0
با وجود مشکلات جدی مالی رخ داد

بقای کانی کردستان با غیرت و چنگ و دندان

  • کد خبر : 96354
  • 16 فروردین 1403 - 14:43
بقای کانی کردستان با غیرت و چنگ و دندان
کانی کردستان در فصلی پرمخاطره سرانجام در لیگ برتر فوتبال زنان باقی ماند؛ اما نماینده غرب، با مشکلات بسیاری در این فصل روبرو بود.

به گزارش افرا ورزش، کانی کردستان حق دارد برای بقا در لیگ برتر فوتبال زنان جشن بگیرد؛ زیرا این بقا با توجه به مشکلات ریز و درشت این تیم، یک شاهکار به‌حساب می‌آید.

دختران کردستان، چهارشنبه‌شب ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در خانه برابر سپاهان یک بر صفر پیروز شدند و همین برد، تیم را در لیگ برتر حفظ کرد و از سراشیبی سقوط نجات داد.

مهره های موثر کانی

کانی تیمی بومی بود و در تیمی که مشکلات مالی جدی وجود دارد، جذب ستاره غیرممکن است اما با این حال کانی بازیکنان موثری نیز داشت.

فاطمه ستوده و زهره عرفانی دو بازیکن جوان کانی بودند که نمایش خوبی داشتند. سمیه اسماعیلی اما بازیکن آینده داری برای فوتبال ایران نشان داد.

این دختر 17 ساله که سال گذشته در تیم ملی این رده سنی نیز حضور داشت و در مسابقات کافا آمار گلزنی جذابی بر جای گذاشت کمک زیادی به تیمش کرد.

سوینج سلیمانی، کاپیتان زهره جلالی و غزاله بنی طالبی دیگر چهره های اثربخش کانی کردستان بودند. غزاله بنی طالبی با وجود این که هنوز هم سن بالایی ندارد اما به یک بازیکن کهنه کار در کردستان تبدیل شده است.

همچنین باید به نقش مهناز رضازاده دروازه‌بان کانی در بقای این تیم اشاره کرد. او در نیم‌فصل از تیم دسته اولی تام اصفهان به کانی پیوست و عملکرد موفقی در ترکیب تیمش داشت.

چرا بقای کانی اتفاق بزرگی است؟

بر خلاف آن چه از دور به نظر می‌آید کانی کردستان تیمی بدون اسپانسر در لیگ فوتبال زنان بود به‌طوری‌که برای تأمین مخارج جاری خود در خلال فصل، مشکلات زیادی را از سر گذراند.

در شرایطی که تأمین هزینه‌های سفر، اسکان و تغذیه تیم‌های فوتبال در لیگ فوتبال زنان صرف‌نظر از موضوع دستمزد و قرارداد، بسیار دشوار است و بودجه بالایی را می‌طلبد، کانی از بودجه کافی برای این منظور برخوردار نبود.

در نتیجه نماینده کردستان برای این که بتواند هزینه‌های جاری خود را تأمین کند یک سال پرماجرا و سخت را سپری کرد و به هر جا برای تأمین این نیازها متوسل شد تا بتواند تیم بحران‌زده خود را به پایان راه برساند.

در بخش قراردادها، کانی کردستان قادر به پرداخت دستمزد به بازیکنانش نبود. منابع آگاه می‌گویند بازیکنان این تیم با قرارداد سفید به تیمشان ملحق شدند و جز مبلغی به‌عنوان پاداش یا هر چه می‌توان اسمش را گذاشت، درآمد دیگری از حضور در لیگ برتر ۱۴۰۲ نداشتند.

از سوی دیگر، کار در کانی کردستان به جایی رسید که این تیم در هفته‌های پایانی بدون سرمربی راهش را ادامه داد و نیمکت این تیم رهبر فنی مشخصی نداشت.

با این وجود، باقی‌ماندن نماینده کردستان در لیگ برتر یک پیروزی بزرگ برای کانی است. آن‌ها با برتری دراماتیک برابر سپاهان مانع از این شدند که سهمیه فوتبال زنان کردستان در لیگ برتر پس از سال‌ها، از بین برود.

با این وجود، کانی کردستان مدت کوتاهی برای جشن‌گرفتن، زمان دارد زیرا باید بلافاصله ساختار مدیریتی و مالی خود را برای آینده سازماندهی کند.

فوتبال حرفه‌ای و پرهزینه امروز که نقش دانش و مدیریت در آن از هر زمان دیگری پررنگ‌تر است، به تیم‌هایی نظیر کانی کردستان برای مدت طولانی رحم نمی‌کند و این موضوعی است که نماینده دوست‌داشتنی کردستان باید آن را جدی بگیرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=96354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.