1
جنگ تا لحظه آخر برای حضور در پاریس

 عزم جزم حمیده اسماعیل‌ نژاد برای المپیک

  • کد خبر : 97029
  • 02 خرداد 1403 - 18:43
 عزم جزم حمیده اسماعیل‌ نژاد برای المپیک
نام حمیده اسماعیل نژاد چند وقتی است به عنوان یکی از دختران سخت‌کوش دوومیدانی ایران روی زبان‌ها است. او برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کند.

یگانه عصاری – افرا ورزش: چند هفته پیش بود که حمیده اسماعیل‌ نژاد موفق به کسب مدال برنز در مسابقات دوومیدانی تور برنزی جهانی به میزبانی امارات شد.

او توانست در ماده دو ۱۰۰ متر با ثبت زمان ۱۱.۷۴ به‌عنوان نفر سوم از خط پایان عبور کند تا اولین مسابقات فصلش را با مدال به پایان برساند.

راه سخت حمیده اما ادامه دارد. او باید از حالا تا اواسط تیرماه در مسابقاتی معتبر و دارای امتیاز بالا شرکت کنند تا جایگاه خود را در رنک حفظ و ارتقا بخشد و یکی از نمایندگان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس باشد. کاری که به گفته خودش سخت است؛ اما او امیدوار این مسیر را ادامه می‌دهد.

مدال برنز در اولین مسابقه فصل

مسابقات امارات اولین مسابقه فصلم بود و برای کسب سهمیه در مسابقاتی شرکت کنیم که “دبی” اولین آنها بود. سطح مسابقات بسیار بالا بود و خدا را شکر برای من به مدال ختم شد.

قهرمانانی به مسابقات آماده بودند که رکوردهای بهتر از من داشتند و حضور آنها در این مسابقه قطعا با برنامه ریزی بود و همه برای ارتقای رکوردشان در جدول کسب سهمیه آمده بودند.

من توانستم با رکورد ۱۱.۷۴ مقام سوم را در حضور دونده‌های اروپایی و آسیایی کسب کنم. خدا را شکر هم خودم و هم مربی‌ام راضی بودیم؛ چون شروع فصل ما بود و برنامه‌ریزی‌مان برای مسابقات آینده، رکوردهای بهتری هست.

ما از همین مسابقات دبی تا ۹ تیر در هر مسابقه‌ای که شرکت کنیم قطعاً در رنک المپیک ما تأثیرگذار است برای همین باید به مسابقاتی برویم که هم معتبرتر است و هم امتیاز بیشتری دارد تا بتوانیم خودمان را در جدول حفظ کنیم و حتی ارتقا دهیم.

شانس اسماعیل‌ نژاد برای حضور در پاریس، بالاست

احتمال حضور من در المپیک الان خیلی زیاد است؛ ولی نباید به این بسنده کنیم و باید تا آخرین لحظه بجنگیم و خودمان را در جدول حفظ کنیم.

رقیبان ما علاوه بر آسیا و اروپا، از آمریکا و البته جامائیکا، یا بهتر بگویم از همه جای دنیا هستند و همه می‌خواهند خودشان را در رنک حفظ کنند.

کارمان سخت است؛ ولی جایگاهمان در حال حاضر جایگاه خوبی است و امیدواریم که بتوانیم نماینده خوبی برای ایران در المپیک باشیم.

از لحاظ رنک تا نفر ۵۶ کسب سهمیه قطعی است و این زمان تا نهم تیرماه است. ما در حال حاضر رتبه ۴۰ را داریم که شرایطمان خوب است؛ ولی همان‌طور که گفتم باید تا لحظه آخر برای این عدد و این جایگاه جنگید تا بتوانیم آن را حفظ کنیم.

دغدغه ورزشکار باید برطرف شود، به حمایت نیاز داریم

مسابقاتی که پیش رو داریم مسابقات قبرس است که اواخر اردیبهشت‌ماه است و بعد از آن مسابقات قهرمانی کشوری خودمان را داریم و مسابقات جام کازانوف که این مسابقات امتیازهای بالایی دارند.

 اگر با برنامه‌ریزی که خودمان داشتیم جلو برویم  و برای ویزا به مشکلی برنخوریم در همین مسابقات شرکت می‌کنیم. مسابقات قهرمانی کشوری ۱۰۰ امتیاز دارد که امتیاز بالایی است و  امیدوارم بتوانم یک‌بار دیگر رکورد ایران را ارتقا دهم.

من از فدراسیون تقاضا کردم اردوهای خارجی را برای من برنامه‌ریزی کنند. با توجه به اینکه من در شهر خودم به‌تنهایی تمرین می‌کنم و نیاز دارم که در کمپ‌های تخصصی با ورزشکاران حرفه‌ای تمرین کنم.

رقابت در جو تمرینی بسیار در عملکرد ما تاثیر دارد و برای ما خیلی بهتر است. من همیشه تنها استارت زدم و رقابت را در مسابقات دیدم. همه دغدغه ورزشکار فقط شرکت‌کردن در مسابقات معتبر و روند آماده‌سازی و اردوهایش است.

اگر این دغدغه‌ها رفع شود کار برای ورزشکار خیلی راحت‌تر است و می‌تواند تمام تمرکزش را روی عملکرد خودش بگذارد. نیاز دارم ‌که در ادامه مسیر هم فدراسیون و کمیته المپیک از ما حمایت کنند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=97029

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.