14
با پیروزی بر سپاهان در هفته پایانی

شهرداری سیرجان قهرمان لیگ برتر فوتبال زنان شد

  • کد خبر : 57649
  • 26 اسفند 1399 - 15:10
شهرداری سیرجان قهرمان لیگ برتر فوتبال زنان شد
شهرداری سیرجان قهرمان لیگ برتر فوتبال زنان شد. سبزپوشان سیرجان امروز در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال بانوان با سه گل سپاهان را شکست و به حکومت شهرداری بم پایان دادند.

به گزارش ” آی دبلیو اسپورتس ” رسانه دختران قهرمان ایران؛ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال بانوان برگزار شد و در این چارچوب شهرداری سیرجان توانست با نتیجه‌ 3 بر صفر بر سپاهان اصفهان غلبه کند و به عنوان قهرمانی برسد.

شهرداری سیرجان که از ابتدای فصل تیمی در حد و اندازه های قهرمانی بسته بود، سرانجام توانست به رویای شیرین خود برسد و عنوان قهرمانی را پس از گذشت چند سال تکرار کند.

سپاهان اصفهان نیز آن تیم دست‌و‌پا بسته هفته های نخست نبود. آن‌ها در 3 بازی اخیر خود، 7 امتیاز کسب کرده بودند و بی‌شک به راحتی مقابل شهرداری سیرجان امتیاز نمی‌دادند.

این بازی حساس از ساعت 13 با سوت مهناز ذکایی در ورزشگاه تختی شهر سیرجان آغاز شد و مقدمه‌ای بر این ماراتن حساس و نفس‌گیر میان دو تیم بود.

برخلاف انتظار سپاهان اصفهان عملکرد دو بازی اخیر خود را نداشت و در همان ابتدای بازی غافلگیر شد. ملیکا متولی، پیک  شادی برای اردوی سبزپوشان بود و در دقیقه 2 توانست شهرداری سیرجان را پیش بیندازد.

قهرمانی در نزدیک‌ترین فاصله از میزبان قرار داشت و این پیروزی اقتصادی نیز می‌توانست نام شهرداری سیرجان را روی جام قهرمانی هک کند.

میزبان در دقایق بعدی به دفاع از اندوخته خود پرداخت و روی ضدحملات حساب ویژه‌ای باز کرده بود. سبزپوشان در ادامه صاحب ضربه پنالتی شدند که کاپیتان سهیلا نظام‌آبادی پشت توپ ایستاد و دروازه مینا نافعی را برای بار دوم باز کرد.

سپاهان اصفهان که از حیث پنالتی دادن به رقبا رکورد دار است و در 4 بازی اخیر میانگین  یک پنالتی در هر بازی تقدیم رقبا کرده است که 3 ضربه از آن‌ها به گل تبدیل شده است.

در ادامه، تلاش سپاهان راه به جایی نبرد تا بازی در نیمه نخست با همان نتیجه‌ 2 بر صفر به سود شهرداری سیرجان به پایان برسد و این تیم تنها 45 دقیقه با جام قهرمانی فاصله داشته باشد.

نیمه دوم بازی با حملات سپاهان آغاز شد. زردپوشان با این نتیجه در رده سوم باقی می‌ماندند و در طلب آن بودند که حداقل با یک نتیجه تساوی، لیگ را آبرومندانه به پایان ببرند.

میزبان به خوبی از اندوخته خود دفاع کرد و کمربند دفاعی محکم تیم شهرداری سیرجان اجازه هنرنمایی به بازیکنان زهرداری چون شقایق روزبهان و هاجر دباغی را نمی‌داد.

شهرداری در نیمه دوم یکبار دیگر هم توانست توسط هستی فروزنده به گل برسد و با اختلاف 3 گل شیرینی کسب عنوان قهرمانی را دوچندان کند.

پس از 90 دقیقه تلاش دو تیم، سوت مهناز ذکایی مقدمه‌ای بود بر شادی و شعف سیرجانی‌ها. شایسته ترین تیم لیگ سیزدهم پس از 16 بازی و ثبت آمار خیره کننده 13 برد، 2 تساوی و یک باخت به عنوان قهرمان سیزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال زنا شناخته شد.

پس از قهرمانی در فصل 94-95 این دومین قهرمانی شهرداری سیرجان در تاریخ رقابت های لیگ‌برتر است تا یک عنوان دیگر به تالار افتخارات این باشگاه اضافه شود.

در پایان رقابت های لیگ برتر فوتبال زنان، افسانه چترنور، مهاجم کلیدی شهرداری سیرجان توانست با به ثمر رساندن 22 گل در 16 بازی، به عنوان برترین گلزن لیگ دست پیدا کند.

در دیدار همزمان امروز، شهرداری بم توانست نهایت بهره را از غیبت بازیکنان کلیدی وچان کردستان ببرد و این تیم را با نتیجه 4 بر صفر شکست دهد و با 11 امتیاز پشت سر شهرداری سیرجان 13 امتیازی بایستد.

این نتایج به دوران پرافتخار شهرداری بم به عنوان قهرمان بی رقیب و متوالی، پایان داد. شهرداری بم این بار در حالی که می توانست باز هم قهرمان شود در پی شکست در اصفهان در بازی هفته پنجم مرحله نهایی، قهرمانی را به شهرداری سیرجان تقدیم کرد.

تقابل مریم جهان نجاتی و مرضیه جعفری در استان کرمان برای قهرمانی سرانجام امسال با پیروزی مریم جهان نجاتی به انتها رسید و این مزد صبر سیرجانی ها برای کسب جام است.

سپاهان اصفهان نیز با 7 امتیاز و قرارگیری در رده سوم لیگ برتر فصل پر فرازوفرودی را پشت سر گذاشت و ارزش های خود را در چند هفته اخیر به معرض دید گذاشت.

سپاهان در این فصل با مهناز امیرشقاقی کار را شروع کرد و زمانی مهناز امیرشقاقی این تیم را ترک کرد که برای شوک مثبت به طلایی پوشان کمی دیر شده بود. سپاهان دیر راه افتاد و شاید در صورت اتخاذ تصمیمات هوشمندانه در سطح مدیریتی این باشگاه، می توانست به جام هم برسد.

وچان کردستان هم با کسب 2 امتیاز در 6 بازی به کار خود در  لیگ برتر فوتبال بانوان پایان داد و نتیجه‌ای برخلاف تصورات پیش فصل هواداران و اهالی فن کسب کرد که در نوع خود قابل بحث و کارشناسی است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=57649
  • نویسنده : احمدرضا احمدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.