11

نور تاتار ورزشکار زن سال ترکیه شد/ داستان ازدواج نور تاتار و مهران عسگری

  • کد خبر : 2671
  • 16 فروردین 1397 - 17:19
نور تاتار ورزشکار زن سال ترکیه شد/ داستان ازدواج نور تاتار و مهران عسگری

تکواندوکار زن ترکیه ای و دارنده 2 مدال المپیک برای ورزش ترکیه که همسری ایرانی دارد، جایزه برترین ورزشکار سال 2017 این کشور را دریافت کرد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports «نور تاتار» تکواندوکار زن ترکیه ای که در سال 2017 به مدال طلای مسابقات جهانی دست پیدا کرد، در مراسم معرفی برترین های ورزش ترکیه به جایزه ارزشمندی رسید.

این تکواندوکار خوشنام و کرد تنبار توانست به عنوان برترین ورزشکار سال در بخش زنان معرفی شود. او در شرایطی این جایزه را دریافت کرد که مهران عسکری، مربی و همسرش نیز او را همراهی می کرد.

تاتار بعد از دریافت جایزه گفت: «سال 2017 برای من بسیار خوب گذشت. توانستم به مدال طلای مسابقات جهانی برسم. مدت ها منتظر این اتفاق بودم و خیلی خوشحالم که به این جایزه رسیدم.»

تکواندوکار ترکیه ای مدتی است که با مهران عسکری، عضو سابق تیم ملی تکواندوی ایران ازدواج کرده و او را به عنوان مربی هم در کنار خود می بیند. گفته شده است که “نور تاتار”متولد 16 اوت 1992 در کشور ترکیه است و اصالتی کرد دارد از مهمترین افتخارات او برای تیم ملی تکواندو ترکیه میتوان به مدال نقره المپیک 2012 لندن و مدال برنز المپیک 2016 ریو اشاره کرد.

دختر ترکی با 478.80 امتیاز بعد از هیری اوه در مکان دوم رنکینگ المپیکی تکواندوی جهان  قرار دارد. امتیاز این تکواندوکار به اندازه ای بالا است که اگر یک سال در هیچ تورنمنتی حضور پیدا نکند خطر عدم کسب سهمیه از طریق رنکینگ المپیکی او را تهدید نخواهد کرد!

با این حال او مدتی پیش در تورنمنت آزاد اسپانیا شرکت کرد و طلایی شد! 22 آوریل در کسب سهمیه گرند اسلم شرکت می کند، 28 آوریل در یک رویداد اروپایی و 12 ماه می در قهرمانی اروپا و تنها با امتیاز های گرندپری می تواند رنک خود را حفظ کند و نیازی به این تورنمنت ها ندارد. حال می شود به کار سخت دختران ایرانی برای کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ پی برد!

نور تاتار و مهران عسکری چگونه با هم ازدواج کردند؟

مهران عسگری از سال ٢٠١٥ تصمیم گرفت دیگر در تکواندوی ایران حضور نداشته باشد،او بعد از اینکه مدتی به عنوان مربی بدنساز تیم ملی تکواندوی برزیل فعالیت کرد، تصمیم به ازدواج با نور تاتار ترکیه‌ای گرفت تا به عنوان مربی خصوصی همسرش فعالیت کند و از این طریق زندگی‌اش را بگذراند. ازدواج عسگری با «نور تاتار» علاوه بر اینکه شهرت این دو ورزشکار را افزایش داد، در مدت کوتاهی به خبر مهم رسانه‌های ورزشی ایران و ترکیه تبدیل شد.

عسکری در این باره می گوید: نور را از مدت‌ها قبل می‌شناختم اما حضور در المپیک باعث آشنایی بیشتر ما شد. من قبل از المپیک ریو به عنوان بدنساز تیم ملی برزیل فعالیت می‌کردم. وقتی ورزشکار سنگین وزن برزیل که من مربی اختصاصی او بودم، مدال برنز گرفت، فدراسیون این کشور با دستمزد بالایی به من پیشنهاد مربیگری داد اما به خاطر ارتباطم با نور این پیشنهاد را رد کردم. اولین‌بار نور را در مسابقات دانشجویی تکواندو در سال ٢٠١٥ دیدم. هر دوی ما در این مسابقات برنز گرفتیم.

من در المپیک ٢٠١٢ نور را شناختم. آن سال من پشت‌سر یوسف کرمی ماندم و نتوانستم به المپیک برسم اما در جریان همه مسابقات بودم. وقتی بازی نور را دیدم که در لندن توانست مدال نقره بگیرد، واقعا تحت‌تأثیر قرار گرفتم. ضمن اینکه گزارشگر مسابقه او آنقدر از نور تمجید کرد که اسم او در ذهن من حک شد. بعد از المپیک در مسابقات مختلفی نور را می‌دیدم اما اولین برخورد جدی ما سال ٢٠١٥ بود که در مسابقات دانشجویی حضور داشتیم و هر دو برنز گرفتیم.

نور در شهر وان که نزدیک‌ترین شهر ترکیه به ایران است، متولد شده. خانواده نور از کردهای ترکیه هستند که وقتی اسم کردها به میان می‌آید، غیرت و تعصب پیش از همه چیز به ذهن می‌رسد. من با چشم بسته و بدون کنکاش وارد خانواده نور شدم و الان هم از تصمیمم بسیار راضی هستم. رسومات ازدواج خانواده نور شبیه ایرانی‌ها بود و خانواده او به اندازه‌ای انسان‌های وارسته‌ای هستند که هیچ سنگی جلوی پای من نینداختند.

حتی پدر همسرم درباره دارایی‌های مالی من چیزی نپرسید و گفت، اگر واقعا دخترم را دوست داری، می‌توانی با او ازدواج کنی. شاید باور نکنید اما من اگر در ایران می‌ماندم، علاقه‌ای به ازدواج نداشتم چون حاضر نبودم تن به چشم و هم‌چشمی‌ها و رسومات تشریفاتی بدهم. شاید باور نکنید اما نور مهریه هم ندارد و خود و خانواده‌اش اعتقادی به این چیزها ندارند.

به نظر من ازدواج ما پیوندی دو سر برد است، چون هم نور ورزشکاری حرفه‌ای در سطح اول دنیاست و هم من به عنوان یک مربی و همسر دارای بهترین خصوصیات هستم. (می‌خندند) البته باید این را بگویم که من و نور واقعا ارتباطی عاشقانه داریم. ما قبل از عقد به مزار مولانا در شهر قونیه که الان هم در آن زندگی می‌کنیم، رفتیم و آنجا برای هم دعا کردیم که بتوانیم همدیگر را خوشبخت کنیم. الان هم از بودن کنار هم خوشحالیم و احساس خوشبختی می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=2671

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.