من یک مدافعم، مدافع ایران

به گزارش افرا ورزش، اگر تیم ملی فوتبال نمی‌توانست از پس میانمار برآید، اگر پنالتی میانماری‌ها گل شده بود و چندین و چند اگر دیگر، امروز بهانه‌های بیشتری برای توجه به‌جای خالی دو ستاره نجیب ایران وجود داشت.

با این حال، فاطمه عادلی و ملیکا متولی – دو مهره بیرون مانده از تیم ملی – به‌اندازه‌ای ارزشمند هستند که آن‌ها را اعتبار تیم ملی بدانیم. اعتباری که نه از نام و آمار که از رفتار و شخصیت آن‌ها می‌آید.

گرچه از خاکریز میانمار – به‌سختی – عبور کردیم؛ اما شکی نیست که تیم ملی فوتبال با فاطمه عادلی و ملیکا متولی، جان‌سخت‌تر، جان‌برکف‌تر و زیباتر است.

همیشه چیزی برای دفاع کردن وجود دارد. یک روز در مبارزه‌ای برای حفظ شأن ایران و روز دیگر در جدال‌های تاریخی و فراموش‌نشدنی برای مراقبت از وجدان.

این چند خط برای دو جوان برومند ما نوشته شد تا فراموش نکنیم که آن‌ها، بخشی جدایی‌ناپذیر از احساس ما نسبت به فوتبال و مقوله‌ای به نام تیم ملی هستند.

مگر تیم ملی، وظیفه‌ای جز حراست از ایران و بخشیدن احساس بهتری به یک ایرانی از ایرانی بودن – حتی برای نفسی – دارد؟ فاطمه عادلی و ملیکا متولی، دختران ریشه‌دار ما امروز سربلندند و قهرمان. آن‌ها همیشه، وظیفه خود را به بهترین شکل انجام داده‌اند.

  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • منبع : اختصاصی