آغاز لیگ ووشو بانوان از ۲۹ شهریور | سپاهان و یک قهرمانی دیگر؟

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ فدراسیون ووشو ثبت نام از تیم‌های متقاضی حضور در لیگ ووشو بانوان ۱۴۰۰ را آغاز کرده و قرار است این مسابقات طی ۲۹ تا ۳۱ شهریور در تهران برگزار شود.

پس از این که در سال ۹۹، کرونا ساختار برگزاری لیگ ووشو بانوان را بر هم ریخت و این رویداد جذاب را به مسابقاتی ۲ روزه و کوتاه مدت تبدیل کرد، برای دومین سال متوالی این شرایط ادامه خواهد داشت.

لیگ ووشو در یک گروه به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود. سپاهان فصل گذشته قهرمان لیگ شد و امسال نیز گزینه اصلی قهرمانی در لیگ برتر است و باید دید آیا دانشگاه آزاد می‌تواند برابر این تیم قد علم کند یا خیر.

لیگ ووشو بانوان سپاهان اصفهان

تیم منصوریان ها و سامره خلیلی فصل گذشته با کسب عنوان قهرمانی، خود را به دانشگاه آزاد که ۵ بار قهرمان لیگ برتر شده نزدیک کرد. سپاهان اگر امسال نیز قهرمان شود به چهارمین قهرمانی می‌رسد و در یک قدمی تبدیل شدن به پرافتخارترین تیم لیگ ووشو زنان قرار خواهد گرفت.

سرمایه گذاری مستمر سپاهان در لیگ ووشو بانوان از یک سو و محدودیت منابع مالی در دانشگاه آزاد سبب تغییر معادلات قدرت به سود اصفهانی‌ها در لیگ برتر شده و از این رو، سپاهان روی کاغذ برای یک قهرمانی دیگر آماده است.

تهدید شرایط فعلی لیگ ووشو اما، کاهش تیم‌ها و در نتیجه کاهش فرصت حضور ووشوکاران جوان در استان‌های مختلف است. لیگ برتر تا پیش از کرونا، تعداد تیم‌های گسترده‌تری داشت و اکنون بازیکنانی که امکان حضور در لیگ را ندارند، خانه نشین شده‌اند.

به نظر می‌رسد کرونا آسیب‌های جدی به ووشوی زنان به ویژه در استان‌های درجه ۲ ووشو کشور وارد کرده است گرچه آن چه در ویترین قرار دارد چهره‌های همیشگی ملی‌پوش در جریان برگزاری مسابقات است که تمام واقعیت را پوشش نمی‌دهد.

  • منبع : اختصاصی