4
با پیروزی برابر مهرسان در فینال سوم

سایپا جام قهرمانی لیگ والیبال زنان را بالای سر برد

  • کد خبر : 96086
  • 08 اسفند 1402 - 13:41
سایپا جام قهرمانی لیگ والیبال زنان را بالای سر برد
سایپا با پیروزی برابر مهرسان در فینال سوم، جام قهرمانی لیگ والیبال زنان را بالای سر برد. این بار خبری از رقابت نفس‌گیر دو مسابقه گذشته نبود.

به گزارش افرا ورزش، دیدار سوم و پایانی سری فینال‌های لیگ برتر والیبال زنان برگزار شد و تیم سایپا با پیروزی برابر مهرسان، قهرمانی لیگ والیبال بانوان را کسب کرد.

سایپا و مهرسان از ساعت ۱۲ ظهر امروز سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ در سالن فدراسیون والیبال با هم دیدار کردند که سایپا توانست ۳ بر صفر مهرسان را با شکست تلخ و غیرمنتظره‌ای روبرو کند.

سایپا در اولین فینال ۳ بر ۲ مهرسان را شکست داده بود و مهرسان نیز در تلافی، در دومین فینال ۳ بر ۲ صاحب برد شده بود و انتظار می‌رفت یک رقابت نفس‌گیر دیگر تعیین‌کننده قهرمان باشد اما این بازی، رقابت تنگاتنگ دو فینال پیشین را به نمایش نگذاشت.

 سطح فنی بالا و نزدیک دو تیم در دو فینال پیشین، این ایده را در ذهن مخاطبان والیبال ایجاد کرده بود که امروز، یک “فوق مسابقه” را تماشا خواهند کرد اما این بازی، شباهتی به دو بازی قبل نداشت و هیجانی به سکوها و نزد مخاطبان راه دور نیاورد.

در روزی که مهسا کدخدا درخشید و تقریباً بازی بی‌نقصی ارائه کرد، باتجربه‌های سایپا متشکل از شبنم علی‌خانی، نگار کیانی، پوران زارع و مهتاب رحمانی فوق‌العاده بودند و زهرا کریمی و آیتک سلامت هم همانی بودند که انتظار می‌رفت.

در ست نخست این بازی، سایپا نمایشی هوشمندانه داشت و کمتر اشتباه کرد و نتیجه آن، پیروزی ۲۵ بر ۱۸ سایپا بود. در ست دوم، همه منتظر بازگشت مهرسان بودند اما این، انتظاری بی‌پایان بود.

در عجیب‌ترین اتفاق تمام رویارویی‌های دو تیم، مهرسان در ست دوم تیمی سراسر اشتباه بود و حتی به امتیاز دو رقمی هم نرسید. از دست دادن روحیه تیمی در این ست، برای مهرسان مشهود بود.

در مقابل، سایپا هم از نظر فنی و هم از نظر روانی، همه چیز را تحت سلطه داشت و حتی به مهرسان اجازه نداد که به پوئن ۱۰ برسد. برتری ۲۵ بر ۹، نتیجه نهایی این ست شگفت‌انگیز بود.

در ست سوم، تلاش مهرسان برای احیای امید به قهرمانی، ناتمام ماند. گرچه مهرسان نمایش بهتری نسبت به ست قبل ارائه کرد اما در نهایت ۲۵ بر ۲۰ بازنده شد تا سایپا سه بر صفر برنده این بازی شود.

بدین ترتیب سایپا قهرمان شد و جواز حضور در مسابقات والیبال زنان باشگاه‌های آسیا را به دست آورد. دو شکست این فصل سایپا در دور رفت مرحله مقدماتی برابر سپاهان و بازی دوم فینال برابر مهرسان رقم خورد.

هدایت تیم سایپا بر عهده نیلوفر حجتی بود و مهرسان نیز با مربیگری نیلوفر رشیدی، فصل را با نایب‌قهرمانی به انتها رساند. سپاهان و ذوب آهن اصفهان نیز تیم‌های مشترک سوم لیگ برتر والیبال زنان ۱۴۰۲ بودند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=96086

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.