ووشوی جوانان جهان/ چین ؛ جدی ترین رقبای دختران تالوکار در برزیل

به گزارش“ آی دبلیو اسپورتس” به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو تیم ووشوی جوانان ایران در دو بخش ساندا و تالوی دختران و پسران روز 17 تیر ماه راهی برزیل خواهد شد. رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان از 20 تیر ماه در شهر «برازیلیا» آغاز می‌شود.

در این راستا «سودابه جاوید» با مثبت ارزیابی کردن شرایط تیم تالوی دختران ایران، توضیح داد: از 22 فروردین ماه اردوهای آماده سازی را برگزار کردیم و با برگزاری انتخابی های مختلف و ارزیابی کادر فنی، به ترکیب نهایی رسیدیم.

وی در مورد حضور سرمربی چینی در تیم تالوی دختران، گفت: مربیان چینی در این سال ها نقش مهمی در ووشوی کشورمان ایفا کرده اند و ما در مراحل مختلف اردوها، همکاری خوبی داشتیم.

جاوید با بیان اینکه امید زیادی به موفقیت نمایندگان ایران در مسابقات جهانی برزیل دارد، عنوان کرد: تالوکاران شرق آسیا، اصلی ترین رقیبان تیم ایران هستند. البته برخی کشورها نیز از چینی ها در ترکیب خود بهره می برند که این مساله مدال آوری را سخت تر خواهد کرد.

مربی تیم ایران با اشاره به اینکه مسابقات جهانی همواره جایگاه مهمی دارد، افزود: در تمرینات سعی کردیم تا از استرس ووشوکاران کم کنیم و باید در برزیل نیز شرایط به گونه ای فراهم شود تا تالوکاران ما بتوانند، بهترین عملکرد را ارائه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که نفرات فعلی تیم جوانان ایران می توانند در سال های آینده پشتوانه خوبی برای بزرگسالان باشند، اظهار کرد: قطعا این اتفاق رخ خواهد داد.
«سودابه جاوید» در پایان ترکیب تیم تالوی دختران ایران اعزامی به جهانی برزیل را بدین شرح اعلام کرد:

*رده سنی 9 تا 12 سال:
زهرا بت شکن و ستایش تک فلاح

*رده سنی 13 تا 15 سال:
فاطمه جزینی و نازنین بازدار

*رده سنی 16 تا 18 سال:
مینا پناهی و سیده سوگند گلشنی