این بازی، یک هفته فرصت استراحت داشت.

به‌عبارت‌دیگر، مهرسان طی ۱۱ روز، ۴ مسابقه بسیار سنگین برگزار کرد که نتیجه آن، تحلیل این تیم در سومین مصاف با سایپا در دیدار روز ۸ اسفند بود.

ناآمادگی روانی مهرسان

نگاهی به عملکرد مهرسان برابر سایپا به‌ویژه در ست دوم، نشان می‌دهد مهرسان برای مبارزه با حریف، به چیزی بیش از توان جسمانی کافی نیاز داشت.

در لحظات بحرانی مسابقه، این قدرت روانی یک تیم است که آن تیم را به مسیر مبارزه بازمی‌گرداند و در بدترین حالت، سبب می‌شود آن تیم ایستاده بمیرد و نه مغلوب و تسلیم.

در فینال سوم، مهرسان تیمی بود که از ابتدای ست دوم، متوجه شد که با جام فاصله زیادی گرفته اما نتوانست از نظر روانی خود را بازیابی کند و این به طور مشخص، به تدابیری است که باید در این زمان برای تیم اندیشیده شود.

این فروپاشی روانی، تنها توجیهی است که می‌توان برای نرسیدن یک تیم مدعی به امتیاز دو رقمی در جریان ست دوم در نظر گرفت. فراموش نکنیم که این شرایط در ست سوم نیز ادامه پیدا کرد.

مهرسان از همان پوئن های آغازین ست دوم، به نایب‌قهرمانی بسنده کرده بود. شاهدی بر این مدعا، لبخندها و چهره‌های بشاش بازیکنان مهرسان در امتیازات پایانی ست سوم است. تیمی که زودتر از پایان بازی، تسلیم شده بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=96137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.