17

والیبال جوانان آسیا ؛ پنجمین حضور دختران ایران در تورنمنت 38 ساله

  • کد خبر : 5446
  • 19 خرداد 1397 - 19:48
والیبال جوانان آسیا ؛ پنجمین حضور دختران ایران در تورنمنت 38 ساله

مسابقات والیبال جوانان دختر زیر 19 سال آسیا در حالی در ویتنام آغاز می شود که تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران با تیم های ماکائو ، هنگ کنگ و استرالیا همگروه است و پنجمین حضور خود را در ادوار این مسابقات از سال 1980 تجربه می کند.

به گزارش IWSports ؛ تیم ملی والیبال جوانان ایران آماده است تا گام به نوزدهمین دوره مسابقات والیبال جوانان آسیا بگذارد. مسابقاتی که 16 تیم در 4 گروه 4 تیمی در آن رقابت می کنند و شهر باک نین در ویتنام میزبان آن است.

از سال 1980 که این مسابقات در قاره کهن پایه گذاری شد ، 30 سال طول کشید تا ایران وارد آن شود. تعطیلی والیبال بانوان در ایران در دهه 80 و 90 میلادی سبب شد در این مدت نامی از ایران در مسابقات پایه دختران آسیا نباشد و با جان گرفتن والیبال زنان در ایران از سال 2 هزار به بعد و فراهم سازی زیر ساخت ها ، ایران از سال 2010 وارد مسابقات جوانان آسیا شد.

کسب مقام نهم در سال 2010 در ویتنام ، مقام هشتم در سال 2012 در تایلند، مقام دوازدهم در سال 2014 در چین تایپه و مقام نهم در سال 2016 در تایلند ، کارنامه تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران در سطح قاره آسیا است.

نکته جالب این که میزبانی مسابقات جوانان آسیا در 38 سال اخیر هرگز به غرب آسیا نیامده است. تنها یک بار سری لانکا در جنوب آسیا میزبان مسابقات جوانان آسیا شد و سایر دوره ها در کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا برگزار شده است.

رقابت با هنگ کنگ در نخستین گام

تیم ملی والیبال جوانان دختر زیر 19 سال ایران در گروه سوم دور مقدماتی این رقابت ها با تیم های استرالیا، ماکائو و هنگ‌کنگ همگروه است. دختران ایران در نخستین مسابقه خود یکشنبه 20 خردادماه به مصاف هنگ‌کنگ می‌روند که این دیدار ساعت 16:30 به وقت محلی برگزار خواهد شد.

ایران روز دوشنبه 21 خرداد در همین ساعت با ماکائو مسابقه می دهد و سه شنبه 23 خرداد از ساعت 19 به وقت محلی با استرالیا دیدار می کند.

نکته عجیب این است که 4 تیم برتر دوره گذشته در یک گروه قرار دارند. چین و ژاپن تیم های قهرمان و نایب قهرمان دوره گذشته این مسابقات در گروه یک ، با هم همگروه شده اند و ویتنام و تایلند نیز در همین گروه هستند.

بازیکنان ایران تحت نظر ابراهیم وادی

رقیه جهانی، فاطمه عنایت، زهرا زهدی، زهرا صالحی، مونا آشفته، آیتک سلامت، مریم حبیبی، اسما سعیدی، الهه حلاج، هانیه مهدیزاده، بهار بهرامی نیا و زهرا کریمی بازیکنان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا هستند.

الهام یافتیان( سرپرست تیم ) ابراهیم وادی(مشاورفنی تیم ملی) به همراه عباس علی اصغرپور(مشاور تمرینی بدنساز) همراه با تیم ملی جوانان در ویتنام به سر می برند. ابراهیم وادی مسئول فنی مستقیم تیم ملی و به نوعی سرمربی تیم ملی در تایلند است.

پس از این که تیم ملی والیبال نوجوانان دختر چند هفته قبل در تایلند توانست رتبه خود در مسابقات این رده سنی را ارتقا دهد و بهترین رتبه همه ادوار حضورش را کسب کند ، اکنون جوانان والبالیست می خواهند رتبه ای بهتر از هشتمی در سال 2012 را به دست بیاورند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=5446

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.