9
از شادی جالب پس از گل تا وینگری که مدافع شد

ملیکا متولی؛ مدافع گلزنی که از ضربه سر می‌ترسید!

  • کد خبر : 83764
  • 12 مرداد 1401 - 21:16
ملیکا متولی؛ مدافع گلزنی که از ضربه سر می‌ترسید!
ملیکا متولی گلزن ترین مدافع فوتبال زنان ایران است اما نکته جالب در مورد این ملی پوش سر زن این است که او از ضربه سر می‌ترسیده است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” ملیکا متولی مدافع تیم فوتبال شهرداری سیرجان و تیم ملی فوتبال زنان ایران، سال درخشانی را در لیگ برتر سپری کرد.

برای مدافع ۲۴ ساله اهل بابل، گرچه لیگ ۱۴۰۰ توام با قهرمانی نبود اما عملکرد انفرادی او حاکی از رشد و بلوغ تدریجی عملکرد فنی او به عنوان یک مدافع گلزن بود.

ملیکا متولی با وجود بازی در پست دفاع، گلزن ترین مدافع فوتبال زنان ایران است. او در شهرداری سیرجان معمولاً بخشی از برنامه گلزنی تیمش در استفاده از توپ‌های بلند است.

متولی به آی دبلیو اسپورتس می‌گوید: شهرداری سیرجان تیم جوانی است. در فصل آتی با تمام قدرت برای قهرمانی اقدام خواهیم کرد. لیگ، سال به سال بهتر می‌شود و حالا برای بازپس‌گیری قهرمانی سراسر انگیزه‌ایم.

او می‌افزاید: امیدوارم دامنه رقابت برای قهرمانی علاوه بر سه تیم بالای جدول به تیم‌های بیشتری کشیده شود. ما لیگی پرهیجان‌تر و غیرقابل‌پیش‌بینی تر نیاز داریم و فوتبال زنان در ایران باید با شتاب بیشتری پیشرفت کند.

ملیکا مدافعی است که همیشه بوی گل می‌دهد. در شهرداری سیرجان، مهار بازیکنی مثل افسانه چترنور، زهرا علیزاده و شبنم بهشت کافی نیست. مدافعان هم به همان اندازه، خطرناک‌اند.

متولی درباره تبحرش در گلزنی می‌گوید: این برای یک مدافع بسیار خوشایند است که بتواند گلزنی کند. در هر فصل گل‌های تاثیرگذاری زده‌ام و هر اندازه این اتفاق تکرار می‌شود، اعتماد به نفسم برای شرکت در برنامه‌های هجومی بیشتر می‌شود.

از ضربه سر می‌ترسید!

نکته جالب در مورد ملیکا متولی این است که او زمانی که فوتبال را آغاز کرد از ضربات سر می‌ترسید. حالا بازیکن فراری از ضربه سر، به عنصر خطرناک حریف در نبردهای هوایی برای هر تیمی تبدیل شده است.

ملیکا در این باره می‌گوید: این یک واقعیت است که با ضربات سر میانه خوبی نداشتم. اما مواجهه با این ترس و سپس تمرین مداوم همه چیز را تغییر داد. من از یک نقطه ضعف بزرگ برای یک فوتبالیست، یک نقطه قوت ساخته‌ام.

مدافع ملی‌پوش مازندرانی حالا برای این که بتواند تبحر خود روی استفاده از توپ‌های بلند را حفظ کند تمرین اختصاصی انجام می‌دهد و نتیجه آن را هم به دست آورده است.

وینگری که مدافع شد

برای ملیکا متولی همه چیز از ۱۰ سال پیش به طور جدی شکل گرفت جایی که برای اولین بار در سطح اول فوتبال ایران به عنوان یک بازیکن نوجوان بازی کرد.

البته این، خط شروع ملیکا متولی نبود. او در بدو راه یک فوتسالیست بود زیرا در بابل، فوتبال زنان وجود نداشت اما همین شروع به تدریج زندگی او را به سمت فوتبال تغییر جهت داد.

حالا او هفت سال است که در شهرداری سیرجان بازی می‌کند و از رده زیر ۱۶ سال تا بزرگسالان نیز بازیکن تیم ملی زنان ایران بوده است.

موضوع جالب دیگر در مورد ملیکا این است که او ابتدا یک وینگر بوده است. متولی در این باره می‌گوید: در تورنمنت روسیه، مهناز امیرشقافی تصمیم گرفت از من به عنوان مدافع استفاده کند. عجیب بود که در پایان بازی، بهترین بازیکن زمین شدم!

همین اتفاق سبب شد ملیکا متولی تبدیل به یک مدافع کناری شود و فرصت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را در هند نیز به دست بیاورد.

شادی پس از گل به سبک ملیکا

شادی پس از گل ملیکا متولی نیز به خودی خود قابل‌توجه است. او درباره شادی پس از گل‌هایش می‌گوید: پدر و مادرم همیشه پشتیبان من بوده‌اند. شادی پس از گل من، به نوعی شبیه‌سازی تماس با آنهاست. می‌خواهم به آن‌ها خبر بدهم که دوباره گل زده‌ام!

بازیکنان فوتبال در ایران در میان ورزشکاران زن، بهترین سطح قراردادها را دارند و ملیکا در این باره می‌گوید: مبالغ قراردادها در سه سال اخیر رشد خوبی داشته اما خبر بد این است که این قراردادها مختص سه یا چهار تیم است.

متولی می‌گوید: سایر تیم‌ها معمولاً از نظر مالی شرایط خوبی ندارند و باید بپذیریم که در فوتبال زنان، شکاف طبقاتی وجود دارد اما آینده امیدوارکننده است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=83764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.