والیبال جوانان آسیا ؛ ایران 3 هنگ کنگ 1 / پیروزی در اولین گام

به گزارش IWSports ؛ نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دختر آسیا در رده سنی زیر19 سال گشایش یافت و تیم ملی جوانان ایران موفق شد در اولین مسابقه خود هنگ گنگ را شکست دهد.

در این مسابقه تیم ملی ایران با نتیجه 3 بر یک و با امتیازهای 19 بر 25، 25 بر 13، 25 بر 18 و 25 بر 18 حریف خود را شکست داد تا با روحیه و انرژی مضاعفی خود را آماده مصاف با استرالیا در دومین مسابقه کند.

آیتک سلامت امتیاز اورترین بازیکن زمین بود. سلامت با کسب 25 امتیاز و مونا آشفته با 13 امیتاز بیشترین امیتاز را برای تیم ایران کسب کردند.

ملی‌پوشان والیبالیست ایران روز دوشنبه 21 خرداد در ادامه رقابت‌ها مقابل استرالیا به میدان می‌روند و سومین مسابقه این تیم سه شنبه برابر ماکائو برگزار می شود. کسب عنوان هشتم مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2012 ، بهترین عملکرد ایران در ادوار مسابقات جوانان دختر آسیا محسوب می شود.

این رقابت‌ها به میزبانی ویتنام و با حضور 16 تیم در حال پیگیری است. 4 تیم برتر این رقابت‌ها به مسابقات جهانی زیر 23 سال راه پیدا می‌کنند. ایران برای پنجمین بار در تاریخ 38 ساله این مسابقات در قهرمانی جوانان آسیا حاضر است و مسئولیت فنی این تیم بر عهده ابراهیم وادی است.

ابراهیم وادی: در ست اول استرس داشتیم

ابراهیم وادی پس از پیروزی تیم جوانان دختر کشورمان برابر تیم هنگ کنگ اظهار داشت: در شرایطی بازی را شروع کردیم که بازیکنان در ست نخست کمی استرس داشتند. تیم نوجوانان ایران در دوره قبل برابر تیم هنگ کنگ شکست خورده بود و به همین دلیل با استرس بازی را آغاز کرد.

مشاورفنی تیم جوانان دختر ادامه داد: فردا برابر استرالیا بازی داریم. این تیم از بازیکنان قد بلندی برخورداراست و قدرتی بازی می کند. بازیکنان ایران اگر به مانند امروز خود را باور داشته باشند به طورحتم برابر استرالیا نیز پیروز خواهند شد.